7,1 on mullakin ollut ajotietokoneen mukaan koko ajan, ajettu reilut 6000 km. En ole alkanut mittaamaan, koska asialla ei itselleni näillä kilometreillä ole juurikaan merkitystä. Ajo ollut kaupunkipainotteista ja webastoakin käytetty tarpeen mukaan. Perstuntumalta ei kulutus tunnu mitenkään kohtuuttomalta.halperi kirjoitti:Minkälaisia kulutuslukemia foorumilaisilla on 1.4 AT:sta? Itsellä on reilu tonni takana tourerilla ja kovat kulutuslukemat ihmetyttävät. Ajotietokoneen mukaan kulutus on 7,1, mutta laskettuna kulutus on lähes 9,5 l/100km. Ajo on pääasiassa kaupunkimaista, mutta kovin paljoa liikkeellelähtöjä ei ole. Webaston polttokin on suhteellisen maltillista ja kelitkin ovat olleet suhteellisen lämpimiä. Onkohan kyseessä vain uuden koneen karheutta ja lukemat tasaantuvat käytön myötä?
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Webaston kulutus ei taida kylläkään näkyä tuossa ajotietokoneen lukemassa, vai mitenkähän on?
Se on se webasto kun nostaa kulutusta....
Se kun pöhisee kokoajan.
Aivan järjetön systeemi mun mielestä
Se kun pöhisee kokoajan.
Eiköhän se tietokone senkin sinne laske.......
Ei webaston osuus yleensä atk:lla näy.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17

Ei se kyllä koko aikaa pöhise vaan tarvittaessa. Edellinen autoni oli diesel ja siinä erittäin hyvä ominaisuus toi automatiikka. Bensakoneessa ei ehkä niinkään tarpeellinen. Vaan ei nuo nykyajan bensakoneetkaan taida liikaa sitä lämpöä tuottaa.jusappi kirjoitti:Se on se webasto kun nostaa kulutusta....
Se kun pöhisee kokoajan.
Enemmän sulla bensaa menisi, jos ajelisit koko ajan liian kylmällä koneella.
Eikö niitä kannattaisi sitten säätää kirkkaammalle?postman87 kirjoitti:Itseäni ei haittaa että ajovalot palaisi vaikka kokoajan, mutta se häiritsee että mittaristovalot + navi ovat aina himmeinä kun ajovalot ovat päällä
Kirkkaus on ruuvattu tappiin, mut ei oo niin kirkas kun päiväajovaloilla on....Larppe kirjoitti:Eikö niitä kannattaisi sitten säätää kirkkaammalle?postman87 kirjoitti:Itseäni ei haittaa että ajovalot palaisi vaikka kokoajan, mutta se häiritsee että mittaristovalot + navi ovat aina himmeinä kun ajovalot ovat päällä
Ei webasto mielestäni koko aikaa käy ja vaikka kävisi niin reilu kahden litran lisäys (ajotietokoneen ilmoittamaan)per 100km olisi aika kova. Töistäkin lähden lämpimästä hallista jolloin ei tarvitse lämmittää. Täytyy seurata miten asettuu tulevien kilometrien aikana. Ensituntumalta on tuntunut kovalta kasvulta vastaavanlaisen Golfin (1.4 DSG) jälkeen.Bauer kirjoitti:Ei se kyllä koko aikaa pöhise vaan tarvittaessa. Edellinen autoni oli diesel ja siinä erittäin hyvä ominaisuus toi automatiikka. Bensakoneessa ei ehkä niinkään tarpeellinen. Vaan ei nuo nykyajan bensakoneetkaan taida liikaa sitä lämpöä tuottaa.jusappi kirjoitti:Se on se webasto kun nostaa kulutusta....
Se kun pöhisee kokoajan.
Enemmän sulla bensaa menisi, jos ajelisit koko ajan liian kylmällä koneella.
Omassa on webasto ja kahden ekan tankkauksen perusteella atk valehtelee melkein 1.2 litraa alakanttiin. Tuosta täytyy olla ainakin osa webaston aikaansaannosta.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17

Mulla on 1.4st manuaalina, ilman webastoa. Auto näyttää 5.8 ja laskettu kulutus on 6.16. 800km vasta ajoa takana.
Kiitoksia tuosta jalka vihjeestä. Koetan sillä tekniikalla seuraavaksi.
Kiitoksia tuosta jalka vihjeestä. Koetan sillä tekniikalla seuraavaksi.
Astran Webastolle on on ihan omakin viestiketju tekniikka-osiossa josta oheinen lainaus.Fisherman kirjoitti:Korjaako päivitys myös Webaston automaattisen käynnistymisen? Minulla ajot pääasiassa lyhyehköjä taajama-ajoja ja Webasto tohottaa käytännössa koko ajan ja sen myötä bensankulutus talvikautena reilu 10l satasella ( At6 ). Ajotietokone näyttää sitkeästi 7,1 l:n kulutusta n.6000km:n kokonaismatkalta.
Haluaisin tohottimen käyvän vain silloin kun katson itse tarpeelliseksi
Webastohan on automaattisesti päällä kunnes moottorinlämpö nousee jollekin tietylle tasolle eli pätkäajossa tohottaa siis koko ajan ja lisää melkoisesti kulutusta eikä kulutus näy ajotietokoneella.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
-
Farkkuasta My17
- 'Kadett'

Minulla on 1.4 AT6 farkku ilman Webastoa, kulutus on 7,1 L/100km mittarissa n.750 km.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T AT6 2017 My17
Oikeassa olet, ei näköjään ole ihan yhtä kirkas vaikka säätää kirkkaimmalle. Enpä ole aiemmin sattunut huomaamaan.postman87 kirjoitti:Kirkkaus on ruuvattu tappiin, mut ei oo niin kirkas kun päiväajovaloilla on....Larppe kirjoitti:Eikö niitä kannattaisi sitten säätää kirkkaammalle?postman87 kirjoitti:Itseäni ei haittaa että ajovalot palaisi vaikka kokoajan, mutta se häiritsee että mittaristovalot + navi ovat aina himmeinä kun ajovalot ovat päällä
Navin himmeyteen voisi auttaa, että laittaa asetuksista päivä/yö näytön automaattisen sijaan päivä tilaan. Tällöin värit säilyvät kirkkaampina vaikka ajovalot menevät päälle.
Nyt on sit vaihdettu j astra uuteen k astraan. Tarkotus oli lähteä tilaamaan uutta innovation paketilla. Mutta nyt oli tyytyminen enjoy more pakettiin kun löytyi suoraa varastolta ja myyjä kämmäs vielä hinnan kanssa oikeen urakalla. Netistä kun bongasin niin oli pitänyt laittaa manuaali auto mutta vaihteistoksi olikin tullu automaatti. Ja tarjouksen kun oli tehnyt ja uudemman kerran kun kävin potkimassa renkaita niin huomas virheen mutta kun tarjous oli annettu niin ei voi enää muuta. No siitä tuli automaatti manuaalin hinnalla ja säästöä 3500e. Enään ootellaan että auto tulisi pinnoituksesta sekä lohkolämppärin asennuksesta.