Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Zimeon
'Admiral'
'Admiral'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Zimeon »

Kuten tuossa sanottuna oli että wifiä ei pysty vielä aktivoimaan. Hieman hämmensi kun ohjekirjassa luki että pitää painaa sitä onstarin vasemmalla puolella olevaa nappia että saa wifi asetukset mut ei niitäkään näe. Pari kertaa on puhelimella tullut ovet lukittua kun on vainoharhaisuus iskenyt. Muuten en ole tuolle keksinyt käyttöä, harmi kun ei webastoa pysty tuon kanssa säätämään :(
1.6 Bi Turbo Astra K MY17 -(z)-
Villesa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Villesa »

No jos ei viel ole saatavilla niin luulis olevan hyvinkin pian sitten. Kun näemmä palikat on kaikilla valmiina. Toki tää homma menee samaan kummasteluun Android Auton kanssa. Kummallisissa banaanivaltioissa sitä on jo saatavilla, mutta ei täällä "internetin ykkösmaassa"....

"Internet in the Car -palvelu on käytettävissä vain joissakin maissa. Maat, joissa voit rekisteröityä Internet in the Car -palveluun:

Tšekin tasavalta
Saksa
Kreikka
Unkari
Irlanti
Italia
Alankomaat
Portugali
Romania
Espanja
Iso-Britannia
Itävalta
Ranska
Sveitsi
Suomi] "
Hyrysysy
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hyrysysy »

Juu kaikki toimii kännykän myOpelilla ja AndroidAutolla, mutta ilmeisesti ei virallisesti. Itsekin oletin wifin toimivan autossa, mutta ei vielä, joten otin puhelimeen mobiilinetin omalta operaattorilta, joten en kyllä aio maksaa 10 €/kk GM:lle OnStarista jatkossa.
Toinen mihin vähän petyin on tuo projektio eli siinä toimii vain tuo AA, koska ainakaan itse en ole saanut muita puhelimen / tabletin appeja toimimaan näytössä.
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

Nyt on 2 viikon aikana alkanut automaattivalot tippumaan pois päältä. Muutaman kerran samalla vaihtanut mm radion taustan päivämoodiin (automaattiseen) vaikka olin asettanut sen itse yö moodiin.
Samalla kertaa on muuttanut automattilukituksen pois ja auto ollut aamulla auki.
Varmaan menee jossain välissä johonkin päivitykseen.
köriläs
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja köriläs »

Moi
Mulla heinäkuussa luovutettu Astra ledeillä. Omaopel sivusto näyttää ,että autossani ei ole aktiivisia teknisiä kampanjoita.
Olen myös kysynyt korjaamolta onko autooni saatavilla päivityksiä. Ei kuulemma ole.

Kuitenkin porukoilla täällä päivitelty valoja ja tutkia melko paljon.
Mielestäni pitkillä valot näyttää liian alas. Kuolleenkulman varotuksia pukkaa myös vesi- ja lumisateella vähän turhan paljon.

Koska valopäivityksen saaneet autot on porukoilla luovutettu?
jaripk
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaripk »

köriläs kirjoitti:Mulla heinäkuussa luovutettu Astra ledeillä. Omaopel sivusto näyttää ,että autossani ei ole aktiivisia teknisiä
Koska valopäivityksen saaneet autot on porukoilla luovutettu?
Täällä on 26.8.2016 luovutettu Astra ja LED valojen softa päivitetty marraskuussa.
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

Itellä 14.11 (öpaut) luovutettu ja sinne piti myyjän puheiden mukaan mennä viimeisimmät päivitykset.
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

2.9.16 otettu käyttöön ja päivitetty on LEDit ja muita ohjelmia. Päivävaloautomatiikkaa on koetettu päivittää mutta mitään ei ole muuttunut. Ledit ovat toimineet hyvin ja päivityksen jälkeen.
miata
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja miata »

Mihin mahtaa vaikuttaa mukavuusasetusten äänenvoimakkuus?
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Kuva
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nible »

TerOpel kirjoitti:Nyt on 2 viikon aikana alkanut automaattivalot tippumaan pois päältä. Muutaman kerran samalla vaihtanut mm radion taustan päivämoodiin (automaattiseen) vaikka olin asettanut sen itse yö moodiin.
Mitä tuo tiputtaa automaattivalot pois päältä tarkoittaa?
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Auto luovutettu heinäkuun alussa ja valot päivitetty nyt tammikuun alussa. Riippuu varmaan paljon mekaanikon viitseliäisyydestä, ajeleeko muita päivityksiä. Ainoa virallinen kampanja oli tuo valopäivitys.
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

Nible kirjoitti:Mitä tuo tiputtaa automaattivalot pois päältä tarkoittaa?
Tarkottaa sitä, että vihreä lähivalo jossa on A sisällä häviää itsestään ja sammuttaa samalla sivuvalo valon. Jos yrittää laittaa Automaattia viiksestä taas päälle, ei se mene. Millään. Edes valokytkimen asetuksia muuttamalla.
Joskus auton käynnistäminen auttaa, joskus ei.

Vuodenvaihteeseen asti Automaatti valo paloi ihan nätisti koko ajan joka kerta kun autolla ajoi.

Oman käsityksen mukaan, se A pitäis palaa koko ajan jotta automaattisesti valot toimii, eikä sen tulisi sammua missään vaiheessa ellet itse päätä laittaa automaatti toimintoa pois päältä.
Korjatkaa ihmeessä jos olen hukassa. Pitää vielä ihmetellä uudelleen ohjekirjaa.
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

A valon tulee palaa aina valojen päällä ollessa pimeässä, toiminnon toimiessa. (Olipa vaikeasti selitetty).
Kun pelkät päiväajovalot ovat päällä, ei mittaristossa ole mitään merkkiä ja päivisin esim. sateella, pelkkä parkkien merkkivalo on päällä, kun ajovalot ja takavalot syttyvät.
A-valo tarkoittaa kaukovaloapua. Sitä ei valoisaan aikaan tarvita, vaikka valoja tarvittaisiinkin. :)
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

näistä tiedä..
"Kun kaukovaloapu on aktivoitu, se pysyy aktiivisena ja kytkee kaukovalot päälle tai pois ympäristön olosuhteiden mukaan. Kaukovaloavun viimeisin asetus pysyy käytössä, kun sytytysvirta kytketään uudelleen."

"Vihreä merkkivalo palaa jatkuvasti, kun kaukovaloapu aktivoidaan"

Mun mielestä sen An pitäisi olla koko ajan ruudussa.
nordman
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja nordman »

TerOpel kirjoitti:Mun mielestä sen An pitäisi olla koko ajan ruudussa.
Liekö Astra K:ssa erilainen toteutus kuin J:ssä. Ainakaan J:ssä ei koskaan päiväsaikaan pala A mittaristossa, vaan ainoastaan silloin, kun on niin pimeää, että kaukovaloautomatiikka alkaa toimia. Ja kun ilta pimenee tarpeeksi, automatiikka lähtee toimintaan ihan itsestään, jos sitä ei ole erikseen jollain edellisellä ajokerralla kytketty pois päältä, ja se A syttyy tuossa vaiheessa mittaristoon. Toimiiko tuo K:ssa eri tavalla?
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
Vastaa Viestiin