A Corsa rataleluksi?
A Corsa rataleluksi?
Olen tässä mietiskellyt ensi kesäksi jonkin sortin projektia ratapäivien iloksi ja tuli mieleen legendaarinen a-sorsa, jonka keulille voisi nostaa hieman järeämmän moottorin.
c20ne irtoaa puoli-ilmaiseksi, eikä kyllä sorsastakaan kovin paljon köyhdy. Pinna tietysti palaa hitsaillessa ruostevaurioita, mutta se on asia erikseen. Löysin jonkun sivuston missä puhuttiin jotain kyseisestä aiheesta. Moottorin ja askin korvat pitää uusia, vetaria tietty järeemmäks ja sen kanssa kait hieman sovittelemista yms. Sitten jossain mainittiin, että 2.0 ylittäis karvan verran sallitun maximi kuutiotilavuuden? Siinä tapauksessa 1.8 tulis ennemmin kyseeseen. Alusta ja jarrut tietysti sen sorttiset, että sillä oikeasti voi ajaakin mutkaisella radalla.
Mutta mietin enemmänkin, minkäluontoisen vekottimen a-corsasta saisi vanhalla kunnon 115hp kalkattimella, kun autosta olisi irti lähes kaikki mitä ei ajamisessa tarvitse? Ja minkäs verran on a-corsan koppimallilla painoa alkajaisiksi, ja minkä verran sinne jäisi riisumisen jälkeen? Uudet hilppeet tietty nostaisi hieman painoa, mutta minkähän suuruiseksi jäisi teho/paino -suhde?
Eikä tartte alkaa jeesustelemaan miksi kukaan haluaisi rakentaa etuvetoisesta vessasta ratalelua. Ei kaikki halua driftata! (ainakaan siihen saakka kun ei ole varaa rakentaa oikeasti suttaavaa kulkinetta)
- Seke
edit. Ehkä tämän olis voinut kirjoittaa toisaalle kuin viritys-osioon, mutta paska on jo housussa. Siirtäköön ken jaksaa
c20ne irtoaa puoli-ilmaiseksi, eikä kyllä sorsastakaan kovin paljon köyhdy. Pinna tietysti palaa hitsaillessa ruostevaurioita, mutta se on asia erikseen. Löysin jonkun sivuston missä puhuttiin jotain kyseisestä aiheesta. Moottorin ja askin korvat pitää uusia, vetaria tietty järeemmäks ja sen kanssa kait hieman sovittelemista yms. Sitten jossain mainittiin, että 2.0 ylittäis karvan verran sallitun maximi kuutiotilavuuden? Siinä tapauksessa 1.8 tulis ennemmin kyseeseen. Alusta ja jarrut tietysti sen sorttiset, että sillä oikeasti voi ajaakin mutkaisella radalla.
Mutta mietin enemmänkin, minkäluontoisen vekottimen a-corsasta saisi vanhalla kunnon 115hp kalkattimella, kun autosta olisi irti lähes kaikki mitä ei ajamisessa tarvitse? Ja minkäs verran on a-corsan koppimallilla painoa alkajaisiksi, ja minkä verran sinne jäisi riisumisen jälkeen? Uudet hilppeet tietty nostaisi hieman painoa, mutta minkähän suuruiseksi jäisi teho/paino -suhde?
Eikä tartte alkaa jeesustelemaan miksi kukaan haluaisi rakentaa etuvetoisesta vessasta ratalelua. Ei kaikki halua driftata! (ainakaan siihen saakka kun ei ole varaa rakentaa oikeasti suttaavaa kulkinetta)
- Seke
edit. Ehkä tämän olis voinut kirjoittaa toisaalle kuin viritys-osioon, mutta paska on jo housussa. Siirtäköön ken jaksaa
-
- 'Kadett'
- Viestit: 11
- Liittynyt: 06 Marras 2005, 21:31
juu ikävä kyllä kilpiin vain ja ainoastaan sen takia, että pitäs liikennevakuutus olla voimassa noilla ratapäivillä :| Katotaan mitä tää kevät nyt tuo tullessaancorsa racing kirjoitti:Onko siis tarkoitus laittaa kilpiin? Eiköhän siellä muuten saa ollakkin se 2 litrainen. Painot vaihtelee onko auto 2,3 vai 4 ovinen, corsan malleja kun on moneen lähtöön, mutta kyllä se tehopainosuhde ainakin kohdalla olisi onnea projektiin!
-
- 'Senator'
- Viestit: 408
- Liittynyt: 12 Loka 2004, 03:00
- Paikkakunta: Lpr
juu ikävä kyllä kilpiin vain ja ainoastaan sen takia, että pitäs liikennevakuutus olla voimassa noilla ratapäivillä :| Katotaan mitä tää kevät nyt tuo tullessaan [/quote]
Hmm..Autojen vakuutussäädöksistä en ole aivan varma mutta ainakaan
moottoripyörän ei tarvitse olla kilvissä jotta siihen saa liikennevakuutuksen
joka on voimassa esim.ratapäivillä.
Hmm..Autojen vakuutussäädöksistä en ole aivan varma mutta ainakaan
moottoripyörän ei tarvitse olla kilvissä jotta siihen saa liikennevakuutuksen
joka on voimassa esim.ratapäivillä.
Manta B 2.0T/Vectra A 4x4 Tbo/Zafira A Opc
Jaa, en mä sitten tiedä. En oo koittanut kilvettömälläkään autolla radalle pyrkiä, mut kyllä mulla on sellanen kutina kankussa, että ajoneuvon pitäisi olla tieliikennekelpoinen ja ollakseen tieliikennekelpoinen, vaatii se luonnollisesti ajoneuvon olevan katsastettu ja lisäksi pakollisen liikennevakuutuksen.. Kertokaas joku joka asiasta enemmän tietää.miksainamie kirjoitti:
Hmm..Autojen vakuutussäädöksistä en ole aivan varma mutta ainakaan
moottoripyörän ei tarvitse olla kilvissä jotta siihen saa liikennevakuutuksen
joka on voimassa esim.ratapäivillä.
- Seke
Eipä sitä nyt sen takia kannata kilpiin laittaa,toki onhan se mukavempi ratapäiville mennä ajamalla,ettei tarvi trailerilla kiikuttaa sitä sinne.
Kyllähän sen muutenkin vakuutuksen saa vai oletkos useinki nähny kilpi noissa kilpureissa?
Täytyy vain olla mukana todistus,et auto on vakuutuksessa.
Kyllähän sen muutenkin vakuutuksen saa vai oletkos useinki nähny kilpi noissa kilpureissa?
Täytyy vain olla mukana todistus,et auto on vakuutuksessa.
Seke kirjoitti:Jaa, en mä sitten tiedä. En oo koittanut kilvettömälläkään autolla radalle pyrkiä, mut kyllä mulla on sellanen kutina kankussa, että ajoneuvon pitäisi olla tieliikennekelpoinen ja ollakseen tieliikennekelpoinen, vaatii se luonnollisesti ajoneuvon olevan katsastettu ja lisäksi pakollisen liikennevakuutuksen.. Kertokaas joku joka asiasta enemmän tietää.miksainamie kirjoitti:
Hmm..Autojen vakuutussäädöksistä en ole aivan varma mutta ainakaan
moottoripyörän ei tarvitse olla kilvissä jotta siihen saa liikennevakuutuksen
joka on voimassa esim.ratapäivillä.
- Seke
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
siirtolapuissahan on täysi ajo-oikeus tieliikenteessä sekä radalla ja voimassa oleva liikennevakuutus sen myötä niitähän ne käyttää esim. f-cupin ralliautoissa hyvinkin useasti
ja onnea projektille joskus tuli itsekin kaverin kanssa suunniteltua 18e lohkoon 20seh romuja mutta asiahan jäi ainakin toistaiseksi haaveeksi sillä ei ole paikkaa missä projektia tehdä
ja onnea projektille joskus tuli itsekin kaverin kanssa suunniteltua 18e lohkoon 20seh romuja mutta asiahan jäi ainakin toistaiseksi haaveeksi sillä ei ole paikkaa missä projektia tehdä
Haaveilu asteellehan se jäi, enkä usko mitään ainakaan lähiaikoina rakentavani (armeijaan ensi maanantaina eikä vielä senkään jälkeen taida olla tallia).Jope kirjoitti:Jos tuon vielä toteutatte, niin täältä löytyy nuo 20seh:n romut.Pistoolisankari kirjoitti:...joskus tuli itsekin kaverin kanssa suunniteltua 18e lohkoon 20seh romuja mutta asiahan jäi ainakin toistaiseksi haaveeksi sillä ei ole paikkaa missä projektia tehdä
Mutta jos nyt alkaisin a-corsaa virittämään niin mun valinta olisi ehkä 1.3 tai 1.6 turbolla, kevyempi ratkaisu (+ tykkään turboista).
Vakion 1.2 hb corsan paino on 740kg. Kyllä corsasta ihan mukavan lelun saa tehtyä. Itellä on 1,8 koneinen hb corsa ja kyllä sillä ohi pääsee.
Pikkulohko on varmaan parempi ajaa, mutta ei se isolohkokaan huono ajettava ole, kun vain päivittää alustan. Gsi kadetin jarrut on helppo asentaa ja riitää kadulle kunnon levyillä ja paloilla kyllä. Rata-ajosta ei ole kokemusta. Iso-lohkon kun aseni keulille niin ohjaus muuttui jäykemmäksi paikoillaan kääntäessä (185-renkaat) mutta ajossa ei ole liian jäykkä.
c20ne (114kg) mosa on kevyempi kuin 18e (125kg) mosa joten siinä suhteessa parempi, mutta 0.5 kuutio ylitys jää inssin päätettäväksi.
Pikkubudjetillahan tässä taidetaan olla liikenteessä.
Pikkulohko on varmaan parempi ajaa, mutta ei se isolohkokaan huono ajettava ole, kun vain päivittää alustan. Gsi kadetin jarrut on helppo asentaa ja riitää kadulle kunnon levyillä ja paloilla kyllä. Rata-ajosta ei ole kokemusta. Iso-lohkon kun aseni keulille niin ohjaus muuttui jäykemmäksi paikoillaan kääntäessä (185-renkaat) mutta ajossa ei ole liian jäykkä.
c20ne (114kg) mosa on kevyempi kuin 18e (125kg) mosa joten siinä suhteessa parempi, mutta 0.5 kuutio ylitys jää inssin päätettäväksi.
Pikkubudjetillahan tässä taidetaan olla liikenteessä.
Speed Partyilla ajoi muutama vuos sitten A-Corsa ilmeisesti 20NE motilla.. Kuulemma pikkasen laitettu kone oli alla ja muistaakseni n. 200 km/h tempas siihen tutkaan.. Itellä kans polttelis samanlainen projekti takaraivoissa, kun ois vaan paikka missä laittaa...
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05