Opelien katsastukset

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Kosla
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kosla »

Pitää ajaa jo kummasti paskaksi jos öljyntäyttökorkki menee kasaan. Ehkä se ruttasi kuitenkin tyhjennyspropun. Vittu missä kännissä alkaa olla. Antakaa anteeksi.
Esto_r
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Heh. vähän väsynyttä menoa ollu lauantain jälkee. täytyy varmaa jatkossa lukee mitä kirjottaa ennenku sendii tänne.. :lollis:
kylahulluracing
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kylahulluracing »

Ei menny laakista läpi,meni inssin ketku tökkimään takapenkin edestä pohjaan reiän (YLLÄTYS) ja mittasi etulaikat 2mm liika ohkaisiksi,ei siin mitää,selkeitä vikoja mutta tummatuista sivuvilkuista olin eri mieltä koska ne yhä edelleen vilkkuu oransseina... Ja auto on siis -90 mallin Senator
Hellurei kaikki pikku nilkit ja nulkit,nyt kaivetaan taskusta esiin ne vitun rakotulkit.

-Kadett C 2,0 IIISOOO projekti -
-Volvo C70-
p3rtti
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja p3rtti »

-98 Astra meni äsken heilahtamalla läpi. Ainoa huomautus tuli peruutusvalon toimimattomuudesta, joka olikin jo tiedossa. Ilmeisesti katkaisija hajalla tai kosketushäikkää, kun ei polttimoiden vaihto auttanut.
Nyt voi taas vuoden olla rauhassa. 8)
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

-95 Astra ei sitten aivan mennyt läpi,

-Helmakotolet mätiä
-O/U Raidetangon pää väljä
-Mittariston varoitusvalot ei toimi(Foliolta lanka katkennut)
-Jarruvalo,peruutusvalo
-Pesunestelopussa ja kirjoitti ettei pissapoika toimi...

Helmojen hitsaajaa saa sitten alkaa metsästämään,jos pääkaupunkiseudulta löytyisi joku joka osaisi niin saa ottaa yhteyttä. :wink:
nukkumatti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nukkumatti »

Muah, uudet Opelit pomppaa, mutta mun -84/-89 tekniikanvaihto GSi 16v meni ekalla huomautuksitta läpi. Ennen katsastusta herkistelin käsijarrun ja niillä korjauksilla pääsi tälläkertaa. Katsastuksen hinta tosiaan nykyään aika suolanen 62 euroa.
Monzarella
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monzarella »

Monza 3.0GSE -86 olen saanut leiman ekalla yrittämällä jo vuodesta 94 asti joka kerta(ml 218tkm),
ja
Astra 1,7DTL-96 myös kahtena vuonna perätysten(ollut vasta pari vuotta ittellä) samoin ekalla yrittämällä,vaikka mittarissa alkaa kohta olla jo ½ miljoonaa sisäänajokilometriä :D
Api
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Api »

Eipä mennyt Corsa läpi heittämällä, kun eilen kävin näyttämässä.

- V/U raidetangonpää
- Vas. etuvalon suuntaus liian ylös
- Taakse pitäisi laittaa punaiset heijastimet, kun noissa tehdas tummenetuissa takavaloissa ei sellaisia ole. Tyyppihyväksyntä kyllä löytyy, mutta silti ne heijastimet tarvii laittaa.
- Ja viimeisenä tuulilasi halki alareunasta. Tämäkin herätti ihmetystä minussa, kun aikaisemmin olen luullut, että vaihtoon menee vain jos on kuljettajan näkökentässä tai lasi on liiaksi kulunut. Väärä luulo.
Jos halkeama on lasinpyyhkijöiden kattamalla alueella, niin vaihtoon menee. Näin inssi ilmoitti.

Pakkohan nuo on korjata jos meinaa leiman saada, joten eikun puurtamaan.
Opel Kadett C Coupe 1.9
Nissan Micra 1.2 Tic
Nissan Micra (March) Super Turbo
Fiat 133
lepo89
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lepo89 »

läpi meni että pölähti Vectra GT 93 :D
EI mitään moittimista :o

kyllä tuntuu vectra taas autolta -(z)- -(z)-
ok`
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ok` »

Omega meni kerrasta läpi tossa marraskuun lopulla kun käytin. Kesällä tuli jo uusittua taakse kaikki jarruosat.. Ja ennen katsastusta piti vielä pakoputkeen vaihtaa se jousto-osa, niin meni päästöistäkin läpi, nekin mitattiin myös ennen konttorilla käyntiä. Saa taas reilun vuoden ajella rauhassa -(z)-
"-Keskenään vaihtokelpoiset osat eivät ole keskenään vaihtokelpoisia."
Vectra B2 Sport
Ex: Kawasaki z750 -07 + italian ihme :)
EX EX: MB C280 Sport
EX EX: BMW 325i e36 sedan
EX EX EX: B-omega C30SE
Irmscher1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Irmscher1 »

Tänään käytiin isännän kans katsastamassa Opel kadett 1.6i Beauty -90/91
meni huomautuksitta läpi katsuri oikeen yrittämällä yritti etsiä vikoja mut eipä se löytäny :lol: :sleep:
edit. Lännen katsastusasemalla Seinäjoella
Makkone
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Makkone »

Ei menny. a omega -87 katsastusmiehellä ilmeisesti paha päivä kun piti hakata sorkkaraudalla pohja täyteen reikiä. Muuta vikaa se ei löytäny ku tuo p****eleen ruoste. -(z)-

-kuskipenkin eestä puuttui kengänkokoinen pala peltiä.
-kuskinpuolen etupalkkiin oli pesiny joku tikka ku oli pikkureikiä täynnä.
-vänkärinpuolen helmasta puuttui sieltä alta takaa joku 40cm helmaa.
-takajousen viereen piti lyödä reikä kuten myös siihen viereen että tuli sorkkarauta takakontin puolelle.

Onhan tässä jo päivä hitsattu. kaks ensimmäistä kohtaa jo paikattu. keksisivät semmoset hitsivehkeet jolla vois hitsata ruosteen päälle niin sais noihin paalimalleihinkin joskus leiman.
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Calibraa kun tuossa kesällä katsastin, niin alkoi tuntua sille että jää leima saamatta. Inssi hyppäs puikkoihin ja jarruthan oli tikissä, niistä ei valittamista, mutta sitten se vasta alkoi.
Inssi: Tää autohan ei palauta rattia, kun kääntää voimakkaasti.
Minä: WTF? niin mitäs sitten.
Inssi: Sulla on varmaan jotkut auraskulma laput mukana tästä madalluksesta (muutoskatsastus madallukselle)
Minä: WTF? siis eihän sellasia tarvii olla?
Inssi: kyllä pitää olla jos auto on madallettu
Minä: ahaa

Inssi: Toimiikos tässä edes turvavyöt?
Minä: No empäs ole kuin kuskina ollut (virhe)
Inssi: pysäyttää auton testilenkillä ja istuu jokaisen 4 paikkaa läpi ja kokeilee kaikki vyöt
Inssi: ihme että toimii.
Minä: Tuskin muissa kuin kuskin paikalla niissä vikaa ois

Noh sitten takas halliin ja iskaritestiin.

Inssi: ei voi olla näin hyvät arvot madalletussa
Minä: ei kommenttia vitutti jo niin

noh päästöt seuraavaks.

Inssi: tässähän on tosi hyvät päästöt

Valot kattoi

Inssi: Nää nyt vois näyttä vähän alemmaks

Ja auto ylös pukille

Inssi: täähän on hyvin suojattu, mutta jarrut on siinä ja siinä puslat on ihan loppu jouset on loppu PLAA PLAA PLAA PLAA PLAA PLAA PLAA PLAA................
Minä: ei kommettia

No konepelti auki

Inssi: mikäs tää punainen möykky täällä on? (powercap)
Minä: Powercap
Inssi: onkos sulla luvat siihen?
Minä: ööh WTF? siis sehän ohjaa vaan ilmaa koneeseen.
Inssi: jaahas ( ja taas se saatanan kone sen kädessä käy)

Toinen inssi teki alustan muutos katsastuksen (todella asiallinen) ja itse tämä inssi joka autona kävi ajelemassa yms. kysyi sitten tältä toiselta että mitäs tehdään kun ei sillä ole auraskulmalappuja mukana? Muutoskatsastus inssi oli WTF? ei mitään sellasia tarvita.

Muutoskatsastus inssi sitten veti täysin hatusta mittaamatta että etupäässä navasta kaariin 310mm ja takaata 320mm. kysyin sitten viel että mites kun et mitannut niitä. Vastas että tässä on -60mm/-40mm alusta joten toi on aika lähellä.

Renkaat oli sitten seuraava ongelma (edessä 205/40/17 takana 215/40/17) joten inssihän laittoi vaihtoehtoiseksi kooksi "edessä 205/40/17 takana 215/40/17) vaikka selitin että kyllä ne mahtuu siellä pyörimään. (no toi oli nyt ymmärrettävääkin)

Noh tuomio auton kanssa sitten oli. Ei mitään huomautuksia paitsi kuulakärkikynällä laittoi että "öljynsuodatin vuotaa öljyä pikkasen"

Itse odotin hylkyä koska jaksoi saatana marista koko katsastuksen ajan.

Noh niinhän se vaan Calibra meni läpi.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Omenalimu kirjoitti:Renkaat oli sitten seuraava ongelma (edessä 205/40/17 takana 215/40/17) joten inssihän laittoi vaihtoehtoiseksi kooksi "edessä 205/40/17 takana 215/40/17) vaikka selitin että kyllä ne mahtuu siellä pyörimään. (no toi oli nyt ymmärrettävääkin)
Nyt en ymmärrä mikä ongelma tuossa on ollut :roll:
Jos sulla tuollaiset renkaat alla ollut muutoskatsastaessa,niin tottahan samat otteeseen merkkaavat.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

No tulihan sieltä vähän vikalistaakin tällä kertaa.
-etualatukivarren laakerointi, se kumihela takana välyksellinen
-Oikea takajousi katkennut
-Käsijarru liian tehoton
-Pelkääjän turvavyön kiristin lauennut..tätä ei olleet kahtena aikaisempana vuonna huomanneet.
mistähän totakin nyt lähtis uutta tilalle ettimään..

ym. pientä

Saa suositella jotain nyrkkipajaa pk-seudulta. Itellä ei oo oikeen paikkaa, aikaa ja motivaatiota.
Vastaa Viestiin