Siis kyllähän tuon pitäisi Omegassa toimia. Ainakin mulla toimii ilman ongelmia, autona Omega 3.0 V6 -98. Jos vain nyt puhutaan samasta adapterista, eli Opel tech2 /AB-COM -adapterista.Jerzey kirjoitti:lainattu omega.fi sivustolta
"Vaikka OBD-II stardardi on ollut käytössä autoissa jo vuodesta 1996 (joissakin autoissa jopa aiemminkin) on se koskenut vain Amerikassa myytäviä ajoneuvoja.
Euroopassa myytävissä autoissa on tuona aikana, 1996-2000, ollut käytössä myös halvempaa OBD-I standardia, joka ei ole OBD-II laitteiden kanssa yhteensopiva.
Tämän vuoksi varmista ennen tilausta että autosi käyttää tätä uudempaa OBD-II standardia!
Tilatun tuotteen palauttamiseen ei riitä syyksi että laite ei toimi juuri tässä autossa!
OBD-I liitin on samanlainen kuin OBD-II. OBD-I:stä on käytössä esimerkiksi Opel Omega B mallissa 1995-2000"
tuossa kait se syy on miks tuo väkkärä ei toimi mulla.
Huutonetissä myynnissä..toimiiko?
joo hämäs vaan tuo kun tuonkin adapterin yhteydessä puhutaan odb-II:sta vaika ompussa on odb I. täytyy jatkaa yrittämistä.Mantamies kirjoitti:
Siis kyllähän tuon pitäisi Omegassa toimia. Ainakin mulla toimii ilman ongelmia, autona Omega 3.0 V6 -98. Jos vain nyt puhutaan samasta adapterista, eli Opel tech2 /AB-COM -adapterista.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
kun yritän katsoa vaikka ABS:n ja Tc:n vikakoodeja, ohjelma ilmoittaa vain jotain tyyliin: Not Found interface (there's not echo).... kun otan liittimen autosta pois ilmoitus on: can't open specified device \\.\com1 (error 5, käyttö estetty ).
eli kyllä sielä portti yms asetukset pitäis olla oikein ja kone löytää ton adapterin, mutta auto ei suostu luovuttamaan tietojaan.
eli kyllä sielä portti yms asetukset pitäis olla oikein ja kone löytää ton adapterin, mutta auto ei suostu luovuttamaan tietojaan.
Syttyykö adapterissa oleva vihreä ledi kun laitat autossa virrat päälle? Jos syttyy, niin siltä osin Ok! Entäs välähtääkö/syttyykö esim. airbagin varoitusvalo kun yrität lukea ko. vikakoodeja. Ainakin täällä kyseinen merkkivalo syttyy siinä vaiheessa kun adapteri saa yhteyden kyseiseen ecuun, ja valo sammuu vasta siinä vaiheessa kun yhteys katkaistaan.Jerzey kirjoitti:kun yritän katsoa vaikka ABS:n ja Tc:n vikakoodeja, ohjelma ilmoittaa vain jotain tyyliin: Not Found interface (there's not echo).... kun otan liittimen autosta pois ilmoitus on: can't open specified device \\.\com1 (error 5, käyttö estetty ).
Vika saattais olla väärässä tiedonsiirtonopeudessa. Noissa ohjelmissahan on mahdollisuus muuttaa noita arvoja, joten kerrohan millä ohjelmalla olet lähimpänä onnistua. Kokeilen samalla ohjelmalla täällä, ja jos toimii, niin ilmoitan sitten käytössä olevat tiedonsiirtonopeudet.
Itse olen todennut parhaimmaksi AB-COM -ohjelman. Se tosin on saksankielinen, mutta sisältää täydellisimmät vikakoodilistat. Ja muutenkin toimii parhaimmin tuon adapterin kanssa.
ab-com ja se laitteen mukana tullut op-tech2 ilmoittaa samat asiat, eli kaippa niillä kannattaa munkin yrittää testata. tuo saksan kielisyys tosin vähän haittaa mutta täytyy kaivaa saksan sanakirja esiin.Mantamies kirjoitti:Syttyykö adapterissa oleva vihreä ledi kun laitat autossa virrat päälle? Jos syttyy, niin siltä osin Ok! Entäs välähtääkö/syttyykö esim. airbagin varoitusvalo kun yrität lukea ko. vikakoodeja. Ainakin täällä kyseinen merkkivalo syttyy siinä vaiheessa kun adapteri saa yhteyden kyseiseen ecuun, ja valo sammuu vasta siinä vaiheessa kun yhteys katkaistaan.Jerzey kirjoitti:kun yritän katsoa vaikka ABS:n ja Tc:n vikakoodeja, ohjelma ilmoittaa vain jotain tyyliin: Not Found interface (there's not echo).... kun otan liittimen autosta pois ilmoitus on: can't open specified device \\.\com1 (error 5, käyttö estetty ).
Vika saattais olla väärässä tiedonsiirtonopeudessa. Noissa ohjelmissahan on mahdollisuus muuttaa noita arvoja, joten kerrohan millä ohjelmalla olet lähimpänä onnistua. Kokeilen samalla ohjelmalla täällä, ja jos toimii, niin ilmoitan sitten käytössä olevat tiedonsiirtonopeudet.
Itse olen todennut parhaimmaksi AB-COM -ohjelman. Se tosin on saksankielinen, mutta sisältää täydellisimmät vikakoodilistat. Ja muutenkin toimii parhaimmin tuon adapterin kanssa.
vihdeä ledi vain vilkahtaa parikertaa kun laitan sen koneeseen, autoon työnnettäessä ledi ei vilku eikä pala, eli olisko vika sit niissä tiedonsiirto nopeuksissa. myöskään valot eivät vilkahtele kojetaulussa.
Tuo minun OpelTech -ohjelma pelittää seuraavilla asetuksilla:
Kw2000 protocol settings: (Kw82 protocol settings:) Eli noi Kw82 asetukset sulkeissa
Interbyte: 5ms (10ms)
Not Connected: 1500ms (3500ms)
Interblock: 130ms (1ms)
Lost Connection: 500ms (1000ms)
Eli tsekkaappa nuo asetukset siitä settings -ikkunasta. Tuossa AB-COM -ohjelmassa noita asetuksia ei edes pysty muokkaamaan.
Kw2000 protocol settings: (Kw82 protocol settings:) Eli noi Kw82 asetukset sulkeissa
Eli tsekkaappa nuo asetukset siitä settings -ikkunasta. Tuossa AB-COM -ohjelmassa noita asetuksia ei edes pysty muokkaamaan.
samat ne oli mullakin, mut ei toimi. mikä luku sulla on tuossa kw initcorrection kohdassa (mulla punaisella nolla)Mantamies kirjoitti:Tuo minun OpelTech -ohjelma pelittää seuraavilla asetuksilla:
Sama punainen nolla näyttää olevan täälläkin tuossa kohdassa. Ihme juttu ettei rupea pelittämään...alkaa jo ideat täälläkin loppumaan. Tuota adapteriahan ei sinne liittimeen saa väärinpäin survottua riskimpikään karju, joten se virhe ainakin on pois suljettu!! Mut täytyy vieläkin pähkäillä asiaa...jos vaikka jotain uusia ideoita tulis mieleen!Jerzey kirjoitti:
mikä luku sulla on tuossa kw initcorrection kohdassa (mulla punaisella nolla)
juu, se pieni pää menee diagnoosi pistokkeeseen vasaralla suht helposti mutta sen isonmollukan tunkemisessa tietokoneen usb-porttiin oli kyllä pientä ongelmaaMantamies kirjoitti:Tuota adapteriahan ei sinne liittimeen saa väärinpäin survottua riskimpikään karju, joten se virhe ainakin on pois suljettu!!
olisko mahdollista että testaisit tuota mun piuhaa? eli lähettäsin sen sulle ja laittasin mukaan palautus kuoren, merkkeineen, sais ainakin tietoon että toimiiko piuha. jos onnistuu niin laita vaikka yv:nä tietoja minne lähetän tän.Mantamies kirjoitti:Sama punainen nolla näyttää olevan täälläkin tuossa kohdassa. Ihme juttu ettei rupea pelittämään...alkaa jo ideat täälläkin loppumaan. Tuota adapteriahan ei sinne liittimeen saa väärinpäin survottua riskimpikään karju, joten se virhe ainakin on pois suljettu!! Mut täytyy vieläkin pähkäillä asiaa...jos vaikka jotain uusia ideoita tulis mieleen!Jerzey kirjoitti:
mikä luku sulla on tuossa kw initcorrection kohdassa (mulla punaisella nolla)
Kyllähän se sopii! Olen nyt lomalla ja kotosalla, niin on aikaa testailla. Tietääpähän sitten varmasti, että onko vika adapterissa, autossa vai jossain muussa...Jerzey kirjoitti:
olisko mahdollista että testaisit tuota mun piuhaa? eli lähettäsin sen sulle ja laittasin mukaan palautus kuoren, merkkeineen, sais ainakin tietoon että toimiiko piuha. jos onnistuu niin laita vaikka yv:nä tietoja minne lähetän tän.
Laitoin privana osoitetiedot.
Eipä näkynyt lähtevien eikä lähetettyjenkään kansiossa, vaikka viestin kirjoittamisen jälkeen tuli ilmoitus "viesti lähetetty". Minne lie bittiavaruuteen kadonnut koko viesti!!Jerzey kirjoitti:Näkyykö se priva viesti sulla lähtevissä? Ei meinaan tullut mulle astiMantamies kirjoitti: Laitoin privana osoitetiedot.(hyvin toimii nää vermeet
)
Mutta pistin uutta viestiä, ja nyt se ainakin näkyy lähtevien kansiossa...
Piuha on nyt testattu, ja testitulokset laitoin tulemaan privana. Saat pistää ne "yleiseen" jakeluun jos haluat...Jerzey kirjoitti:
olisko mahdollista että testaisit tuota mun piuhaa? eli lähettäsin sen sulle ja laittasin mukaan palautus kuoren, merkkeineen, sais ainakin tietoon että toimiiko piuha. jos onnistuu niin laita vaikka yv:nä tietoja minne lähetän tän.
itse hommasin kanssa tuon ko. kaapelin juuri. toivottavasti toimii! autona y20dth. mukaan saamani ohjelma näyttää kyllä kattavasti kaikki koodit mutta tuosta ei taida saada ulos millään live dataa ajon aikana? säätöjä ei tarvi tehdä mutta esim ahtojen seuraaminen / ilman virtaamisen seuraus olis kiva suorittaa.. nooh kunhan edes nuo koodit saan ulos niin auttaa jo paljon vian etsimistä.