säädettävän nokkapyörän tarve ???ja ruisku kyssäri

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

säädettävän nokkapyörän tarve ???ja ruisku kyssäri

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

eli moottori on nipussa ja aattelin ekaks kasaa jakopään vakio nokkapyörällä...ja jälkeenpäin vaihtaa vasta tollasen säädettävän mallin...rahan takia tietty aattelin niinku sisäänajon suorittaa tolla vakiopyörällä.

onko tosta nyt mitään haittaa ???

speksit:
c20ne lohko
20se männät ja kanget
kansisetin tekemä kansi ja siitä kanavat paranneltu ja taso oikaistu
270 ast nokka 12.3mm nostolla enem kopio r.koneistuksen tekemä
vakio imusarja xe:n suuttimilla
peltisarjankin aattelin hommata kuhan antaa rahat myöden...

sitten mites tollanen motronicin ne boxi toimii noilla kamoilla???ku ekaks aattelin viedä sen turboteckiin lastutettavaks mut sit taas toisaalta tollanen smt-6 systeemi kiinnostais...kumpikohan järkevämpää ???
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: säädettävän nokkapyörän tarve ???ja ruisku kyssäri

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Eipä siintä haittaakaan ole, mutta voi sanoa että ei ole paljoakaan hyötyä tossa yhdistelmässä. Mitä tullut vakio korkuisia kansia kokeiltua niin parhaiten on toiminut vakio ajoituksilla. Toi SMT6 on todella hankala saada säätöihin.
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

eli pitäs siis toimii tollasenaan vakio motronicilla ja vakio nokkapyörällä ???
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

j4mpp4 kirjoitti:eli pitäs siis toimii tollasenaan vakio motronicilla ja vakio nokkapyörällä ???
Toi nokkapyörä voi olla turha ostos, mutta ruiskulle kannatta jotain tehdä. Motronikin uudelleen ohjelmointi ei taida olla ihan ilmanen operaatio, joten kannattaa miettiä muitakin ratkaisuja.
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

oliskohan kellään mitään ehdotuksia ??? mihinkään hesteckiin ei ole ainakaan varaa joten sellaset saa unohtaa...yks kaveri pystyis mulle laittamaan megaruutan mutta pelottaa sen säätäminen ja mietityttää toimivuus esim talviolosuhteissa...kosa tää on kumminki mun käyttöauto mihin tää on tulossa...
masa_158
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 242
Liittynyt: 10 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Nådendal

Viesti Kirjoittaja masa_158 »

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=84439
Viimeisellä sivulla on hintapyyntinä 350€
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

tiiän ku minä tuota hintaa siel viimeks kysyinkin...
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

sanoisin notta kannattaa unohtaa mega-ruutta ja muut säädettävät ruiskut, osaamisesi tai mielenkiintosi ei varmaan moisien säätämiseen riitä.

säädettävän nokkapyörän voi tehdä itsekin alkuperäisestä nokkapyörästä lisälevyllä, cad-kuvatkin mulla jossain taitaa olla vielä jemmassa.

jos käytät xe:n suuttimia -> laita xe:n ruisku kaikkine toimilaitteineen. ne/se-boksilla menee turhan rikkaalle.

käyttäessä taas vakio ne/se/seh-suuttimia kannattaa valita motronic mikä on ollut 20seh-koneen perässä, voinee olla järkevin ennakkoarvoiltaan tuohon sun moottorikokoonpanoon.

vakiomotronicilla pääsee yllättävän pitkälle, eritoten tuolla xe:n versiolla.

motronikin uudelleenohjelmointi on/(oli aikoinaan) 500e turbomoottorilliseen. aikaa reissusta 3v.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Pode
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 17 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pode »

repsa kirjoitti: motronikin uudelleenohjelmointi on/(oli aikoinaan) 500e turbomoottorilliseen. aikaa reissusta 3v.
Nykyään karvan alle 700e
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Täältä löytyis XE boksi, siis EI-vähäpäästöisen. Johtosarjakin saattaa vielä löytyä. Tarjoa?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

karalalle turbotecciin ja ei maksa paljoa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Vastaa Viestiin