RE85 käyttö.

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
rookie``
'Senator'
'Senator'

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

okei, no sitten. mittasin tosiaan mittarin välien ja siihen nähden kilometrien perusteella, kun harvemmin tulee tuolla vedettyä koko 70 litran tankilla pelkästään matka ajoo :D
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Seosmittari on aika kova sana noissa kokeiluissa, ei tarvii arvailla miksi tyhjäkäynti on huono, miksi nykii ajossa tai miksi kuluttaa kauhiasti.

Itsekin oon ajellut 4.5 barin polttoainepaineilla eikä siitä mitään ole seurannut, hyvin pelaa. Letkuliitoksetkaan ei ole vuotaneet sen enempää mitä ne vakiopaineillakin tuppaa aina jostakin vuotamaan pidemmän seisonnan jälkeen.

Ja mitä etanolinkestäviin letkuihin tulee niin ainakin GoodYearin "tavalliset" bensaletkutkin kestää etanolia, että ei sen takia kovin erikoisia letkuja tarvita.
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Ja jos ei raaski oikeaa seosmittaria hommata ni köyhän miehen seosmittarina toimii ihan kivasti digitaalinen yleimittari johon vaan varastaa lambdalta signaalin.

Kapeakaistasena tietysti tarkkuus on mitä on, mutta kyllä se näihin virityksiin piisaa :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Obelixii
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Obelixii »

Simo kirjoitti:Seosmittari on aika kova sana noissa kokeiluissa, ei tarvii arvailla miksi tyhjäkäynti on huono, miksi nykii ajossa tai miksi kuluttaa kauhiasti.

Itsekin oon ajellut 4.5 barin polttoainepaineilla eikä siitä mitään ole seurannut, hyvin pelaa. Letkuliitoksetkaan ei ole vuotaneet sen enempää mitä ne vakiopaineillakin
tuppaa aina jostakin vuotamaan pidemmän seisonnan jälkeen.
Mulla taas oli tyhjäkäynti ihan hyvä ja eikä ajossakaan mitään nykiny tai pätkiny, mutta enemmän kuormittaessa veti laihalle, eli selvää voimattomuutta
havaittavissa, kävi kyllä aina tasaisesti.
Nyt kun olen nostanut paineita, toimii raskaammallakin kaasulla kelvollisesti. Vakio letkut ja ei mitään vuotoja.
Kylmänä saa startata vähän ylimääräistä, kun siihen ei ole tullut tehtyä mitään muutosta, muutenkaan ei kiinnosta tehdä mitään pysyvämpää
E85 muutosta, kun välillä tulee tankattua bensaa. Talvella saatan vaihtaa 50/50 polttoaineeseen, jos ei autoa voi aina pitää johdon päässä.
Ei E85:llä ajaessa paljoa säästä, mutta mielenkiinnosta on tullut testailtua. :)
rookie``
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

Jonkun "ison johtajan" suu loksahti auki, kun tankkas niin hienoon uuteen volkkariinsa 95:Sta ja katteli et mikäs helvetin amis omega toi on, mut kyl se hymy hyyty kun nappasin e85- pistoolin seinästä :D ois pitäny vielä kysyä et miksei sun autos toimi tällä, sehän maksaa yli 30k€ eikös sillä pitäis saada jo kunnon auto.
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

CaLis kirjoitti:Ja jos ei raaski oikeaa seosmittaria hommata ni köyhän miehen seosmittarina toimii ihan kivasti digitaalinen yleimittari johon vaan varastaa lambdalta signaalin.
Kapeakaistasena tietysti tarkkuus on mitä on, mutta kyllä se näihin virityksiin piisaa :)
Piisaa mainiosti vakioruiskujen kanssa. Itse asiassa sillä laajakaistan tuomalla tarkemmalla ja luotettavammalla tiedolla ei kauheasti mitään tee koska ei sitä ruiskua kuitenkaan pysty niin tarkkaan säätämään (=ei useimmissa tapauksissa pysty säätämään ollenkaan). Laihalle menemiset täyskaasulla ynnä muut ongelmakohdat kapeakaista-anturi kertoo ihan yhtälailla.
Obelixii kirjoitti:Mulla taas oli tyhjäkäynti ihan hyvä ja eikä ajossakaan mitään nykiny tai pätkiny, mutta enemmän kuormittaessa veti laihalle, eli selvää voimattomuutta
havaittavissa, kävi kyllä aina tasaisesti.
Nyt kun olen nostanut paineita, toimii raskaammallakin kaasulla kelvollisesti. Vakio letkut ja ei mitään vuotoja.
Kylmänä saa startata vähän ylimääräistä, kun siihen ei ole tullut tehtyä mitään muutosta, muutenkaan ei kiinnosta tehdä mitään pysyvämpää
E85 muutosta, kun välillä tulee tankattua bensaa. Talvella saatan vaihtaa 50/50 polttoaineeseen, jos ei autoa voi aina pitää johdon päässä.
Ei E85:llä ajaessa paljoa säästä, mutta mielenkiinnosta on tullut testailtua. :)
Juu kyllähän lambdaohjatussa seokset on ok nimenomaan kaikissa muissa tilanteissa paitsi täyskaasulla ja mahdollisesti kylmänä jolloin ei ruiskuteta lambdan perusteella.
Itse oon huomannu että talvella ei tarvii laittaa kuin 5-10l bensaa tankilliseen niin kylmäkäynnistyksissä ei ole mitään vaikeutta. Vähän pidempään se ehkä starttuuttaa mutta ei montaa sekuntia ja kun lähtee niin laakista käynnistyy ja jää käyntiin. No tuossa mun talvikulkineessa auttaa myös lisärikastussuutin joka ruiskuttaa kylmänä niin kauan kuin startti pyörii (ihan siihen kuuluva, ei mikään itse lisätty).
Basilisk
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Basilisk »

http://www.ebay.com/itm/INNOVATE-3844-M ... 0520832034 just harkitsen tälläisen ostamista onko kellä kokemusta värkistä?
RE85 Calibra 94 2.0l 8v
E10 Calibra 91 2.0l 8v
Obelixii
'Senator'
'Senator'

Onko kellään käsitystä jos ajaa viinalla vähän laihalla sopalla? Bensan sanotaan nakuttavan, mutta entä 85% viinalla?

En itse ainakaan ole havainnut moista... :whack:
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Jos kone on bensalle suunniteltu (puristussuhde) niin todella vaikea sitä on saada E85:lla nakuttamaan.
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Omat kokemukset on samanlaisia, liemi "toimii" tosi laajalla seossuhdealueella.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

jos moottori ob rakennettu bensalle (puristukset jne) nii tuleeko ongelmia jos tankkaaki tuota kasivitosta?

vai kannattaako suosiolla tehdä jotain muutoksia moottoriin kun se ei oo vielä kasassa...

moottorina toimii cihhiläinen
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Eipä siitä varsinaisesti ongelmia tule, korkean oktaaniarvon hyödyt vaan jää vähäisemmiksi.
Obelixii
'Senator'
'Senator'

Onko joku laskenut etanolilla ajamisen kannattavuutta?

:)
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Obelixii kirjoitti:Onko joku laskenut etanolilla ajamisen kannattavuutta?

:)
On,rahallinen säästö todella minimaalinen tai menehän sitä rahaa joka tankkauksella vähemmän,mutta saa tankata vaan sitten useammin.
Ahdetussa harraste-autossa lähes pakollinen,tosin ei kai kovin moni enään ahdettua mottia teekkään "bensalle".
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Talviliemellä jossa on vähemmän etanolia tuntuis että säästöä tulee tämän hetken hinnoilla jonkin verran (ehkä luokkaa 10-15% ?). Kesällä kun pitoisuus on sen 85% mutta litrahinta sama (viime kesänä kalliimpikin) niin etenkin jos ajo on lyhyttä kaupunkiajoa säästöä ei käytännössä tule koska kulutus on niin korkea. Maantieajossa toki silläkin hieman säästää.

Mutta itse ainakin ajan jo periaatteesta mieluummin kotimaisella jätteistä valmistetulla polttoaineella vaikka se maksaisi saman tai vähän enemmänkin kuin venäläisten/saudien/norjalaisten/tms maaöljystä valmistettu liemi.
Vastaa Viestiin