Sanottakoon tähän kärkeen, että TVL:ää tai Tielaitosta ei ole siis enää olemassakaan. Nykyään on Tiehallinto ja Tieliikelaitos. Teitten kunnossapitourakoitsijoita on Tieliikelaitoksen lisäksi monia muitakin kuten NCC, Skanska, Veljekset Määttä, YIT, Savon Kuljetus sekä AS Teho.
Itse aiheeseen sen verran, että suhtautuminen korvauspyyntöihin on varmaankin nuivaa ainakin siitä syystä, että tienpitäjille tulee paljon myös ihan puhtaasti rahastusmielessä tehtyjä korvausvaatimuksia. Jos tapahtuman dokumentoinnissa on vielä puutteita niin vastapuolella herää varmasti kysymys, että onko tapahtunut mennyt kertomuksen mukaan. Lisäksi on tietty olemassa myös se pointti, että ei kukaan nyt ihan hymyssä suin ala tonnin laskuja maksamaan.
Paskamainen homma kaikenkaikkiaan, että auto menee hajalle, mutta valitettavasti tuonkaltaisissa tilanteissa joutuu yleensä itse maksumieheksi. Tietty aina kannattaa koittaa ja yrittää hoitaa todisteet ja selvitykset kuntoon parhaalla mahdollisella tavalla.
Vanteet sai siipeensä, korvaako kukaan ?
Omassa tapauksessa kuoppa oli +5cm syvä ja takareunassa olllut maakivi oli vielä + 5cm tien pinnan yläpuolella. Osuma sattui tietenkin ulkokehän kohdalle...Korvauspapereita tässä vielä kirjoitellaan tiehallinnolle. Minun vanteet muuten Team Dynamics Qualifierit, made in England
GSI-The Real Thing & ST wagon
Perjantaina tuli postia tiehallinnolta ja tietty ekaks mielessä kävi ettei korvaushakemus mennyt läpi, mutta toisin oli. Kaksi vannetta, rengastyöt ja matkakulut hyväksytty !!! Lausuntonsa olivat antaneet tien hoitourakoitsijana toimiva tielaitoksen alue/projektipäälikkö ja urakkaa valvova tiemestari, perusteluina oli että tie ei ollut kaikilta osin yleistä liikennettä tyydyttävässsä kunnossa. Vanteet tosin vaihtuivat toisiin(kaksi jäi sit itse maksettaviksi) kun noita entisiä ei enää saanut, nyt alla käytetyt/ lähes uudet O.Z. Racingin ultraleggerat-upeet ja keveet 
GSI-The Real Thing & ST wagon
Meikäläinen täräytti B Asconalla, tässä kotikadulla asfalttiin leikattuun n. 300mm leveään ja 70-80mm syvään uraan, josta ei varoitettu mitenkään, tulos oli kolme vannetta koukkuun ja edestä kallistuksenvakaajan kiinnikkeet korkkas.
Kaupunki korvas uuden vannesarjan, ja vaurioiden korjauksen opel-liikkessä.
Tosin homma vaati rikosilmoituksen teon, ja korvaus hakemuksen hinta-arvioineen ym.
Kaupunki korvas uuden vannesarjan, ja vaurioiden korjauksen opel-liikkessä.
Tosin homma vaati rikosilmoituksen teon, ja korvaus hakemuksen hinta-arvioineen ym.
Opel GT 1900 "Steinmetz" 1970