Zafira topikki

Keskustelua Opeleista
Opelix76
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Opelix76 »

Verrattuna perus bimmerriin tai melkein mihin tahansa tehdas asennukseen. Tosiaan mulla oli bemussa parempi erkkasarja, mutta kyllä tämä senkin hakkaa.

Mites se on nyt ton mankan asennuksen kanssa. Tarviiko olla jotain adaptereita, saako radiokanavan tuohon multi-info näytölle, vai kannattaako ostaa sellainen FM-lähetin+kannettava MP3 hässäkkä (jos niin mikä lähetin)?
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

din-liittimet siellä on eli asennus oli plug&play- homma muuten, mutta olikos se nyt punanen ja keltanen (en muista, searchilla löytää lisäjuttua) johto jotka pitää vaihtaa keskenään, että soittimen muisti pelaa.

Pioneerin (DEH-2820) johdoissa helppo homma pikaliittimien ansiosta :D
Opelix76
'Kadett'
'Kadett'

Nyt on JVC:n mp3 soitin paikoillaan, ja hyvin toimii 8) Antenniadapteri pitää vielä laittaa.

Löytyi tuolta mankan takaa vaikka mitä ihmeellistä. Sellainen joku boksi, jossa oli liitäntöjä (ainakin phone luki yhdessä). Sitten oli joku sähköjohto, joka oli katkaistu...pitänee vielä tänään tutkiskella tarkemmin.
Tipa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tipa »

JariM kirjoitti: Muutama maallikon vinkki; :wink: Pidä radio/cd-soittimen nelinumeroinen (?) koodi tallessa. Opelin herkkuna on suojaus radioon/soittimeen, eli jos esim. akkukenkiä joskus joudut irroittamaan, napsahtaa suojaus päälle ja näytössä lukee nätisti, että "safe", eikä radio/soitin enää toimi, ennenkuin olet oikeassa järjestyksessä näppäillyt tämän koodin, mikä ei ole ihan yksinkertainen homma... ainakin Tampereen Metro-Autossa :) ne ystävällisesti jäljitti tämän koodin, kun olivat menneet naapuriliikkeessä irrottelemaan akkua
Ton koodin kyselyn pystyy ottamaan pois, jos koodi on tallella! Aika helppo homma toi koodin syöttö on, autoon virta päälle, radio pois päältä, AS-näppäin pidetään painettuna ja kytketään radio päälle, näyttöön tulee "10 ----", sitten vaan se koodi syötetään radion muistipaikkanäppäimillä, eli eka numero näppäimellä 1, toka näppäimellä 2 jne. Kun koodi on syötetty painetaan AS-näppäintä niin kauan, että kuuluu äänimerkki ja radio rupee kuulumaan! Ton kun tekee silloin kun soitin ei ole "safe" tilassa, poistuu se koodin kysely kokonaan!
JariM
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JariM »

Tämä opelin soittimen safe- juttu poikii ajalta, jolloin autoista vietiin, soitin poikineen esim. autoa vaihdettaessa, tai joskus saattoivat myös ihan ventovieraat ohimennen tarvita :no: toisen autosta soitinta.
Opelissa taisi olla ensimmäisten joukossa, jotka tekivät soittimeensa irrotettavan etupaneeli, jonka omistaja saattoi ottaa taskuunsa mukaan autosta lähtiessään ja estää ventovieraiden halua näpistykseen :x . Muistaakseni ainakin 90-luvun alun vectroissa oli jo moinen systeemi mukana.

Koodaus on helppoa, jos toimii radio/soittimen :lol: ohjekirjan ohjeiden mukaan, jos se on autossa mukana :lol: .
Toki siinäkin "noloota kurmootetaan" eli väärin näppäily moninkertaistaa koodautumisaikaa, kai silläkin estetään pitkäkyntisten koodin arvausyrityksiä.
Opelix76
'Kadett'
'Kadett'

Mulla ei muuten ollut sitten keltainen ja punainen johto, jotka piti keskenään vaihtaa, vaan ne oli molemmat punaisia, toinen ohut ja toinen paksumpi :roll: Nyt se muistille menevä (jatkuva virta) tulee siitä paksusta johdosta ja varsinainen virta (kun avainta on käännetty/paikoilaan) siitä ohuesta. Olenko käsittänyt jonkun väärin. Tämä kuitenkin toimii.
JungleGreen
'Agila'

Viesti Kirjoittaja JungleGreen »

Opelix76 kirjoitti:Nyt on JVC:n mp3 soitin paikoillaan, ja hyvin toimii 8) Antenniadapteri pitää vielä laittaa.

Löytyi tuolta mankan takaa vaikka mitä ihmeellistä. Sellainen joku boksi, jossa oli liitäntöjä (ainakin phone luki yhdessä). Sitten oli joku sähköjohto, joka oli katkaistu...pitänee vielä tänään tutkiskella tarkemmin.
Niin se lienee paikka sille toiminnolle että radio hiljenee kun puhelin soi. Silloin kun käytössä on autoHF -satsi.
Minun Zafirassa tuommoinen on, mutta nykyinen puhelinhan ei siihen käy. Pirun hyvä laite on kun kokeilin vanhalla puhelimella.

Kapiteelilla on ollut joku nekrumalli ajossa koska minun 2002 Elegancessa on lähes kaikki tuo. Luistoneston poiskytkentänäppi on keskikonsolissa TC.
Siitä olen samaa mieltä että puhallusilman liikkuvuus on todella huono noin isoon autoon. Kyllä ilmasuuttimia pitäisi olla reilusti enemmän tai isompia tai jotain. Ilmastoinnin pitäminen päällä talvella vain sen takia että ikkunat ei huurtuisi tuntuu vähän tyhmältä.
Meillä myös ninkuin monellakin täällä tuo auto on perheen koon vuoksi tullut hankittua. Äänentoisto on ihan loistava nalle puhin ja muumipeikon kuunteluun bassot on niissä kuitenkin lähes nollassa....
Opelix76
'Kadett'
'Kadett'

Mulla on sitten varmaan joku vaihdettu erkkasarja, ku mulla on tuota bassoa vähintään kohtuullisesti. Edelleen ihmettelen tuota virtajohto hässäkkää. Tuleeko teillä mankan varsinainen virta siitä ohuesta johdosta, ja muistin virta siitä paksusta? Ilmeisesti tuo on kuitenkin mulla noin kytkettävä, jos haluaa että stereot on "virta-avaimen takana".

Noista varusteista...jostain muistelen lukeneeni (olisko ollut peräti auton manuaalista), että näissä pitäis olla tuonne takapenkille enemmänki suuttimia, mutta ilmeisesti ne on olleet lisävarusteena, kun en ole moista nähnyt.
Damned
'Admiral'
'Admiral'

Re: Zafira topikki

Viesti Kirjoittaja Damned »

Tila(vampi)-auto olisi etsinnässä ja Zafira vaikuttaisi hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta hyvältä yhdistelmältä. Mikähän olisi fiksuin kone kestävyytensä puolesta?

Kulutuksella ei aivan hirmuista merkitystä ole, mutta pienempi on toki parempi. Ajoa tulee vuodessa n. 20 tkm, josta matka-ajoa n. 75 %.
Vastaa Viestiin