Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
immu.
'Kadett'
'Kadett'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja immu. »

HILE kirjoitti:Onko kukaan jolla on Astrak kerinny tai joutunut vaihtamaan Halogeenipolttimoa autoonsa.Mitkäköhän siellä on alkuperäisenä.Jostain luin et joku oli laittanut Whitevisionit muttei ollut merkittävää vaikutusta.Sellaisia Opel myy varaosana GM osanumero 39014936 Olisko tuommoset jo vakiona?
Ei oo Whitevisioneita vakiona, ei ollu ainakaan mulla, ihan jotkut perus polttimot.Vaihdoin minäkin Whitevisionit, mutta ei niillä paljon merkitystä valotehoon ole, lähinnä ulkonäkökysymys.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nible »

Ymmärsinkö nyt tuota ohjekirjaa oikein että ledeillä varustettu innovation, niin takanakin on led valot, pakkia ja vilkkuja lukuunottamatta. Eli onko takasumarikin toteutettu ledinä?
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Sumarista en ole varma, voi olla sekin hehkulankapolttimo. Takavalot ja jarruvalo on ledit. Saisi kyllä olla kaikki ledit, vaan varmaan siinä on joku 2 e säästetty kun on päädytty perinteisiin. Brittifoorumilla ovat esim. vilkkuja vaihdelleet ledeiksi vaihtelevin tuloksin, joko väärän värinen valo tai canbus-erroreita on ollut.

Halogeenituikkuihin suosittelen Osram Rallye 65w tai vastaavia valoja. Aikanaan oli sellaiset J:ssä ja voi pojat, että parani valoteho. 10 w lisäteho ei riitä sulattamaan umpioita, kukaan ei vilkutellut valoja eikä katsastuksessa ollut mitään ongelmia. Ks. esim. http://store.candlepower.com/osraulhiouh7.html Omani tilasin aikanaan Saksan Amazonista.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
HILE
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HILE »

No eipä niitä sit kannata ainakaan heti olla vaihtamassa.Laatikossa mulla on tuolla H1 ja H7:kat mut niitä voi vaihella sit joskus.Auton saan "vasta" ens keskiviikkona.Ensin vähän harmittelin kun ei tullu hommattua niitä ledivaloja vaan kun luin näitä juttuja niin eipä ne niin ongelmattomia oo ollu.Omaan Innovationiin ei tullu muuta extraa kuin lohkolämmitin ja talvirenkaat aluilla.Silti näyttää olevan varustetta ihan riittämiin.Onstaria tuos ei oo mut se ei harmita kun vuoden ilmaisjakson jälkeen on maksullinen ja löydän kyllä ravintolat muutenkin :nerd:
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei ne ledit ole ongelmattomat, mutta onhan ne hyvät. Päivityksen jälkeen suuntauskin on parempi ja niillä näkee kauemmas. Automatiikka toimii 95% tilanteissa hyvin.

Kyydissä istuneet, itse halogeenivaloilla ajavat ovat kyllä monet kehuneet valojen tehoa ja automatiikan toimintaa. Näissä nettikeskusteluissa tahtoo aina korostua negatiiviset puolet ja ongelmat.

Mutta kyllähän halogeeneilläkin pärjää, riippuu niin paljon missä ajelee. Tosiaan suosittelen noita 65 w Osrameita, niiden kestoikäkin oli tosi pitkä.
HILE
'Kadett'
'Kadett'

No mulla oli LED lisävalot tuossa vaihdossa menevässä Focuksessa ja kyllä ne on ihan eri planeetalta kuin halot.Otin ne tietty talteen ja laitettiin Transittiin jolla poika ajelee niin kyl lyhkäset on niinku kynttilöitä polttelis.Siihen tarttis päivittää tehokkaammat H4 polttimot.
KKN
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KKN »

immu. kirjoitti:
HILE kirjoitti:Onko kukaan jolla on Astrak kerinny tai joutunut vaihtamaan Halogeenipolttimoa autoonsa.Mitkäköhän siellä on alkuperäisenä.Jostain luin et joku oli laittanut Whitevisionit muttei ollut merkittävää vaikutusta.Sellaisia Opel myy varaosana GM osanumero 39014936 Olisko tuommoset jo vakiona?
Ei oo Whitevisioneita vakiona, ei ollu ainakaan mulla, ihan jotkut perus polttimot.Vaihdoin minäkin Whitevisionit, mutta ei niillä paljon merkitystä valotehoon ole, lähinnä ulkonäkökysymys.
Ensimmäinen Whitevision poksahti. Noin 10tkm ja puoli vuotta kesti. Ei kovin häävi suorituskyky millään osa-alueella.
Wii
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Wii »

Minkälainen tuo ECT-automaatti oikein käytännössä on? Eroaako ajettaessa siis tavallisesta automaatista jotenkin tai DSG:stä tms.?
Villesa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Villesa »

Ekat reilu 100km vasta ajettuna. Hyvältä ainakin vielä tuntuu. Asetuksissa jotain pieniä epäloogisuuksia, mutta niistä on selvitty. Epätasaisella tiellä hieman nitinöitä, ilmeisesti etuovista tai a-pilarien seudulta. Korin muodot aiheuttaa aika muhkeaa kuraantumista vaikka onkin roiskeläpät edessä ja takana. Kahvoja myöten rapanen.

Pari kyssäriä. Tuossa on tuo elektrooninen avain. Kun poistun autosta tarvitseeko minun lukita ovia, vai meneekö ne lukkoon kun auto huomaa avaimen poistuneen läheltä?
Kuinka hyvin tai huonosti teillä toimii tuo jalalla avattava takaluukku? Tähän menessä olen saanu se kolme kertaa aukeamaan jalalla, noin parikymmentä kertaa kokeillu. Tuntuu että se on lähinnä myyntimiehen keksimä ominaisuus?

Edellisessä autossa totuin kun on kätevästi aurikolaseille oma paikka lukuvalojen tykönä, harmi kun tässä ei ole. Otin varusteena kännykkätelineen. Siinä onkin aika naftimitoitus. Ei kovin isot luurit sovi. Täytyy pitää mielessä kun luuria uusin jossain vaiheessa.

Mut kokonaisuutena tällä hyvin vähällä kokemuksella olen autoon tyytyväinen.
HILE
'Kadett'
'Kadett'

Mä kävin kokeilemassa mut ei kyllä ollu mun juttu.Muuten olisinkin ottanu tuon Astran sillä 1.0 105 hv koneella vaan kun siinä oli just tuo ECT niin tuli sit se 1.4 automaatti.Manuaali ei ollu vaihtoehto kun välttämättä halusin automaatin.On niin mukava ajettava varsinkin kaupungissa.Mutta tämä on vai oma mielipide.Jollekkin toiselle tuo robottivaihteisto voi soveltua ihan hyvin.
MikkoH
'Agila'

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Ensimmäinen bugi, jokaisessa liikennevalossa parkkitutkat kytkeytyi päälle ja alkoivat piippaamaan joko edessä tai takana jonossa seisoneesta autosta. Nappasin sen aina pois mutta seuraavassa pysähdyksessä taas sama juttu. Noinko sen pitää toimia jos ei erikseen ole vielä asetuksista ottanut pois päältä :O ?
jaripk
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaripk »

Wii kirjoitti:Minkälainen tuo ECT-automaatti oikein käytännössä on? Eroaako ajettaessa siis tavallisesta automaatista jotenkin tai DSG:stä tms.?
Ajelin 3 päivää 1,0 ECT farkulla.
Moottori tuntuu tehottomalta ja isommalle vaihtamisen jälkeen meno hyytyy aina hetkeksi. Ruuhka-ajossa vei 9,2l/100km.
Ryömittäminen on hieman töksähtelevää.
Oma 1,6 CDTI AT6 on miellyttävä ajettava.
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
Juffee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Juffee »

Wii kirjoitti:Minkälainen tuo ECT-automaatti oikein käytännössä on? Eroaako ajettaessa siis tavallisesta automaatista jotenkin tai DSG:stä tms.?
Meillä tuollainen on ja itse olen siihen ihan tyytyväinen.

Vaihteisto ei todella joka tilanteessa toimi yhtä pehmeästi kuin oikea automaatti tai DSG, mutta minun mielestä se kuitenkin hoitaa hommansa 95% ajasta oikein hyvin. Auto on arkiajossa myös aivan riittävän pirteä eikä sillä ole lähelläkään jäädä jalkoihin missään tilanteessa.

Minulle itselleni hintaero 1.4 AT6-malliin ei ole perusteltu, varsinkin kun tuo mehumaijan lisää merkittävästi kulutusta ja ECT laskee sitä...
Opel Astra ST 1.0 Ect Innovation -17
Ford Mondeo 2.0 Tdci Business Titanium -16
Ex:
Opel Corsa 1.4 Enjoy -15
Volvo V40 1.6 TDi Summum -12
Saab 9-5 3.0 TiD Vector -02
Juffee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Juffee »

Sanottakoon vielä se, ettei me ajella pääkaupunkiseudun aamuruuhkissa, vaan maantietä, motaria yli 80% ajoistamme.
Opel Astra ST 1.0 Ect Innovation -17
Ford Mondeo 2.0 Tdci Business Titanium -16
Ex:
Opel Corsa 1.4 Enjoy -15
Volvo V40 1.6 TDi Summum -12
Saab 9-5 3.0 TiD Vector -02
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Villesa kirjoitti:Ekat reilu 100km vasta ajettuna. Hyvältä ainakin vielä tuntuu. Asetuksissa jotain pieniä epäloogisuuksia, mutta niistä on selvitty. Epätasaisella tiellä hieman nitinöitä, ilmeisesti etuovista tai a-pilarien seudulta. Korin muodot aiheuttaa aika muhkeaa kuraantumista vaikka onkin roiskeläpät edessä ja takana. Kahvoja myöten rapanen.

Pari kyssäriä. Tuossa on tuo elektrooninen avain. Kun poistun autosta tarvitseeko minun lukita ovia, vai meneekö ne lukkoon kun auto huomaa avaimen poistuneen läheltä?
Kuinka hyvin tai huonosti teillä toimii tuo jalalla avattava takaluukku? Tähän menessä olen saanu se kolme kertaa aukeamaan jalalla, noin parikymmentä kertaa kokeillu. Tuntuu että se on lähinnä myyntimiehen keksimä ominaisuus?

Edellisessä autossa totuin kun on kätevästi aurikolaseille oma paikka lukuvalojen tykönä, harmi kun tässä ei ole. Otin varusteena kännykkätelineen. Siinä onkin aika naftimitoitus. Ei kovin isot luurit sovi. Täytyy pitää mielessä kun luuria uusin jossain vaiheessa.

Mut kokonaisuutena tällä hyvin vähällä kokemuksella olen autoon tyytyväinen.
Auton asetuksista löytyy valikko "Passiivinen ovien lukitus". Laitat tuon päälle, niin ovet menevät automaattisesti lukkoon muutaman sekunnin kuluttua, kun avain on riittävän kaukana autosta (muutama metri riittää). Sähköisen takaluukun avaus jalalla toimii ainakin itselläni kuin ajatus, kun vain löytää oikean kohdan. Kohta sijaitsee takapuskurin keskeltä hieman oikealle.
MikkoH kirjoitti:Ensimmäinen bugi, jokaisessa liikennevalossa parkkitutkat kytkeytyi päälle ja alkoivat piippaamaan joko edessä tai takana jonossa seisoneesta autosta. Nappasin sen aina pois mutta seuraavassa pysähdyksessä taas sama juttu. Noinko sen pitää toimia jos ei erikseen ole vielä asetuksista ottanut pois päältä :O ?
Noin se valitettavasti toimii. Softa juttu ja toivotaan, että joku päivitys muuttaa joskus tutkien toimintaa järkevämmäksi. Mutta ei siis ole vika.
Vastaa Viestiin