Museoauton ikä nousee

Opel-aiheiset gallupit

Mitä mieltä olette ikärajan nostamisesta?

Ei 30 vuotta riitä sekään, ainakin 35 pitää olla!
7
15%
Kyllähän tuo ihan sopiva ikä on mr-kilville
19
41%
Eih! 25 vuotta on parempi!
10
22%
Mieluumin laskekaa ikää!
3
7%
En kommentoi / Ei kuulu minulle
7
15%
 
Ääniä yhteensä: 46

Avatar
gibba
'Senator'
'Senator'
Viestit: 359
Liittynyt: 12 Touko 2006, 19:01
Paikkakunta: Kontiolahti

Museoauton ikä nousee

Viesti Kirjoittaja gibba »

1. tammikuuta 2008 museoajoneuvon ikäraja nousee 25:stä 30 vuoteen. Siis sen perään ei museoitavaksi kelpaakaan esimerkiksi -79 valmistettu auto, vaan -78 on maksimi. Vielä ensi vuonna saattaa museorekisteriin tulla pari 1982-vuonna valmistettua ajoneuvoa.

Mitä mieltä olette? Onko hyvä juttu että ikää nostetaan? Riittääkö 30 vuotta?
Vanhassa ehdottomasti vara parempi!
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1508
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

no jaa.. menee mielestäni hieman tuo systeemi sekaisin kun naapurin erkillä voi olla b-ascona -81 mr kilvillä ja seuraava naapuri kiroaa kun ei saa -79 corvetteään mr-kilpiin kun auto on liian nuori.. mitä tällä haetaan takaa? ettei etuveto dextereitä ihan vielä saa mr-kilville??
Asc-75
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Loka 2006, 09:56

Viesti Kirjoittaja Asc-75 »

Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta minä ainakin olen ymmärtänyt tämän jutun niin, että tässä ikärajan nostossa sovelletaan ns. siirtymä kautta, jolloin se ei vaikuta kuin vasta vm82 eteenpäin valmistettujen autojen museorekisteriin saamiseen. Eli ei tule voimaan takautuvasti.
Minun mielestä on hyvä asia että ikärajaa nostetaan, koska ainakaan omalla kohdallani en yksinkertaisesti pysty mieltämään 80- luvun etuveto-aikakauden autoja missään nimessä museo autoiksi, oikeastaan jo 70-luvun lopun autotkin on siinä rajoilla. Tämä siis vain minun mielipiteeni.
Avatar
gibba
'Senator'
'Senator'
Viestit: 359
Liittynyt: 12 Touko 2006, 19:01
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja gibba »

Asc-75 kirjoitti:Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta minä ainakin olen ymmärtänyt tämän jutun niin, että tässä ikärajan nostossa sovelletaan ns. siirtymä kautta, jolloin se ei vaikuta kuin vasta vm82 eteenpäin valmistettujen autojen museorekisteriin saamiseen. Eli ei tule voimaan takautuvasti.
Minun mielestä on hyvä asia että ikärajaa nostetaan, koska ainakaan omalla kohdallani en yksinkertaisesti pysty mieltämään 80- luvun etuveto-aikakauden autoja missään nimessä museo autoiksi, oikeastaan jo 70-luvun lopun autotkin on siinä rajoilla. Tämä siis vain minun mielipiteeni.
Samaa mieltä minäkin olen. Mutta tuosta siirtymä-sovelluksesta en oikein tiedä mitään.
Vanhassa ehdottomasti vara parempi!
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

ei väliä reksa on ens vuonna 40v mut monzaa saa odottaa vuoteen 2014 asti saa nähdä onko vielä
hengis auto silloin


siis häh eikö ´siis tuota 82 uudempaa saa ikinä mr-kilpiin WTF? kuitenkin on aika monta erikois/harvinaista automallia tehty 80 luvulla

esim. oopelita monza ja Bitter joista jälkinmäinen on tuiki harvinainen ainakin suomen oloissa ei taida olla kun yksi CD suomes
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

jos 30v...hmm..??
elikkä Veccu eläkkeelle 2023.. mä oon aina mieltäny ton 25vuotta oikein sopivaks,et pitäis nyt siinä vaan.
entisöitävät museopelit ois otettava huomioon kans ja niiden materiaalien saatavuus(kaikki merkit)
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
lowcali
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1806
Liittynyt: 18 Syys 2005, 20:24
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja lowcali »

Pakko kai sen lainsäätäjän on jotakin tehdä, ennen kuin meidän koko autokanta siirtyy museorekisteriin. :) Ajoneuvojen keski-ikä ja romuttamisikä vaan nousee, vaikka nytkin kärryt ovat Euroopan vanhimmasta päästä. Koko liikenteen verotus pitäisi miettiä uusiksi, harrasteauto on harrasteauto, oli se museoikäinen eli ei.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Vastaa Viestiin