Ruuvi renkaassa

Keskustelua Opeleista
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

vectraTBO kirjoitti:Itse maksoin Porissa 5e paikkauksesta, eikä ollut mitään tutun alennusta. Kyllä 20e on mielestäni kova hinta työstä joka kestää max. 5min ja tuskin aineisiinkaan nyt paljoa rahaa kuluu...

Näin siis jos sen pystyy paikkaamaan renkaan ollessa autossa kiinni, sitten on eriasia jos rengas täytyy irroittaa.
Juu tosiaan siis irroittivat renkaan/kumin jostain kumman syystä. Mielestäni sen olisi voinut paikata kumia irtiottamattakin.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

Kyllä sen kumin voi paikata paikallaan. Eipä tainnu asentaja tietää mitä teki. Tarkoititko että otettiin kumi vanteelta pois?
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
Anzah
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Anzah »

No kyllä mulla piti ainakin ottaa rengas pois ja kumi irti vanteesta. Eihän se paikkaus voi muuten kestää, jollei se korjaus ole siellä sisäpuolella... reiän ympäriltä karhennettiin 5cm halkasijaltaan, sen jälkeen joku hartsia muistuttava mössö päälle ja annettin kuivua. Lopuks veil sellai kumiläpyskä päälle, -samannäköi millä paikataan sisäkumeja...Meni enemmän ku 5 min. enkä tiedä paljonko olis oikeesti maksanu, sain ilmatteeks, kun olin ollu siin rengasliikkees aikasemmin töissä.
007 ja Pallosalama -(z)-
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

JPaVR6 kirjoitti:Kyllä sen kumin voi paikata paikallaan. Eipä tainnu asentaja tietää mitä teki. Tarkoititko että otettiin kumi vanteelta pois?

Juu vanteelta pois. Meillä on oma semmonen kitti, missä esin suurennetaan reikää ja sitten vedetään semmonen liimapötkö siitä läpi. Tähän asti kestäneet ihan hyvin.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

No sitten mä en tienny oikein. Oli vaan oudon kuulosta. :oops:
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Anzah kirjoitti:No kyllä mulla piti ainakin ottaa rengas pois ja kumi irti vanteesta. Eihän se paikkaus voi muuten kestää, jollei se korjaus ole siellä sisäpuolella... reiän ympäriltä karhennettiin 5cm halkasijaltaan, sen jälkeen joku hartsia muistuttava mössö päälle ja annettin kuivua. Lopuks veil sellai kumiläpyskä päälle, -samannäköi millä paikataan sisäkumeja...Meni enemmän ku 5 min. enkä tiedä paljonko olis oikeesti maksanu, sain ilmatteeks, kun olin ollu siin rengasliikkees aikasemmin töissä.
Tubeless paikka on täysin eriasia.
topsite
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja topsite »

Jyväskylässä Euromasterilla oli ainakin helvetin kallista. Maksoi renkaan paikkaus samaisen ruuvihomman seurauksena 28 euroa. Kysyinkin erikseen että miten voi olla niin kallista ja väittivät tekevänsä homman jotenkin erilailla :roll: kun muut rengasliikkeet. Pysyy kuulemma koko renkaan eliniän... :o
Pitkän linjan opelisti. Kadett C, D ja E. Viimeisimpänä Astra G 2.0 Metrosport 2000.
Powerhousu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Powerhousu »

Se paikkauksen hinta riippuu ihan siitä millainen paikka siihen pitää laittaa. Joskus selviää sellaisella räkäpaikalla, jolloin rengas saa olla vanteella. Joskus taas pitää ottaa rengas vanteelta, suurennella reikää, vetää liimat päälle ja lykätä paikka reikään. Sitten taas rengas vanteelle takaisin ja tasapainotus. Ja aikaakin kuluu kun pitää odotella liiman jämähtämistä. Ei kuulosta 20e enää edes kalliilta.
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

Mulla paikattiin kuukausi sitten oikea takarengas 225/30/20" kahdella paikalla sisäpuolelta.
Oli ruuvi sekä naula mennyt läpi kumista. Hintaa ottivat 35€ ja rengas otettiin pois vanteelta.
Paikkaus tehtiin siten, että karhennus -> liima jonka annettiin muhia hetken -> paikka päälle joka "jyrättiin"ja viimeisenä vulkanoivaa kumiseosta päälle. Reiät olivat siis kuviossa.
Tämän jälkeen vielä tasapainoitus.

Ton systeemin pitäs kestää koko renkaan eliniän.

*Nyt tosin meni etukumin sisäsyrjään naula (raksa hommien ikäviä puolia tämäkin, kuten myös edellinen) ja sitä ei kuulemma paikata voi. Kysyin 3 eri liikeestä, mutta kaikissa sanoivat, että laki kieltää paikkauksen ja tuskin edes pysyy. Joten uuden renkaan ostoon meni.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
waldos
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja waldos »

mulla meni keväällä peltiruuvi renkaaseen ja kesti pari kuukautta ennen kun alkoi vuotamaan,kunnes kerran lensi koko ruuvi pois. onneksi oli huoltoasema lähellä ja siinä pihassa kaivoin työkalupakista hiukan isomman ruuvin jonka ruuvasin tippuneen tilalle ja matka jatkui.pääsin ilman vaikeuksia varastolle vaihtamaan ehjät renkaat. eli hätätapauksessa vuodon voi näköjään paikata uudella ruuvilla,mutta ei sitten hurjastella.
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hulkster »

mun mielestä helpoimalla pääsee kun asio varaosaliikkeessä niin ostaa samalla tubles paikkoja niin voipi aina tarpeen tullen paikkailla itse maksavat tyyliin 10€ jqa mulla ainaskin kestänyt jo koko kesän
kumikeisari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kumikeisari »

asentaja on todellakin tiennyt mitä tekee kun on ottanut pois vanteelta ja tossuttanut renkaan. näin paikataan virallisesti rengas, varsinkin jos kyseessä on vähän ajettu rengas, saatikka kalliimpi rengas.
sitä koiranpaska paikkaa tulis välttää, koska niillä on taipumuksena ruveta vuotamaan. siitä syystä niitä ei juurikaan ammattiliikkeissä käytetä kuin sileiden renkaiden korjaamiseen.

sivu pistojakin pystyy korjaamaan, mutta kesto onkin jo toinen juttu.
riippuu pitkälti renkaasta ja montako vyötä poikki.
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Kyllä se ainakin täällä meilläpäin on parisen kymppiä ollu kunnon paikkaus. Juurikin tuo että otetaan kumi pois vanteelta ja sisäpuolelta paikataan kunnolla. Isännän talvikumin kävin viime jouluna paikkaamassa ku vuoti pikkasen. Kyllä se ukko semmoset 10-15min ainakin jopia teki ja piti siinä odotella vähä aineidenkin "jotain". Just nyt muista mutta ainakin paikka on pitänyt hyvin. Kehui se ukko että nämä kumin ollessa paikallaan ja läpi työnnettävät paikat niin ne kestää hetken ja sitten ne alkaa vuotamaan että ei oo ku tilapäinen paikkaus.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Se on tietysti jokaisen oma asia miten haluaa kuminsa korjata.

Mielestäni kumia ei kannata pienen ruuvin reiän takia repiä pois vanteelta. Mulla siis tuo 5e maksanut paikkaus oli juuri tuo "kamelinpaskapaikka" renkaan ollessa vanteella ja vanteen autossa kiinni. Paikka kesti hyvin sen renkaan kahden vuoden käyttöiän.

Tottakai hintaa kertyy kun rengastyö lasketaan mukaan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
buctu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja buctu »

topsite kirjoitti:Jyväskylässä Euromasterilla oli ainakin helvetin kallista. Maksoi renkaan paikkaus samaisen ruuvihomman seurauksena 28 euroa. Kysyinkin erikseen että miten voi olla niin kallista ja väittivät tekevänsä homman jotenkin erilailla :roll: kun muut rengasliikkeet. Pysyy kuulemma koko renkaan eliniän... :o
Jätin kanssa pelkän kiekon Euromasterille paikkaukseen ja hieman tuo 28€ hinta yllätti :no:
Space Shuttle
LadyBug <- MYYTÄVÄNÄ
Vastaa Viestiin