Astra G 1.8 16v z18xe pikkuviritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
mazzimec
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 22:24
Paikkakunta: Oulu

Astra G 1.8 16v z18xe pikkuviritys

Viesti Kirjoittaja mazzimec »

Tervehdys opel kansa. Minua kiinnostaa kyseisen moottorin (z18xe[125hv]) pikku trimmaaminen. Onko kokemuksia/vinkkejä/neuvoja asiaan? Vapaavirtaus ilmansuodatin, säädettävä nokkapyörä ja moottorin ohjauksen parantaminen yhdessä olisiko järkevää puuhaa ja mitä voisi saada aikaan ko. asioilla? Asiallisia neovvoja otetaan vastaan :)
Mielessä on käynyt tuollainen K&N merkkinen 57i kit, ja säädettävä nokkapyörä (ja toki sen säätö yms säätäminen alan liikkeessä) ja mahdollinen ecun ohjelmointi...


P.S: No niin...lisätään vielä että tarkoitin tietysti 2KPL nokkapyöriä...kirjoitus virhe tuli vaan

Niin olisikos jollaki ammattimiehellä kommettia ehotuksia ko.hommaan?
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4691
Liittynyt: 05 Syys 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja B-Na »

kannattaa varmaan hommata kerralla 2 nokkapyörää.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Avatar
Nip-4
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 11:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Nip-4 »

Itsellänikin on mielessä pikkuista trimmaamista. Mulla on vaan toi 115hv kone.
Nyt on tällä hetkellä kiinni BMC:n suodatin ja marteliuksen 2.5´´ putkisto katilta taaksepäin remuksen pöntöllä.
mazzimec
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 22:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazzimec »

Nip-4 kirjoitti:Itsellänikin on mielessä pikkuista trimmaamista. Mulla on vaan toi 115hv kone.
Nyt on tällä hetkellä kiinni BMC:n suodatin ja marteliuksen 2.5´´ putkisto katilta taaksepäin remuksen pöntöllä.
Nonii...toinenki pikkutrimmaamisesta innostunut. Nyt tarvitaan niitä kuuluisia hyviä kultaisia neuvoja ja vinkkejä... :)
Avatar
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'
Viestit: 979
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
Opel Corsa c 1.2 16v -01
Avatar
Marko H.
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Marras 2005, 22:26

Viesti Kirjoittaja Marko H. »

Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1580
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Tollasta peltisarjaa oon katellut, mut pikkaisen kallis-tietty sisältää uuden katin. http://www.lexmaul.de/catalog/product_i ... cts_id=200
GSI-The Real Thing & ST wagon
X20XER
'Senator'
'Senator'
Viestit: 703
Liittynyt: 23 Loka 2005, 20:55
Paikkakunta: Lohja/Kerava

Viesti Kirjoittaja X20XER »

Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
tai sitten rakentaa kerralla kunnon imukoneen.
Avatar
Nip-4
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 11:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Nip-4 »

Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:

- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat

Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€

Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti :-?
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Nip-4 kirjoitti:
Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:

- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat

Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€

Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti :-?
No kyllä tuo minusta on,jos ei halpaa niin ainakin edullista, ja ainakin helvetin helppoa kun ei tarvitse kuin viedä auto pajalle.Ei edes käsiä tarvitse liata.
Johnny, la gente esta muy loca.
Avatar
2.3i-16
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2005, 11:19

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Nip-4 kirjoitti:
Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:

- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat

Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€

Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti :-?
Evon osat taitaa olla kalleimmasta päästä ja muutokset suhteessa saatuun tehoon aika isoja ainakin ko. autossa.


Oman saabin tehot muuttuivat 185 hp->270hp ja vääntö 280Nm->400Nm, hintaa koko paketille tuli noin 1300€. Autossa on vakioputkisto, joka virtaa hyvin noin 300hp asti.Hinta sisältää siis vaihdon vastaavaan aero-mallin turboon ja lastutuksen.
Teme X-2
OCF Member 2016
Viestit: 392
Liittynyt: 16 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Nip-4 kirjoitti:
Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:

- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat

Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€

Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti :-?
Niin tuossa mitsussa teho nousi vaivaset 19%.
Jos 125 hp autossa teho nousee sen 20 hp on sekin jo 16% tehon nousu,
että kyllä se pitäis huomata.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"

Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo
buctu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1120
Liittynyt: 08 Huhti 2005, 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja buctu »

Nip-4 kirjoitti:
Tero Äijälä kirjoitti:Voipi olla kalliita hepoja vaparikoneessa. Eli jos 20hp lisää tehoa, joka on aivan merkityksetöntä, ja maksat siitä n.1000e, voidaan kysyä onko kannattavaa. Hommaa turbo peli valmiiksi jos haluat voimaa.
No eipä se turbonkaan virittäminen halpaa ole.
Uusimmassa tuning.fi lehdessä oli sen evo9:sin tarina missä autosta penkitettiin vakiona 305hv ja 394nm vaikka tehdas ilmoitti 280hv.
Sen jälkeen asennettiin:

- 3´ ruostumaton putkisto
- HKS F-CON PRO moottorinohjaus (32bit race pro ecu)
- Map anturi
- Imuilman lämpötunnistin
- Johtosarjat

Viimesellä penkityksellä autosta otettiin 376hv ja 487nm eli +71hv ja +93nm ja hinta "vaan" 4200€

Ja yleinen mielipide on että turboista saa niin helposti ja halvalla niitä tehoja irti :-?
täysin ot, mutta...
...ihan miten vain :roll: Evo 9:sin kohdalla asian todellakin voi tehdä 4200€/376hv tai sitten käyttää 80% vähemmän rahaa ja penkittää 382hp/6987rpm ja 445Nm/4981 rpm.

makuasia :lollis:
Space Shuttle
LadyBug <- MYYTÄVÄNÄ
Vastaa Viestiin