Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
_VeccuGT_
'Kadett'
Viestit: 35 Liittynyt: 31 Loka 2006, 13:55
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja _VeccuGT_ » 26 Huhti 2007, 22:41
Eli olen kuullut huhuja et 18SE olisi ns. jyrkempi/virinokka SEH:hiin?? Aivan sama vaikka tulisi päästö ongelmia, mutta tietäjät millainen vaikutus?? Kannattaako nähdä vaihtamisen vaiva siihen nähden, että auttaa tehoihin?? Tarvisi pikaisesti tietoa asiasta
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322 Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja Timonen » 26 Huhti 2007, 22:59
Ei 18SE, vaan 18E.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Juho M-P
OCF Member 2024
Viestit: 15816 Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus
Viesti
Kirjoittaja Juho M-P » 26 Huhti 2007, 23:07
Väittäsin et SEH koneessa on jo vastaava nokka?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_VeccuGT_
'Kadett'
Viestit: 35 Liittynyt: 31 Loka 2006, 13:55
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja _VeccuGT_ » 26 Huhti 2007, 23:11
Eli pitää paikkaansa, miten vaikutus tehoihin??
Juho M-P
OCF Member 2024
Viestit: 15816 Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus
Viesti
Kirjoittaja Juho M-P » 26 Huhti 2007, 23:42
Eikun sullahan on jo 20SEH kone? Eli 130hv.
Siinä on jo eri nokka mitä 20NE/SE koneissa, eli olisko sama mikä 18E. Viisaammat tietäköön lisää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
JJ
'Diplomat'
Viestit: 7293 Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JJ » 27 Huhti 2007, 00:39
Juho M-P kirjoitti: Eikun sullahan on jo 20SEH kone? Eli 130hv.
Siinä on jo eri nokka mitä 20NE/SE koneissa, eli olisko sama mikä 18E. Viisaammat tietäköön lisää.
Ei ole sama 20seh ja 18e. 18E nokka on jyrkin gm vakio nokka isolohko 8v-koneisiin
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Tunari-82
'Diplomat'
Viestit: 3489 Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava
Viesti
Kirjoittaja Tunari-82 » 27 Huhti 2007, 06:00
seh ja ne nokissa ei tainnu edes suurta eroa olla,muistaakseni vain ajoituksessa.
_VeccuGT_
'Kadett'
Viestit: 35 Liittynyt: 31 Loka 2006, 13:55
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja _VeccuGT_ » 27 Huhti 2007, 20:00
no vaikuttaakos se niin paljon et kannattaa vaihtaa??eli on seh 130hv.
hexagon
'Senator'
Viestit: 767 Liittynyt: 17 Heinä 2005, 15:46
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja hexagon » 28 Huhti 2007, 03:53
kuulemma 18e:ssä ois hieman seh:iä enemmän nostoa, 18se:n nokka on laimeampi kuin 20seh:n
_VeccuGT_
'Kadett'
Viestit: 35 Liittynyt: 31 Loka 2006, 13:55
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja _VeccuGT_ » 28 Huhti 2007, 17:05
Ok tais tulla auton vaihtokin:)
zoomer
OCF Member 2020
Viestit: 1460 Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kiikka
Viesti
Kirjoittaja zoomer » 29 Huhti 2007, 09:10
hexagon kirjoitti: kuulemma 18e:ssä ois hieman seh:iä enemmän nostoa, 18se:n nokka on laimeampi kuin 20seh:n
joo...eli mikäli olen oikein ymmärtänyt 18SE nokka on ihan sama kuin 20NE/C20NE
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
__Joppe__
'Senator'
Viestit: 832 Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:11
Paikkakunta: Laukaa/vehniä
Viesti
Kirjoittaja __Joppe__ » 05 Touko 2007, 23:37
vaikuttaako toi 1.8 nokka päästöihin? onko toivoa leimalle sen kanssa?
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
-WW-
'Diplomat'
Viestit: 3627 Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse
Viesti
Kirjoittaja -WW- » 27 Touko 2007, 22:36
Hyvin meni ainakin täällä vähäpäästöisenä läpi, turhan paljon hommaa hyötyyn nähden.. Penkissä saattaisi jotain huomata muttei kylläkään pers dynolla mitään eroa
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio