Mitä tuo pohjatyö pitää sisällään? Mulla on auto piakkoin menossa tuulilasin vaihtoon, niin olisi "kiva" tietää mikä voi mennä v*tuiks ja miten sen mahdollisesti huomaa.pki kirjoitti:Mulla oli juuri sama ongelma aikoinaan, tosin vuonna 94 Astrassa..
meni takuuseen ja riemua kesti n.3 vuotta, kunnes kävi ilmi ettei autoliike ollut tehnyt mitään pohjatöitä ja lasi napsahti halki ruosteen pullistelusta.
Auton tuulilasin vääristymät
-
Opel Astra
- 'Senator'

Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Jaa-a.. eipä sitä kai huomaa ennen kuin on liian myöhäistä.
Meni just vectraankiin uusi lasi ja pikkasen jäi huomautettavaa.. sisällä lasimurskaa, vaikeasti siivottavissa paikoissa ja se ulkopuolella oleva huullos jäi joistakin kohdista 2-5mm irti lasista. Hyvin valuu vesi väliin.. josta jatkaa matkaansa, jonnekin..
No siis asiaan takaisin, paljonhan lupaavat tehdä pohjatöitä ja pistää aiheuttamiensa naarmujen peitoksi vaikka millaisia massoja ja pohjamaaleja.. mutta eipä niitä pääse näkemään kun autoa hakee.
Varmaan tuottoisaa duunia, kun työvirheet tulee näkyviin vasta 2-4v. kuluttua, kun lasi pamahtaa halki ittekseen.
Silloin kaikki takuut jo menneet umpeen ja valittajalle otsaan leima 'asiakas on mulkku'.
Miten niin olen katkera..
Meni just vectraankiin uusi lasi ja pikkasen jäi huomautettavaa.. sisällä lasimurskaa, vaikeasti siivottavissa paikoissa ja se ulkopuolella oleva huullos jäi joistakin kohdista 2-5mm irti lasista. Hyvin valuu vesi väliin.. josta jatkaa matkaansa, jonnekin..
No siis asiaan takaisin, paljonhan lupaavat tehdä pohjatöitä ja pistää aiheuttamiensa naarmujen peitoksi vaikka millaisia massoja ja pohjamaaleja.. mutta eipä niitä pääse näkemään kun autoa hakee.
Varmaan tuottoisaa duunia, kun työvirheet tulee näkyviin vasta 2-4v. kuluttua, kun lasi pamahtaa halki ittekseen.
Silloin kaikki takuut jo menneet umpeen ja valittajalle otsaan leima 'asiakas on mulkku'.
Miten niin olen katkera..
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Vaihdettiin B-omegaan toi tuulilasi kaverin kanssa ja tehtiin homma ajan kanssa ja varovasti.Varmuuden vuoksi teippasin ton lasin ympäristön naarmujen varalta,eikä ollut ollenkaan väärä liike.Opel Astra kirjoitti:Mitä tuo pohjatyö pitää sisällään? Mulla on auto piakkoin menossa tuulilasin vaihtoon, niin olisi "kiva" tietää mikä voi mennä v*tuiks ja miten sen mahdollisesti huomaa.pki kirjoitti:Mulla oli juuri sama ongelma aikoinaan, tosin vuonna 94 Astrassa..
meni takuuseen ja riemua kesti n.3 vuotta, kunnes kävi ilmi ettei autoliike ollut tehnyt mitään pohjatöitä ja lasi napsahti halki ruosteen pullistelusta.
Ammattiliikkeet nappaa vanhan lasin irti aika surutta ja siinä saattaa teräaseilla tulla helposti ruosteherkkää kiiltävää peltiä näkyville,kun niille se on yksi ja sama,kun urakalla vaihtavat noita.Tottakai paljon tehnyt ammattimies osaa oikeat otteet ja työskentelytavat,mutta silti otteet saattavat olla suht suruttomia ja virheitä sattuu välillä heillekkin...
Entiset tiivistelasit oli siinämielessä parempia...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...