RVS-käsittely
Re: RVS-käsittely
http://www.valvoline.fi/t_maxlife.php
Vähän lipee aiheesta, mut onko kellään kokemusta tuosta valvolinen paljon ajettuihin moottoreihin tarkoitetusta öljystä? Mitä tos on normaalin moottoriöljyn lisäksi sellasta mikä elvyttää tiivisteitä? Toimiiko kaikkiin tiivisteisiin? Toihan olis vähän niinku rvs:ää mut halvemmaksi tulis jos tuota käyttäs aina öljyinä paljon ajetuissa. Vai onko tuo ihan huuhaa öljyä? Tuo valvoline tosin tuskin mekaanista kulumaa korjaa?
Vähän lipee aiheesta, mut onko kellään kokemusta tuosta valvolinen paljon ajettuihin moottoreihin tarkoitetusta öljystä? Mitä tos on normaalin moottoriöljyn lisäksi sellasta mikä elvyttää tiivisteitä? Toimiiko kaikkiin tiivisteisiin? Toihan olis vähän niinku rvs:ää mut halvemmaksi tulis jos tuota käyttäs aina öljyinä paljon ajetuissa. Vai onko tuo ihan huuhaa öljyä? Tuo valvoline tosin tuskin mekaanista kulumaa korjaa?
-
kari.rautio
- 'Admiral'

Fraunhoferin testissä on kuvat sylinterinpinnasta ennen ja jälkeen käsittelyn. Miten kommentoisit ko kuvien selvästi näkyvää eroa kriittisesti tarkasteltuna ? Vai oletko edes lukenut ko testejä ?Juho M-P kirjoitti:Onko sokea usko pahempaa kuin kriittinen usko?
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km
Kyllähän tuota monet taitaa suosia. Itsekin kokeilin joskus, mutta en kyllä muista oliko siitä erityistä iloa.jarkkis kirjoitti:http://www.valvoline.fi/t_maxlife.php
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Delphi öljy 20€ 5 litraa. Luuletko rvs pysyvän neljä vuotta. Hyvin minulla omega kesti yli 500tkm ilman rsv:tä. Ja niin kestävät kaikki muutkin huollettuna. En väitä että rvs huonoa, mutta en mä siitä vajaata satasta maksa.mandula kirjoitti:Kuitenki halvempaa käsitellä kone 4 vuoden välein RVS:llä ku vaihtaa öljyt 4 kertaa vuodessa?Woody kirjoitti:Mutta mitäs jos lyhennetään öljynvaihtoväliä? Kuluminen vähenee. Aine kuitenkin kallista.
Motonetistä ostin just reilu 40e RVS-pönikän. Valmistaja lupaa 100tkm kestoksi = 25tkm/vuosi = 4 vuotta.Woody kirjoitti:Delphi öljy 20€ 5 litraa. Luuletko rvs pysyvän neljä vuotta. Hyvin minulla omega kesti yli 500tkm ilman rsv:tä. Ja niin kestävät kaikki muutkin huollettuna. En väitä että rvs huonoa, mutta en mä siitä vajaata satasta maksa.mandula kirjoitti:Kuitenki halvempaa käsitellä kone 4 vuoden välein RVS:llä ku vaihtaa öljyt 4 kertaa vuodessa?Woody kirjoitti:Mutta mitäs jos lyhennetään öljynvaihtoväliä? Kuluminen vähenee. Aine kuitenkin kallista.
Koneethan on kaikki yksilöitä, mutta RVS:llä säästää 4 vuodessa jo pienemmällä kulutuksella aineen takasin. Sitten lisäksi kone pitää tehonsa ja käytöksensä parempana kuin ilman käsittelyä ja jos sillä laakerit, nokan ja sylinterit saa pidempään kestämään niin johan siinä säästöä tulee väkisin.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
En mä ole sanonnut että aineesta mitään haittaa ole, mutta minun oma mielipide on että en näen mitään tarvetta kyseistä ainetta käyttää. Mä en edes jaksa enää itse vaihdella öljyjä. Auto kertoo minulle että öljyt pitäisi vaihtaa 27650km päästä. Sit vien huoltoon ellen ole jo autoa vaihtanut 
Mielestäni vastaavaan tulokseen pääsee huoltamalla autoa säännöllisesti. Siihen ei rvs aineita tarvita. Jokainen tekee rahoillansa mitä tekee, ostetaanhan kromisia pakoputken päitäkin.
Beetlessä on mittarissa 512tkm.
Mielestäni vastaavaan tulokseen pääsee huoltamalla autoa säännöllisesti. Siihen ei rvs aineita tarvita. Jokainen tekee rahoillansa mitä tekee, ostetaanhan kromisia pakoputken päitäkin.
Beetlessä on mittarissa 512tkm.
Huomionarvoista on myös se, että myönteisiä näkemyksiä on tullut niiltä jotka on ainetta kokeilleet (ja tajuaa aineen toimintatavan).Tuomas kirjoitti:Myönteisesti suhtautuvien keskustelijoiden keskuudessa ei ole paljon näkynyt merkkejä hurmoksesta.
Kielteisiä näkemyksiä on tullut ainoastaan niiltä, jotka ei ole ainetta kokeilleet (ja/tai eivät ymmärrä aineen toimintatapaa).
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Tänään kippasin ekan satsin 360tkm ajettuun Z18XE:hen. Nappasin huvikseen nokka-akselista pari (huonoa) kuvaa ennen käsittelyä ni näkee ilmestyykö niihin mitää muutosta
Parisataa kilsaa vielä mittarii ja sit uudet öljyt ja toinen RVS-satsi koneeseen.
http://i268.photobucket.com/albums/jj18 ... ls4vhk.jpg
http://i268.photobucket.com/albums/jj18 ... 0uwa8v.jpg
Parisataa kilsaa vielä mittarii ja sit uudet öljyt ja toinen RVS-satsi koneeseen.
http://i268.photobucket.com/albums/jj18 ... ls4vhk.jpg
http://i268.photobucket.com/albums/jj18 ... 0uwa8v.jpg
No noilla kuvilla tuskin pääset eroja vertailemaan
Jos näkyvää pintaa muodostuu niin sitä tulee nokan kärkeen, siitä sun pitäisi ottaa kuvia.
Jos näkyvää pintaa muodostuu niin sitä tulee nokan kärkeen, siitä sun pitäisi ottaa kuvia.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
No nii varmaa, mut ei jaksanu ruveta ton enempää säätämään 
Monta kertaa minun täytyy sanoa että ei ole mitään ainetta vastaan. Ei siitä varmaan mitään haittaa ole. Mutta en itse näe sitä tarpeelliseksi. Jos joku antaa nuo aineet minulle niin voin käyttää niitä. En koe tarpeelliseksi niitä ostaa.
Olen nyt 15 vuotta työskennellyt teollisuudessa, ei nää nyt kuitenkaan mitään ihme aineita ole. Enemmän olen laakeroinut koneita kun nämä pari jamppaa yhteensä.
Tää olisi varmaan ratkaissut vipa projektissa laakerivauriot. Ei olisi tarvinnut carpiksi muuttaa.
EP öljyjä kun kaadat koneeseen niin varmaan vaimenee äänet, koska sisältää muutenkin vastaavia mömmöjä.
Olen nyt 15 vuotta työskennellyt teollisuudessa, ei nää nyt kuitenkaan mitään ihme aineita ole. Enemmän olen laakeroinut koneita kun nämä pari jamppaa yhteensä.
Tää olisi varmaan ratkaissut vipa projektissa laakerivauriot. Ei olisi tarvinnut carpiksi muuttaa.
EP öljyjä kun kaadat koneeseen niin varmaan vaimenee äänet, koska sisältää muutenkin vastaavia mömmöjä.
No sinä nyt selität vaikka sinisen punaiseksi.

Kuvan taiteellinen taso ei ole korkea, mutta ihan selkeästi siinä näkyy tuo tummempi rvs-pinta hampaassa.
Kuva ei ole mikään netistä kaivettu jota on lähdetty tulkitsemaan, vaan ihan itse omasta vaihteistostani otin, olen siis tuon nähnyt ihan luonnossa. Sinä nyt hämärtyneen todellisuudentajusi kanssa toki ajattelet että mulla olisi joku mystinen tarve keksiä tämmöisiä juttuja.

Kuvan taiteellinen taso ei ole korkea, mutta ihan selkeästi siinä näkyy tuo tummempi rvs-pinta hampaassa.
Kuva ei ole mikään netistä kaivettu jota on lähdetty tulkitsemaan, vaan ihan itse omasta vaihteistostani otin, olen siis tuon nähnyt ihan luonnossa. Sinä nyt hämärtyneen todellisuudentajusi kanssa toki ajattelet että mulla olisi joku mystinen tarve keksiä tämmöisiä juttuja.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Näinhän se on.mandula kirjoitti: Huomionarvoista on myös se, että myönteisiä näkemyksiä on tullut niiltä jotka on ainetta kokeilleet (ja tajuaa aineen toimintatavan).
Kielteisiä näkemyksiä on tullut ainoastaan niiltä, jotka ei ole ainetta kokeilleet (ja/tai eivät ymmärrä aineen toimintatapaa).
vissii toi joteki toimii kun herenny omegan kone kolkattamasta kun kylmänä iskee käyntiin 
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Oletko jollain analysoinut että tummempi kohta on tuota taika ainetta? Puritko vaihteiston ennen ja jälkeen taika aineen?Tuomas kirjoitti:No sinä nyt selität vaikka sinisen punaiseksi.
Omakohtainen kokemus on sitä petollisinta tietoa, jota on olemassa.