Vectra A, Hifistelyiasiaa/kysymyksiä
Re: Vectra A, Hifistelyiasiaa/kysymyksiä
Ei niillä tehoilla ole niin väliä kunhan se tulee "laadukkaasti". Genesis tekee hyviä vahvareita, mutta ei niin tehokkaita kuin esim SPL Dynamics.
Ketjun aloittajalle sanoisin, että kannattaa panostaa siihen erillissarjaan niin paljon kuin vain malttaa. Mieluummin ostat halvemman vahvarin kuin erillissarjan. Helpompi se on kuitenkin vahvaria vaihtaa kuin kaiuttimia... Todennäköisesti helpompi myydäkin se vanha vahvari pois kuin kaiuttimet. En tiedä Vectran kaiuttimista, mutta Astra G:ssä oli hyvät kaiuttimet vakiona jonka huomasi kun vaihtoi paremman soittimen tilalle.
Vielä siihen soittimeen palatakseni itse olen todennut Alpinen soittimet laadukkaiksi ja helpoiksi käyttää. Kokemusta löytyy malleista CDA-9847, 9883 ja 9812 malleista. Eniten pidin noista missä oli pyöritettävä volume. Ei Alpine turhaan ole yksi myydyimmistä merkeistä.
Ketjun aloittajalle sanoisin, että kannattaa panostaa siihen erillissarjaan niin paljon kuin vain malttaa. Mieluummin ostat halvemman vahvarin kuin erillissarjan. Helpompi se on kuitenkin vahvaria vaihtaa kuin kaiuttimia... Todennäköisesti helpompi myydäkin se vanha vahvari pois kuin kaiuttimet. En tiedä Vectran kaiuttimista, mutta Astra G:ssä oli hyvät kaiuttimet vakiona jonka huomasi kun vaihtoi paremman soittimen tilalle.
Vielä siihen soittimeen palatakseni itse olen todennut Alpinen soittimet laadukkaiksi ja helpoiksi käyttää. Kokemusta löytyy malleista CDA-9847, 9883 ja 9812 malleista. Eniten pidin noista missä oli pyöritettävä volume. Ei Alpine turhaan ole yksi myydyimmistä merkeistä.
Luukutat siis joka päivä täysillä? Eihän tossa ole mitään järkeä. Mahtaako olla kuulo vielä tallella?Mrop kirjoitti:hehe, no en. mutta tarkoitin, että olen säätänyt laitteiston siten, että 4ohmin kaiuttimelle tulee 50Hz:n taaajuudella noin 48Vac eli se 600w.
kuitenkin yli tehtaan suosiman 400w:n
Ex-Calibrassa meni vahvarin kauttaa erkkasarjalle 2x50w ja 12" subille 200w ja ne riitti erittäin hyvin musiikin kuunteluun siten, että siitä vielä nautti.
entäs sitten?Timba kirjoitti: Luukutat siis joka päivä täysillä?
talvisin ei tule soiteltua niin usein, kun laitteisto vaatii tietyn sisäänajon ennenkuin uskaltaa täysiä ottaa.
pakkanen jäykistää kalvon ja se pitää lämmitellä ennenkuin liikerata on taas normaali.
200w:lla kyllä saa soimaan ja hyvin soikin, mutta jos haluaa "tuntea" basson, ni sit vaaditaankin jo paljon enemmän.
keväällä ois tarkoituksena käväistä penkittääs laitteisto, että tietää paljonko kapiiniin yksi 12" saa tuotettua painetta.
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
Ehkä itse olen sen verran enemmän "hifimiehiä", että on vaikea ymmärtää mikä siinä peltien pärinässä viehättää 
Ihan riittävästi se 200 wattiakin potkii kunhan on säädöt kohdillaan ja vaimennuksista huolehdittu. Kukin tyylillään eikä mulla ole mitään sitä vastaan.
Ihan riittävästi se 200 wattiakin potkii kunhan on säädöt kohdillaan ja vaimennuksista huolehdittu. Kukin tyylillään eikä mulla ole mitään sitä vastaan.
Olen aina luullut, että autoa käytetään penkittämässä eikä jotain poppilaitteitaMrop kirjoitti:Timba kirjoitti:
keväällä ois tarkoituksena käväistä penkittääs laitteisto, että tietää paljonko kapiiniin yksi 12" saa tuotettua painetta.
Kyllä sitä bassoa saa 200w:lla ulos aivan tarpeeksi kun laitteet on säädetty oikein. Omalla laitteistolla saa korvat ja pään kipeäksi vaikka ei watteja olekaan paljon takana. Voi olla tietysti vaimennuksella vaikutusta kun koko auto kun on vuorattu STP-Goldilla ja muilla vaimennusmateriaaleilla ja ei rämise ja kolise mistään.
EX B Vekkuli
EX GAstra
Nyt GT Kadett
EX GAstra
Nyt GT Kadett
Ehdotelkaapa sopivaa CD-soitinta, missä olisi usb liitäntä edessä ja RCA-lähtöjä kolme kappaletta ainankin, halvalle budjetille?
Alpine CDE-9880R
Kenwood KDC-5047U
Pioneer DEH-5200SD
Pioneer DEH-4200SD
Tuossa olisi muutama max 200€ soitinta.
Kenwood KDC-5047U
Pioneer DEH-5200SD
Pioneer DEH-4200SD
EX B Vekkuli
EX GAstra
Nyt GT Kadett
EX GAstra
Nyt GT Kadett
Suosittelen Alpinea vaikkei ole kokemusta juuri tuosta mallistatemmu kirjoitti:Alpine CDE-9880R
Kenwood KDC-5047U
Pioneer DEH-5200SD
Pioneer DEH-4200SD
Helppo käyttää ja todennäköiseti hyvä äänenlaatu.
Juu-u, vähän liikaa hintaa noilla soittimilla. Tosin, halvalla kun ei saa hyvää..
Mitenkäs tämä Caliberin CD-soitin? Puuttuu tosin kokonaan CD-koneisto
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=7909
Tässä olis kyllä yks vaan RCA lähtö, mut mites noi RCA lähdöt menikään.. Yhdelle subille tarttes __ monta RCA lähtöä? Yhden?
-> http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=7446
Tässä ois sit kans yks vaihtoehto kyllä, alkaa tuo 150€ olemaan raja soittimen hinnassa tällä hetkellä..
-> http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=8043
Ja sitten, tässä ilmotuksessa lukee "Subwoofer-liitäntä takapaneelissa", tarkoittaa RCA lähtöä vai?
Mitenkäs tämä Caliberin CD-soitin? Puuttuu tosin kokonaan CD-koneisto
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=7909
Tässä olis kyllä yks vaan RCA lähtö, mut mites noi RCA lähdöt menikään.. Yhdelle subille tarttes __ monta RCA lähtöä? Yhden?
-> http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=7446
Tässä ois sit kans yks vaihtoehto kyllä, alkaa tuo 150€ olemaan raja soittimen hinnassa tällä hetkellä..
-> http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=8043
Ja sitten, tässä ilmotuksessa lukee "Subwoofer-liitäntä takapaneelissa", tarkoittaa RCA lähtöä vai?
Tässä mallissa on kaksi RCA lähtöä CALIBER MCD264 ja hinta on on 99 euroa. Saa subille ja erkkasarjalle omat vahvarit. Säätöjä ei ole kuin ihan perusjutut.
EX B Vekkuli
EX GAstra
Nyt GT Kadett
EX GAstra
Nyt GT Kadett
Mitenkäs tuo kotelo?.. tuosta kuvasta ainakin saa sen käsityksen, että kotelon parhaat päivät ovat onnellisesti takanapäin.
Vectra C Wagon, vm2004, 2.2 direct.
"Chuck Norris doesn't cheat death. He wins fair and square.."
"Chuck Norris doesn't cheat death. He wins fair and square.."
Näyttäisi se kotelo olevan entinen. kaiken lisäksi siinä oli teksti "Fusion" eli ei varmaankaan ole tarkoitettu tuolle JBL:n subille. Teet itse sellaisen boksin kuin haluat tai ostat valmiin Bassworksin lootan. Vanhoja kun ei kannata korjata.
EX B Vekkuli
EX GAstra
Nyt GT Kadett
EX GAstra
Nyt GT Kadett
Tuo kotelo ajaa viikon verran asiaa, viikon päästä tulee Pioneerin 12" subi ja se Focalin vahvistin. Siin on kotelo kohdallaa jo.
Noikin on jo autossa kiinni, pitäs jaksaa virtajohtoon käyä sulake hommaamas..
Noikin on jo autossa kiinni, pitäs jaksaa virtajohtoon käyä sulake hommaamas..
Soitin on LG:n soitin, 4x45w (MP3/USB)
Takana Astonin 6x9, edessä Pioneerin jotkut 3,5"..
Volyymit oli 10:ssä, kun yht'äkkiä zippas. Soittimen otin irti ja laitoin takas, kokeilin, päälle ja sama zippaus kuulu taas..
Voiko vika olla tulitikkua ohuemmissa kaiutinjohdoissa mitkä löytyy autosta..?

-> http://kuvat.huuto.net/e/ff/b6bfc257756 ... 9-orig.jpg
Tommone LG soitin siis kyseessä
Takana Astonin 6x9, edessä Pioneerin jotkut 3,5"..
Volyymit oli 10:ssä, kun yht'äkkiä zippas. Soittimen otin irti ja laitoin takas, kokeilin, päälle ja sama zippaus kuulu taas..
Voiko vika olla tulitikkua ohuemmissa kaiutinjohdoissa mitkä löytyy autosta..?

-> http://kuvat.huuto.net/e/ff/b6bfc257756 ... 9-orig.jpg
Tommone LG soitin siis kyseessä