Astra G 1.8 16v z18xe pikkuviritys
Astra G 1.8 16v z18xe pikkuviritys
Tervehdys opel kansa. Minua kiinnostaa kyseisen moottorin (z18xe[125hv]) pikku trimmaaminen. Onko kokemuksia/vinkkejä/neuvoja asiaan? Vapaavirtaus ilmansuodatin, säädettävä nokkapyörä ja moottorin ohjauksen parantaminen yhdessä olisiko järkevää puuhaa ja mitä voisi saada aikaan ko. asioilla? Asiallisia neovvoja otetaan vastaan
Mielessä on käynyt tuollainen K&N merkkinen 57i kit, ja säädettävä nokkapyörä (ja toki sen säätö yms säätäminen alan liikkeessä) ja mahdollinen ecun ohjelmointi...
P.S: No niin...lisätään vielä että tarkoitin tietysti 2KPL nokkapyöriä...kirjoitus virhe tuli vaan
Niin olisikos jollaki ammattimiehellä kommettia ehotuksia ko.hommaan?
Mielessä on käynyt tuollainen K&N merkkinen 57i kit, ja säädettävä nokkapyörä (ja toki sen säätö yms säätäminen alan liikkeessä) ja mahdollinen ecun ohjelmointi...
P.S: No niin...lisätään vielä että tarkoitin tietysti 2KPL nokkapyöriä...kirjoitus virhe tuli vaan
Niin olisikos jollaki ammattimiehellä kommettia ehotuksia ko.hommaan?
Nonii...toinenki pikkutrimmaamisesta innostunut. Nyt tarvitaan niitä kuuluisia hyviä kultaisia neuvoja ja vinkkejä...Nip-4 kirjoitti:Itsellänikin on mielessä pikkuista trimmaamista. Mulla on vaan toi 115hv kone.
Nyt on tällä hetkellä kiinni BMC:n suodatin ja marteliuksen 2.5´´ putkisto katilta taaksepäin remuksen pöntöllä.
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
Tuolla ois jotain pientä tarjolla:
http://www.lenk-opel-tuning.de/astragkatmotoren.html
147 PS: http://www.lenk-opel-tuning.de/images/a ... ag6063.htm
Turbosarjaa: http://www.lenk-opel-tuning.de/images/a ... af6119.htm
http://www.lenk-opel-tuning.de/astragkatmotoren.html
147 PS: http://www.lenk-opel-tuning.de/images/a ... ag6063.htm
Turbosarjaa: http://www.lenk-opel-tuning.de/images/a ... af6119.htm
Tollasta peltisarjaa oon katellut, mut pikkaisen kallis-tietty sisältää uuden katin. http://www.lexmaul.de/catalog/product_i ... cts_id=200
GSI-The Real Thing & ST wagon
No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:
- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat
Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€
Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti
No kyllä tuo minusta on,jos ei halpaa niin ainakin edullista, ja ainakin helvetin helppoa kun ei tarvitse kuin viedä auto pajalle.Ei edes käsiä tarvitse liata.Nip-4 kirjoitti:No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:
- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat
Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€
Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti
Johnny, la gente esta muy loca.
Evon osat taitaa olla kalleimmasta päästä ja muutokset suhteessa saatuun tehoon aika isoja ainakin ko. autossa.Nip-4 kirjoitti:No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:
- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat
Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€
Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti
Oman saabin tehot muuttuivat 185 hp->270hp ja vääntö 280Nm->400Nm, hintaa koko paketille tuli noin 1300€. Autossa on vakioputkisto, joka virtaa hyvin noin 300hp asti.Hinta sisältää siis vaihdon vastaavaan aero-mallin turboon ja lastutuksen.
Niin tuossa mitsussa teho nousi vaivaset 19%.Nip-4 kirjoitti:No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:
- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat
Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€
Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti
Jos 125 hp autossa teho nousee sen 20 hp on sekin jo 16% tehon nousu,
että kyllä se pitäis huomata.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"
Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo
Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo
täysin ot, mutta...Nip-4 kirjoitti:No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:
- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat
Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€
Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti
...ihan miten vain Evo 9:sin kohdalla asian todellakin voi tehdä 4200€/376hv tai sitten käyttää 80% vähemmän rahaa ja penkittää 382hp/6987rpm ja 445Nm/4981 rpm.
makuasia