öljyt veden seassa -94 omega 2.5 v6 cd
Re: öljyt veden seassa -94 omega 2.5 v6 cd
Ja varaudu sitten myös siihen, että vesiletkut saattavat alkaa paukkua rikki. Ne kun eivät tykkää öljystä...
Ainakin, kun oot saanu tuon öljynjäähdyttimen vaihdettua, niin huuhtele järjestelmä kunnolla ja irrottele letkuja ja puunaa ne puhtaaksi.
Ainakin, kun oot saanu tuon öljynjäähdyttimen vaihdettua, niin huuhtele järjestelmä kunnolla ja irrottele letkuja ja puunaa ne puhtaaksi.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Kertokaas viisaammat kellä kokemusta asiasta jos toi öljynjäähdytin kansien välistä on rikki niin eikö silloin menisi myös öljyn sekaan vettä? mulla meinaan alko tulla veden sekaan öljyä muttei öljyn sekaan vettä... muuten auto toimii hyvin ja puristukset on kunnossa et ainakaan liekkirenkas kannentiivisteestä ei oo palanu... ainoastaan syö öljyy kun sitä menee jostain veden sekaan..Matsu kirjoitti:Itsellä ainakin V6 Vectra teki temput samanlaiset ja sieltä oli öljynjäähdytin antautunut.
On se kumma kunnei kestänyt kuin 390tkm moinen vempele...
minun mielestä kannentiiviste vika kun vettä ei mene öljyn sekaan, koska jos tuo jäähdytin ois rikki niin eikö silloin pääsisi myös öljyn sekaa vettä eikä vaa pelkästää öljyy veden sekaa???
kertokaa ken tietää, itse en varma ku ei ole kokemusta tästä jäähdyttimestä.. ja nyt kyseessä 3.0v6-98 omega b1 kopalla
omega mv6-97 aut caravan,omega 3,0 sport -98 aut. caravan
ei ainakaan mulla menny.. öljynpaine on sen verta kovempi että se työntää öljyt vesien sekaan kun toi lauhdutin hajoaa.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Juu aivan, kyllä. mutta mites sit kun koneen sammuttaa kun ei ole öljynpainetta vaan kuuman vedenpaine niin eikö silloin vesi pääsisi tuonne öljyn sekaan, kaine nesteet kulkee toisinkin päin sit kun vedenpaine isompi kun kone stopissa siis lämpösenä tietty... vai onkohan sen putkiston sisällä vielä joku ns. kalvo... jos vielä tähän joku vääntäs mulle rautalangast....Ari-S kirjoitti:ei ainakaan mulla menny.. öljynpaine on sen verta kovempi että se työntää öljyt vesien sekaan kun toi lauhdutin hajoaa.
pistetään tähän vielä uppia kun huomen aamul pitäs mennä jatkaa opeli remonttii niin jos sais tohon viel selvennystä..makes75 kirjoitti:Juu aivan, kyllä. mutta mites sit kun koneen sammuttaa kun ei ole öljynpainetta vaan kuuman vedenpaine niin eikö silloin vesi pääsisi tuonne öljyn sekaan, kaine nesteet kulkee toisinkin päin sit kun vedenpaine isompi kun kone stopissa siis lämpösenä tietty... vai onkohan sen putkiston sisällä vielä joku ns. kalvo... jos vielä tähän joku vääntäs mulle rautalangast....Ari-S kirjoitti:ei ainakaan mulla menny.. öljynpaine on sen verta kovempi että se työntää öljyt vesien sekaan kun toi lauhdutin hajoaa.
makes75 kirjoitti:pistetään tähän vielä uppia kun huomen aamul pitäs mennä jatkaa opeli remonttii niin jos sais tohon viel selvennystä..makes75 kirjoitti:Juu aivan, kyllä. mutta mites sit kun koneen sammuttaa kun ei ole öljynpainetta vaan kuuman vedenpaine niin eikö silloin vesi pääsisi tuonne öljyn sekaan, kaine nesteet kulkee toisinkin päin sit kun vedenpaine isompi kun kone stopissa siis lämpösenä tietty... vai onkohan sen putkiston sisällä vielä joku ns. kalvo... jos vielä tähän joku vääntäs mulle rautalangast....Ari-S kirjoitti:ei ainakaan mulla menny.. öljynpaine on sen verta kovempi että se työntää öljyt vesien sekaan kun toi lauhdutin hajoaa.
nyt on jäähdytin otettu pois ja ponnistettu 11bar paineella ja vuotaahan se.. oli ilman paineistamistakin melko selkeä vuotokohta missä oli hapettumaa ja palanutta öljyy jääny klimpeiks siihen ympäristöön ja tosin rakenne on sellanen että ei kovin helpolla kyllä päästä vettä sisään.. vaikka öljyy vuotaa..
Se ei ole lauhdutin, vaan jäähdytin. Korjasin sen viesteihisi!makes75 kirjoitti:makes75 kirjoitti:pistetään tähän vielä uppia kun huomen aamul pitäs mennä jatkaa opeli remonttii niin jos sais tohon viel selvennystä..makes75 kirjoitti:Juu aivan, kyllä. mutta mites sit kun koneen sammuttaa kun ei ole öljynpainetta vaan kuuman vedenpaine niin eikö silloin vesi pääsisi tuonne öljyn sekaan, kaine nesteet kulkee toisinkin päin sit kun vedenpaine isompi kun kone stopissa siis lämpösenä tietty... vai onkohan sen putkiston sisällä vielä joku ns. kalvo... jos vielä tähän joku vääntäs mulle rautalangast....Ari-S kirjoitti:ei ainakaan mulla menny.. öljynpaine on sen verta kovempi että se työntää öljyt vesien sekaan kun toi lauhdutin hajoaa.
nyt on jäähdytin otettu pois ja ponnistettu 11bar paineella ja vuotaahan se.. oli ilman paineistamistakin melko selkeä vuotokohta missä oli hapettumaa ja palanutta öljyy jääny klimpeiks siihen ympäristöön ja tosin rakenne on sellanen että ei kovin helpolla kyllä päästä vettä sisään.. vaikka öljyy vuotaa..
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
joo ei sinne hevin se vesi mene... itekkin kun sitä ponnistelin vähän puutteellisilla tarvikkeilla ni piti eka kaataa öljyt sisää et löyty vuotokohta kun ei saanu tarpeeks painettamakes75 kirjoitti:makes75 kirjoitti:pistetään tähän vielä uppia kun huomen aamul pitäs mennä jatkaa opeli remonttii niin jos sais tohon viel selvennystä..makes75 kirjoitti:Juu aivan, kyllä. mutta mites sit kun koneen sammuttaa kun ei ole öljynpainetta vaan kuuman vedenpaine niin eikö silloin vesi pääsisi tuonne öljyn sekaan, kaine nesteet kulkee toisinkin päin sit kun vedenpaine isompi kun kone stopissa siis lämpösenä tietty... vai onkohan sen putkiston sisällä vielä joku ns. kalvo... jos vielä tähän joku vääntäs mulle rautalangast....Ari-S kirjoitti:ei ainakaan mulla menny.. öljynpaine on sen verta kovempi että se työntää öljyt vesien sekaan kun toi lauhdutin hajoaa.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Timonen kirjoitti:Se ei ole lauhdutin, vaan jäähdytin. Korjasin sen viesteihisi!makes75 kirjoitti:makes75 kirjoitti:pistetään tähän vielä uppia kun huomen aamul pitäs mennä jatkaa opeli remonttii niin jos sais tohon viel selvennystä..makes75 kirjoitti:Juu aivan, kyllä. mutta mites sit kun koneen sammuttaa kun ei ole öljynpainetta vaan kuuman vedenpaine niin eikö silloin vesi pääsisi tuonne öljyn sekaan, kaine nesteet kulkee toisinkin päin sit kun vedenpaine isompi kun kone stopissa siis lämpösenä tietty... vai onkohan sen putkiston sisällä vielä joku ns. kalvo... jos vielä tähän joku vääntäs mulle rautalangast....Ari-S kirjoitti:ei ainakaan mulla menny.. öljynpaine on sen verta kovempi että se työntää öljyt vesien sekaan kun toi lauhdutin hajoaa.
no kiitos juu. tiedän kyllä tasan tarkkaan mikä lauhduttimen toimintaperiaate on ja jne.. mutta yleisestihän puhutaan aina esim. öljynlauhduttimista vaikka lauhdutin on aivan eri toimintaperiaatteeltaan kuin jäähytin..