Kadett D 2.0 8v -82
Re: Kadett D 2.0 8v -82
mulla ainaki toimi let:is valvoline vr1 racing 10w-60 ihan hyvin ja pysyi sisällä ettei tuo valvoline iha pazkaa oo, samoten shell helix ultra 5w-40 oon käyttäny opeli vaparikoneis ja kaikis pysyny hyvin sisällä
kyllä mä heitän peliin kans ton männänrengas asian että sieltä se päästää sitä läpitte... tosin mulla meni bemmis sillo koko alkerta ku ajelin vaan huonolla öljypumpulla kun en sitä heti hokannu...
itsellä teboil gold ja pysyy ei hävitä tosiaan kun sen litran just ja just per 10 tkm ja hyvin toimii... ja merkkaa tosiaan allensa 
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Mulla Sportti Ascossa Teboilin Goldit hävis ihan älyttömän nopeesti. Se kyllä tykkäs sitä syödä. Eikä meinannu kuumalla koneella öljynpaineet pysyä.
Mut Mobilin(kohan) se oli vastaava, niin ei syöny, ja paineet pysy kuumanaki.
Mut Mobilin(kohan) se oli vastaava, niin ei syöny, ja paineet pysy kuumanaki.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
ei se öljy sinne mäntien päälle mene kuin ei tule sinistä pakoputkesta tai ainakaan pudasjärvellä ei tullut
ja kalkattaminen kuuluu kun kampiakselista on kulunut se öljypumpun kohta mihin ratas ottaa kiinni
ja kalkattaminen kuuluu kun kampiakselista on kulunut se öljypumpun kohta mihin ratas ottaa kiinni
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
mihi se öljy katoaa?
melkone linko saa olla että pihalle viskoo tollaset määrät...
vai onko kulutus pelkkää kuvitelmaa?
jos ei kerta allekkaan tollasilla määrillä jälkiä jätä.....
melkone linko saa olla että pihalle viskoo tollaset määrät...
vai onko kulutus pelkkää kuvitelmaa?
jos ei kerta allekkaan tollasilla määrillä jälkiä jätä.....
Itellä menee se 1.5L/10.000km ja kyttäilen että mihi vittuu se katoo
paitsi tällä uudella gm:n öljyllä tuntus menevän vähemmän 
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Jep, mitä mä ainakin 2-3 lähtöä katoin, niin ei pölläytelly mitään mustaa/sinistä.madi kirjoitti:ei se öljy sinne mäntien päälle mene kuin ei tule sinistä pakoputkesta tai ainakaan pudasjärvellä ei tullut
Ainoa auto, minkä näin pölläyttelevän, oli se diesel-MB...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
jännä homma että se öljy sieltä katoaa kuitenki
kai täs nyt on kuitenki osattu oikeen tarkistella sitä öljynmäärää ettei oo suoraan ajosta heitetty konetta sammuksiin ja äkkiä tikku ylös tyyliin ei vittu alamerkis ja taas litra lisää
eli auto tasaisella maalla ja ajon jälkeen n.15min antaa olla sammuksis ja sit vasta tutkii tikkua 
toivottavasti löytyis syy ennemmin tai myöhemmin tuolle öljynkulutukselle kuitenki. 
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Autoi seisoi koskemattomana 2 päivää ennenkuin tikkua katsoin. Ja tasaisena alustana toimi tuo meidän vuonna 2005 rakennettu autokatos joten en usko, että sekään niin kiero on, että vaikuttaisi
Öljypohjaa pikkasen kiristelin ja putsasin sekä pistin uudet öljyt. Oli tullut jo maahankin asti ainetta. Nyt koneessa on Mobilin 5w50 täyssynteettiset öljyt kun sattui tallissa olemaan purkki sitä, äiti kun käyttää noita öljyjä. Kunhan saa taas auton ajoon niin katsotaan miten nuo pysyy koneessa..
Tän täytyy olla joku kirous, mutta jospa tää tästä, Opelisti ei luovuta
Öljypohjaa pikkasen kiristelin ja putsasin sekä pistin uudet öljyt. Oli tullut jo maahankin asti ainetta. Nyt koneessa on Mobilin 5w50 täyssynteettiset öljyt kun sattui tallissa olemaan purkki sitä, äiti kun käyttää noita öljyjä. Kunhan saa taas auton ajoon niin katsotaan miten nuo pysyy koneessa..
Tän täytyy olla joku kirous, mutta jospa tää tästä, Opelisti ei luovuta
no se on jo hyvä merkki että sitä rupeaa tippumaan maahanki asti ettei ne vaan mystisesti katoa
jos sitä desitolkulla yön aikana valuu maahan asti ni sieltä öljypohjan kauttahan se nokuttelee...
Ei sitä kyllä paljon voi tippua maahan, kun tuolla Pudasjärven lentokentällä sen olis moni voinu huomata ja tulla siitä kertomaan tai valittamaan ja kieltämään ajon siellä.jarkkis kirjoitti:no se on jo hyvä merkki että sitä rupeaa tippumaan maahanki asti ettei ne vaan mystisesti katoajos sitä desitolkulla yön aikana valuu maahan asti ni sieltä öljypohjan kauttahan se nokuttelee...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
joo on tuo kulutus kyllä sitä luokkaa että maahan pitäis jäädä isoo lammikko yön aikana... mun epäilykset on edelleen mäntä puolella mutta katotaan ny...Timonen kirjoitti:Ei sitä kyllä paljon voi tippua maahan, kun tuolla Pudasjärven lentokentällä sen olis moni voinu huomata ja tulla siitä kertomaan tai valittamaan ja kieltämään ajon siellä.jarkkis kirjoitti:no se on jo hyvä merkki että sitä rupeaa tippumaan maahanki asti ettei ne vaan mystisesti katoajos sitä desitolkulla yön aikana valuu maahan asti ni sieltä öljypohjan kauttahan se nokuttelee...
Uusilla osillahan tuo kone kasattiin,uusi oli tuokin öljypumppu.Toisilla ei vaan tunnu kestävän se kuuluisa MURSUNNAHKAINEN PERSEKKÄÄN.kai siihen vähän vaikuttaa ajotapakin miten nuo laitteet kestää.24v. olen noilla opeleilla ajanut ja yksikään ei ole vielä noilla kilometreillä hajonnut.Eikä oikeastaan muutenkaan hajonnut, kyllähän sen kuulee jos jotain on pielessä silloin yleensä vähan löysätään sitä kaasua. 
-Katto pois ja paaliin-
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Minähän tuon tosiaan olenkin sitten vissiin hajottanut ihan itse tuon auton, mitä hemmettiä täällä hermoillaan ihan ilman syytä ?!