ei läpi !

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2003-01-24 10:30, Manta-Maniac wrote:
Kannattaa käydä yksityisellä mieluummin kuin valtion konttorilla. Ainakin paikallisen yksityiskonttorin kaverit on itsekin ruorimiehiä, joten osaavat arvostaa laitettua autoa vähän eri tavalla kuin niuhot valtion leivissä olevat.
En tarkoita, että kaikki paskat päästettäisiin läpi, vaan sitä, että ns. "turhiin" asioihin ei puututa, toisin kuten valtion konttorilla yleensä (esim. värilliset parkit, tummat takavalot, riippuen tietysti miten tummat jne...)
Saman ovat saaneet monet tuttavistanikin huomata, jotka eivät ajele ihan vakioautoilla.
eikö värilliset parkit jo sinäänsä ole turhat, joten miksi edes laittaa sellaisia autoonsa. :smile: On ne valtion konttoreillakin hieman suikkaansa löysänneet.
adam opel
'Agila'

Viesti Kirjoittaja adam opel »

Pari vuotta sitte mun turbo ascona jäi kiinni pohjasta jarrudynoon , joutu 2 inssiä tulemaan työntää sitä pois siitä. naureskelivat vaan ja sanovat että aja ite se tonne nosturille. leima tuli vaikka siinä ei juuri ollu maavaraa.
juha777
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juha777 »

jep
18E
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja 18E »

..ja Kouvolan yksityinen katsastusmies mussutti jo 3.vuotta sitten alustasta. Hyvä kun kun edes huomasi että on madallettu(vakioiskarit)
Terveisiä per***stä!
-Niil on varmaan joku provikkapalkkio hylätyistä täällä suunnalla!
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
whpracing
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja whpracing »

tuossa viiko sitten kun katsastin vectrani niin hän hanskalla pyyhki hetken jousia ja sanoi että täytyy olla madallettu kun on kerta punaiset jouset! minä siihen että en oikein tiedä kun eilen olen autoni ostanut... noh päästiin sitten auton alle tutkailemaan... kun ne oli etukelkasta nostamassa homma ei ollukkaan ihan helppo... eipä oikein halunnut mahtua tämä nostin sinne väliin , hetken katsastusmies kikkaili siinä ja sai etukelkasta nostettua. leimaa laittaessa katsastusmies sanoi että näytti olevan niin vanhat jouset ettei tarvitse muutoskatsastaa... ja sillä hyvä!
OSTIN PARHAAN ELÄN LEVEÄSTI - O P E L
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Itse kävin katsastamassa Corsani kuukausi takaperin, alla kirkkaanpunaset -40mm jouset. Aikansa auton alla touhuttuaan inssi totesi, että jouset näyttää olevan vaihdettu. Tokaisi kysyvästi, että ei kai ne madallusjouset ole... Sanoin vaan etten tiedä, kun olin juuri ostanut auton. Inssi katseli autoa vähän aikaa sivusta ja totesi ettei se kauhean matalalta näytä ja läpi meni.

Enkä usko että konttoreita voi pistää paremmuusjärjestykseen yksityisyyden tai valtion omistuksen perusteella. Valtion konttorit joutuvat kilpailemaan yksityisten kanssa palvelulla, ei sielä ketään kävisi jos kaikki mulkeroita olisivat. Itsellä inssi sääti omatoimisesti ajovalot kohdalleen kun olivat liian ylhäällä! Ja tämä tapahtui valtion konttorilla. Muutenkin palvelu oli hyvää.
JiiPee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Muutama vuosi sitten olin Vectraa katsastamassa normaali vuosikatsastus ok, mutta alustasarja oli muutoskatsastamatta. Inssi meinas ettei leimaa tule koska ei ole muutos katsastettu. Pyysin että katso samalla kun kerran auto nosturilla on, ei kuulemma onnistu inssiltä puuttui jonkin kurssi ei lupaa muutoskatsastaa?!

Tässä vaiheessa meinas palaa käämit, inssi onneksi huomasi sen ja kehotti ajamaan auton pihalle tällä välin toinen inssi tekee paperit auto on muutoskatsastettu.

Takasin sisälle hakemaan uutta rekisteriotetta, inssi kyseli mikä moottori? Ihmettelin että mitä sillä tiedolla? Pitää kuulemma olla kW:t merkittynä otteeseen. Kerroin et 20NE. Inssi ilmoitti tylysty ettei heidän tiedoista löydy sellaista, lähinnä oleva C20NE se kuulemma laitetaan tietoihin.

Tässä vaiheessa oli syytä itsekin siirtyä niin että näkee mitä sielä näytöllä todella luki. Eikä sielä tosiaan ollut tuota ko. moottoria.

Lopulta päästiin yhteisymmärrykssen mitä tuo C moottorikoodin edessä tarkoittaa ja millainen alusta otteeseen merkitään. Sielähän lukee 95kW eli moottoriksi on merkitty 20SEH :wink: erikoiehdoissa: Vaihdettu alustasarja -35mm

JiiPee
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Eikö se jokunen vuosi sitten säännös ollu seuraava: 80mm vähimmäis maavara mitattiin rungon matalimmasta kohdasta, ei esim. pakoputkesta.
Nykyään mitataan matalimmasta onko se nyt osasta, eli esim. pakoputkesta.
Itse muutoskatsastaessa Kadettiani törmäsin myös käsitteeseen liian matala auto, ongelman ajattelin ratkaista laittamalla lain sallimat kumityynyt jousien väliin katsastuksen ajaksi...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Vastaa Viestiin