OPEL:n HUOLTO ja HINNAT ?

Opel-aiheiset gallupit
OpelAndy
'Admiral'
'Admiral'

Jarruhuolto + hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja OpelAndy »

Linnanmaan autohuollossa vaihtoivat jarrulevyt ja palat eteen sekä jakopään huollosta ei tarvinnut vaihtaa vain kuin itse hihna, joka hieman vinkuili. Kokonaishintaa tuli 410e. Ei kovinkaan paha ja työtkin olivat laittaneet 1,3h :P Jospa sitä nyt vois ajella sinne 120tkm ja uusis vasta sitten koko hihna systeemin 1,5v kuluttua katsastuksen aikoihin....
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
vivamanTT
'Senator'
'Senator'

Re: Jarruhuolto + hihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

OpelAndy kirjoitti:Linnanmaan autohuollossa vaihtoivat jarrulevyt ja palat eteen sekä jakopään huollosta ei tarvinnut vaihtaa vain kuin itse hihna, joka hieman vinkuili. Kokonaishintaa tuli 410e. Ei kovinkaan paha ja työtkin olivat laittaneet 1,3h :P Jospa sitä nyt vois ajella sinne 120tkm ja uusis vasta sitten koko hihna systeemin 1,5v kuluttua katsastuksen aikoihin....
Et oo tosissas 410€, ko hommasta :o Taisivat vaihtaa sitäpaitsi apulaitehihnan, jakohihna, kun ei vinkuile muulloin kuin liian tiukalla ollessaan, ja tuskin tuo tehtaalta asti on ollu liian tiukalla :no:On se vaan hyvä ettei tartte itse huollattaa moisilla hinnoilla :wink:
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
OpelAndy
'Admiral'
'Admiral'

Re: OPEL:n HUOLTO ja HINNAT ?

Noh, vivamanTT katsopas tämän saman aiheen sivulta 8 aiempi viesti minkä laitoin koko hommasta, että mitä olisi maksanut ns. merkkiliikkeessä täällä suunnalla... Eli toisaalta hyvä, että teetätin sen tuolla missä sanoin... Pitää sitten taas kilpailuttaa erikseen, kun on koko jakopään vaihtoremontti edessä (ehkä n. 25 tkm ja vaihdatan kaikki kerralla). Se tuntui vastaavasti olevan n. 115e halvempi, kummallista kyllä. Teet ilmeisesti huoltoja itse ja sitä kautta tulee säästöjä?!?
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
vivamanTT
'Senator'
'Senator'

OpelAndy kirjoitti:Noh, vivamanTT katsopas tämän saman aiheen sivulta 8 aiempi viesti minkä laitoin koko hommasta, että mitä olisi maksanut ns. merkkiliikkeessä täällä suunnalla... Eli toisaalta hyvä, että teetätin sen tuolla missä sanoin... Pitää sitten taas kilpailuttaa erikseen, kun on koko jakopään vaihtoremontti edessä (ehkä n. 25 tkm ja vaihdatan kaikki kerralla). Se tuntui vastaavasti olevan n. 115e halvempi, kummallista kyllä. Teet ilmeisesti huoltoja itse ja sitä kautta tulee säästöjä?!?
Kyllä huomasin ton aiemman kirjoituksen, ihmettelen vaan tuota että miten tosta noin paljon voi kertyä, jos työveloitus vaan 1.3h, joka on kyllä ihan ok aika ko. hommasta, työn osuus alle 100€ eikös?. Tekeekö levyt + palat ja ilmeisesti apulaitehihna todella ton reilu 300€:a, kovat on pojilla osien hinnat :wink: Mulla itellä kans 1.9cdti zafira ja siinä on ilmeisesti toiset levyt menossa, ja nekin alkaa oleen aikalailla loppu, täytyypä ruvetakkin katteleen mistä levyt saa mukavimmin, mun autolla onkin ajettu jo reilu 200tkm. Joo teen leipätöikseni asentajan hommia, täällä lähes naapuripitäjässä.
OpelAndy
'Admiral'
'Admiral'

vivamanTT kirjoitti: Kyllä huomasin ton aiemman kirjoituksen, ihmettelen vaan tuota että miten tosta noin paljon voi kertyä, jos työveloitus vaan 1.3h, joka on kyllä ihan ok aika ko. hommasta, työn osuus alle 100€ eikös?. Tekeekö levyt + palat ja ilmeisesti apulaitehihna todella ton reilu 300€:a, kovat on pojilla osien hinnat :wink: Mulla itellä kans 1.9cdti zafira ja siinä on ilmeisesti toiset levyt menossa, ja nekin alkaa oleen aikalailla loppu, täytyypä ruvetakkin katteleen mistä levyt saa mukavimmin, mun autolla onkin ajettu jo reilu 200tkm. Joo teen leipätöikseni asentajan hommia, täällä lähes naapuripitäjässä.
Joo, työn osuus oli kuitista katsottuna muistaakseni jotain 80e ja loput sitten osille. Se hihna oli verollisena n. 30e. Jarrulevyille ja paloille tuosta laskettuna jäi hintaa aika lailla tasan 300e. Muistelen vain, että aiempiin Peugeoteihin tehdyt jarruremontit (palat ja levyt) olivat yleensä aina kans jotain 300e kieppeillä joten ei tuolle juuri mitään voi... Ehkä olisi ollut halvempi ostaa osat itse jostain X-liikkeestä, mutta noille antavat sentään jonkinlaisen takuun :yes: Mulla kuluivat aika äkkiä nuo jarrusysteemit (entinen taksi) joten saa nähdä kuinka paljon näillä nyt sitten itse 97tkm vaihdon kohdalla pääsee!
vivamanTT
'Senator'
'Senator'

OpelAndy kirjoitti:
vivamanTT kirjoitti: Kyllä huomasin ton aiemman kirjoituksen, ihmettelen vaan tuota että miten tosta noin paljon voi kertyä, jos työveloitus vaan 1.3h, joka on kyllä ihan ok aika ko. hommasta, työn osuus alle 100€ eikös?. Tekeekö levyt + palat ja ilmeisesti apulaitehihna todella ton reilu 300€:a, kovat on pojilla osien hinnat :wink: Mulla itellä kans 1.9cdti zafira ja siinä on ilmeisesti toiset levyt menossa, ja nekin alkaa oleen aikalailla loppu, täytyypä ruvetakkin katteleen mistä levyt saa mukavimmin, mun autolla onkin ajettu jo reilu 200tkm. Joo teen leipätöikseni asentajan hommia, täällä lähes naapuripitäjässä.
Joo, työn osuus oli kuitista katsottuna muistaakseni jotain 80e ja loput sitten osille. Se hihna oli verollisena n. 30e. Jarrulevyille ja paloille tuosta laskettuna jäi hintaa aika lailla tasan 300e. Muistelen vain, että aiempiin Peugeoteihin tehdyt jarruremontit (palat ja levyt) olivat yleensä aina kans jotain 300e kieppeillä joten ei tuolle juuri mitään voi... Ehkä olisi ollut halvempi ostaa osat itse jostain X-liikkeestä, mutta noille antavat sentään jonkinlaisen takuun :yes: Mulla kuluivat aika äkkiä nuo jarrusysteemit (entinen taksi) joten saa nähdä kuinka paljon näillä nyt sitten itse 97tkm vaihdon kohdalla pääsee!
Mulla myös vanha taksi, 120tkm kohdalla vaihdettu ensimmäisen kerran, ja nyt alkaa oleen ohkaset, ja mittarissa 205tkm. Tuo on ikuisuus kysymys ostaako alkuperäiset vai tarvikkeet, itse en aio levyistä ja paloista maksaa kuin korkeintaan 150€ :wink:
Petteri-75
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Petteri-75 »

Vecculi tarvitsisi hihnanvaihdon, ja kun mittarissa on 206tkm niin varmasti muutakin laskutettavaa löytyisi. Olisiko suosituksia/päivityksiä hyvälaatuisesta ja kohtuuhintaisesta korjaamosta Espoo/Kirkkonummi -suunnalla, ei tarvitse olla suurin ja kaunein, mutta luotettavin?

KT Rengas Ky löytyy kyllä melko läheltä, mutta kun on soittanut kahdesti ja pyytänyt hintatietoa vielä sähköpostillakin ja vastausta ei tipu, niin en taida enää kehdata vaivata.

Kysyin mahdollisuutta rattiakselin nivelen vaihtoon, mutta sitten alettiin puhumaan isosta hommasta ohjauskulmien säätöineen jne. Miten sitten tuolla ohjeissa löytyy, että ensin kannattaisi kokeilla kiristää nivelien pultteja jne?

EDIT: No KT Renkaaseen soitettiin, jakohihnan, kiristimien ja vesipumpun vaihto n. 500€. Lansiauto Olarissa tarjous 290€, samoin Pohjois-Helsingin autossa (+13€ pakkasnesteistä), tilaus meni jälkimmäiseen kun yhteydet sieltä töihin ovat parempia.

EDIT2: Hihnanvaihto, jarrunesteiden sekä vaihteistoöljyjen vaihto 460€. Ei halpaa, mutta nyt saa ajaa 60tkm rauhassa.
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

^Lahden länsi autossa kuuluivat nesteet tuohon 290€ paketti hintaan kun kävin vaihdattaa jakopään heebelit.
Mielipide on oma !
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

No niin vein autoni (Astra H wagon 2007) tänään aamulla huoltoon. Sain juuri äsken sms:n "Autonne on huollettu. Huollon hinnaksi muodostui 510,72e". Että silleen, aika tyyristä on vuosihuollon teettäminen Astraan. Mielenkiinnolla odotan, että mitä sille autolle oikein on tehty. Odotusarvo oli 300 euroa. Kerron lisää kun olen saanut laskun käteen.

Lasku oli 510 euroa, josta 50 euroa jarrunessteet ja 70 euroa pyyhkijänsulat, loppu oli sitten normaalia määräaikaishuoltoa. Sulat sain pois laskusta kun en ollut sellaista sopinut, loppuhinnaksi siis jäi 436 euroa ja paikka MetroAuto. Aikas kalliit pyyhkijänsulat, miettikääs vähän lähes 500 mummoa :what:
haarto
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja haarto »

Vecculiko kirjoitti:No niin vein autoni (Astra H wagon 2007) tänään aamulla huoltoon. Sain juuri äsken sms:n "Autonne on huollettu. Huollon hinnaksi muodostui 510,72e". Että silleen, aika tyyristä on vuosihuollon teettäminen Astraan. Mielenkiinnolla odotan, että mitä sille autolle oikein on tehty. Odotusarvo oli 300 euroa. Kerron lisää kun olen saanut laskun käteen.
Astra H Wagon -06 ensimmäinen vuosihuolto 206 e (vuonna 2007) ja toinen tänä vuonna 315 e (sis.jarrunesteen vaihdon) täällä kehä kolmosen varrella. Eli jos huollon loppusumma on yli 500, on siihen jo luultavasti tehty lisätöitä. Jos et ole ylimääräisistä töistä sopinut, niin kylmän rauhallisesti neuvottelemaan kunnon alennusta loppusummaan.
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'

Joo täytyy virittäytyä sopivaan mielentilaan ennenkuin menee sinne. Missä kehä kolmosen sisäpuolella huollatit auton? Ei tainnut olla opelen jälleenmyyjän merkkihuolto?
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Vecculiko kirjoitti: Lasku oli 510 euroa, josta 50 euroa jarrunessteet
Hlvetti että on kallista jarrunestettä! :o Tuolla summallahan saa kanisterillisen ihan Opelin omaa nestettä. Omasta purkista taisin maksaa vitosen paikkeille ja riittää useampaankin vaihtoon..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'

ZuGu kirjoitti:
Vecculiko kirjoitti: Lasku oli 510 euroa, josta 50 euroa jarrunessteet
Hlvetti että on kallista jarrunestettä! :o Tuolla summallahan saa kanisterillisen ihan Opelin omaa nestettä. Omasta purkista taisin maksaa vitosen paikkeille ja riittää useampaankin vaihtoon..
Niin no siis sisältäen tietenkin vaihtotyön.
Tuntematon
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

Vaihdatin merkkihuollossa, Opel Astraan jakohihnan tykötarpeineen. Hinta 190 €. Autoon tuli kiihtyvyyttä lisää.
Vaikka maksoikin, olen silti erittäin tyytyväinen tehtyyn työhön. Puolentoista tunnin kuluttua, auton sai hakea huollosta. :peukku:
Minkä on automyyjä yhdistänyt, sitä älköön katsastusmies eroittako.
FLEKU
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

^missä noin halvalla tehdään jakohihnan vaihtoja ? :o halpaa kuin saippua :worship:
Mielipide on oma !
Vastaa Viestiin