2,0TDI -98 tehot pois ja heikosti käyntiin

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
xtreme12
'Kadett'
'Kadett'

Re: 2,0TDI -98 tehot pois ja heikosti käyntiin

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

eli kävin lukemassa vika koodit ja viaksi ilmoitti hehkuaikarele

meinasin ostaa sen alumiinisen releen joka on akun vieressä kotelossa hehkurele mutta onneks tältä forumilta löysin jutun jossa kerrottiin hehkuaikareleen sijaitsevan apukuskin edessä pyyhkiöiden muovin alla. sieltä löyty moottorinohjausboksi, käytin boksin johtoja irti mutta vikaa ei löytynyt, boksi takasin kiinni ja johan alkoi auto toimimaan! eli taisi olla hapettumaa moottorinohjausboksin liittimissä! :thumbsup:

edit: päivänhän tuo jakso toimia! 2 kertaa autto kun käytin moottorinohjausboksia irti mutta nyt ei auta taas mikään! boksi mitattu, kaikista johdoista kulkee virta läpi yms... kohta alkaa jo vituttaan!
xtreme12
'Kadett'
'Kadett'

missä näissä opeleissa on se hehkuaikarele? ei kait se tuo moottorinohjausboksi voi olla?? passaako toisesta samanlaisesta dieselistä moottorinohjaus boksi heittämällä?
xtreme12
'Kadett'
'Kadett'

nyt saatiin uus vikakoodi. ruiskupumppu ohjelmistovika :no: miten ihmeessä voi olla tuommonen vika koodi vaikka aito käy ja kukkuu ja lähtee hienosti käyntiin mutta ei kierrä kun 3500 kun vikasietotilassa?? auttakaas nyt joku! järkiloppu kesken!
Dirty Harry
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Dirty Harry »

Kyllä noin voi juurikin olla. Itselläni oli omegan 2.2Dti.ssä samanlainen vika ja vikakoodi. auto pyöri hyvin juurikin tuon alle 4000 kierrosta, Muistatko vikakoodi numeron? Oliko P163 jotakin.... Eli tarkoittaa sitä että pumpun boxi korjaukseen tai vaihtopumppu tilalle.
Englannista saa kohtuu hintaan.

Tässä mun viestiketju oman vikani kanssa painiessa.... http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... 77c6a210b1
En minä, mutta pojat....
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

xtreme12 kirjoitti:nyt saatiin uus vikakoodi. ruiskupumppu ohjelmistovika :no: miten ihmeessä voi olla tuommonen vika koodi vaikka aito käy ja kukkuu ja lähtee hienosti käyntiin mutta ei kierrä kun 3500 kun vikasietotilassa?? auttakaas nyt joku! järkiloppu kesken!
Kysy malassulta saako tuota pumpun boxia korjattua,aina noita ei saa jos ei ole ajosta sammunut...Juttuja löytyy vaikka kuinka,mutta vika on nyt epätavallinen.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
xtreme12
'Kadett'
'Kadett'

en muistanu ottaa sitä vikakoodin numeroa ylös minnekkään!

ihmaettelen vaan tuota vikakoodia kun ensin valitti hehkuaikarelettä, sitten käytin moottoriohjausboksia irti niin alko pelaamaan täydellisesti. vika uusiutu seuraavana aamuna ja sit menin virrat päällä ottamaan boxin piuhat irti niin oli imaissut itseensä yli 10 vikakoodia :D ne poistu kaikki jonka jälkeen ei vieläkään ottanu kierroksia, parin kokeilun jälkeen saatiin sitten testeristä tuo ruiskupumppuvika ohjelmistovirhe! pahasti epäilen moottoriohjausboksin liittimiä! ei kyllä voi tuota ruiskupumppuvikaakaan sulkea pois mutta miksi se toimi päivän normaalisti kun käytin moottoriohjaus boksin piuhoja irti :no: onkohan niin hyvä tuuri että yhden vian jälkeen tulee heti toinen vika :D
_artsi_
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja _artsi_ »

Vieläkö auto on sulla? meinaan vaan ku kuulostaa niin samanlaiselta vialta ku mulla tossa eilisessä "hankinnassa" (ruskea 2 paikkanen paku 339tkm, muhokselta tuli mulle) kiertää 3700 ja vikavalo palaa. kokeiltu ilmamassamittarin vaihtoa, ahtopainetunnistimen vaihtoa, alipainepumppujen vaihtoa ja karvaperse liitoksia johtosarjasta kolvailtu pois. vikakoodiks antaa just ton ruiskutuspumpun, mutta mun käsittääkseni auton ei pitäs edes lähteä käyntiin jos siellä olisi vika?!?!? ja on niin puhdas kyllä se boxi että on kyllä vaihdettu/huollettu lähiaikoina. moottorin ohjausboxin luota oli suojamuovien pultit auki eli myös sieltä on räpelletty jotain.. (apparin edessä, raitisilmasuodattimen vieressä)
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

_artsi_ kirjoitti:Vieläkö auto on sulla? meinaan vaan ku kuulostaa niin samanlaiselta vialta ku mulla tossa eilisessä "hankinnassa" (ruskea 2 paikkanen paku 339tkm, muhokselta tuli mulle) kiertää 3700 ja vikavalo palaa. kokeiltu ilmamassamittarin vaihtoa, ahtopainetunnistimen vaihtoa, alipainepumppujen vaihtoa ja karvaperse liitoksia johtosarjasta kolvailtu pois. vikakoodiks antaa just ton ruiskutuspumpun, mutta mun käsittääkseni auton ei pitäs edes lähteä käyntiin jos siellä olisi vika?!?!? ja on niin puhdas kyllä se boxi että on kyllä vaihdettu/huollettu lähiaikoina. moottorin ohjausboxin luota oli suojamuovien pultit auki eli myös sieltä on räpelletty jotain.. (apparin edessä, raitisilmasuodattimen vieressä)
Varmaan pumpun ecu sitten korjattu mutta ei ole onnistunut kunnolla,tuollaisiahan niistä tulee eivät kierrä kunnolla.Kysy Malassulta alkaako laittamaan tai osta samanlaisesta autosta ehjä ecu.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
_artsi_
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja _artsi_ »

http://www.nettiauto.com/opel/vectra/4720913 Tuo laite kyseessä! Alkaa olla kaikki tarkistettu eli seuraavana varmaan etsittävä toinen boxi ainakin kokeiluun.
Vastaa Viestiin