Opel sit otti ja jätti tien varteen ja tyylillä

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Maalis 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Kun dieseli rupeaa ryntäämään öljyillä, pitäisi se välittömästi sammuttaa väkisin jarrun päälle. Ei ehtisi noita vahinkoja syntymään. Tietty kun se eka kertaa tulee kohdalle, niin eihän sitä tiedä mistä on kyse.
Vectra B diesel TDI
Avatar
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1028
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

pekkisp kirjoitti:Kun dieseli rupeaa ryntäämään öljyillä, pitäisi se välittömästi sammuttaa väkisin jarrun päälle. Ei ehtisi noita vahinkoja syntymään. Tietty kun se eka kertaa tulee kohdalle, niin eihän sitä tiedä mistä on kyse.
Joo, mutta ei sekään aina auta. Eräästäkin 1.9dci renusta haihtui kytkinlevy moisen tempauksen seurauksena, oli nimittäin Woimaa takana.. :o Se rääkäsy on melko ainutkertainen kun sen kuulee.
Kikuka
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:47
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kikuka »

Jarno.v kirjoitti:
pekkisp kirjoitti:Kun dieseli rupeaa ryntäämään öljyillä, pitäisi se välittömästi sammuttaa väkisin jarrun päälle. Ei ehtisi noita vahinkoja syntymään. Tietty kun se eka kertaa tulee kohdalle, niin eihän sitä tiedä mistä on kyse.
Joo, mutta ei sekään aina auta. Eräästäkin 1.9dci renusta haihtui kytkinlevy moisen tempauksen seurauksena, oli nimittäin Woimaa takana.. :o Se rääkäsy on melko ainutkertainen kun sen kuulee.
Mistäs hitosta se riipasee sen öljyn sit jos alkaa ryntäilee?
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Maalis 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

--- :-?
Vectra B diesel TDI
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Maalis 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Jarru pohjaan ja kytkin äkisti ylös ja vaihde tietty päällä. Kyllä sammuu kuin seinään. Koettu on.

Eri dieseleissä on eri syyt öljyn pääsyyn imusarjaan. Esimerkiksi jotkin vanhat Fiatin Dieselit omaavat kumilevyn tehostajassa, joka saa alipaineen imusarjan ja kampikammion välissä (lieneekö just näin sitten, mutta jotakin sinnepäin). Jos kumi hajoaa, kone käy moottoriöljyillä, kunnes öljyt loppuu ja kone leikkaa kuivaksi kiinni. Toyotalla oli tähän oma kommervenkkinsä, mutta Opelin ryntäyksen syy on kyllä minulle mysteeri. Öljyt jotakin kautta imusarjaan... ja ryntää, kunnes öljyä riittää.
Vectra B diesel TDI
Avatar
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'
Viestit: 394
Liittynyt: 23 Maalis 2005, 12:29

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

Jarno.v kirjoitti:
pekkisp kirjoitti:Kun dieseli rupeaa ryntäämään öljyillä, pitäisi se välittömästi sammuttaa väkisin jarrun päälle. Ei ehtisi noita vahinkoja syntymään. Tietty kun se eka kertaa tulee kohdalle, niin eihän sitä tiedä mistä on kyse.
Joo, mutta ei sekään aina auta. Eräästäkin 1.9dci renusta haihtui kytkinlevy moisen tempauksen seurauksena, oli nimittäin Woimaa takana.. :o Se rääkäsy on melko ainutkertainen kun sen kuulee.
Kaveri on VR:n pajalla töissä. On myös ainutkertaista kun veturin 16 sylinterinen yli 70 litranen dieseli lähtee ryntäämää. Siinä tilanteessa kun sattuiski se kone olee penkissä kiinni niin näkis paljonko sellanen potkasee tehoja...
Kikuka
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Opel sit otti ja jätti tien varteen ja tyylillä

Viesti Kirjoittaja Kikuka »

Kikuka kirjoitti:Kävipäs niin että Astra TD -99 2.0 otti ja jätti tien varteen ja kunnolla.
Kiihdytys valoista. Noin 100 metriä ja heitti kiekot kattoon. Siinä äkkiä kytkin pohjaan, virrat pois ja eikös kierrokset silti laskee ja nousee uudelleen pari kertaa tappiin asti ja sit tien viereen rullasi ja samalla auto sammui lopulta. Siinä että voi hitto mikä tälle nyt tuli... Taka peiliä katsoessa sellainen iso peittävä pilviverho seurasi autoa.

Kysymys. Mikä meni rikki?
Selvisipä mikä mennyt rikki.

Syöttöpumpun stefa petti, löpöt ja dieselit sekasin-> ryntäsi.
Jokunen venttiili korkkasi, yksi venttiili ainakin tippui männän päälle....

Elikkäs siellä on ISO REMPPA... Halvemmaksi tulee etsiä jostain vaihto motti. Taitaa vielä halvemmaksi tulla myydä raato tolleen... perhana. siis ihan sika kallista on. motit alkaen 2500 eskoo ja yleensä ilman syöttöpumppua...
Avatar
TDIC
OCF Member 2017
Viestit: 881
Liittynyt: 08 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Opel sit otti ja jätti tien varteen ja tyylillä

Viesti Kirjoittaja TDIC »

Elikkäs siellä on ISO REMPPA... Halvemmaksi tulee etsiä jostain vaihto motti. Taitaa vielä halvemmaksi tulla myydä raato tolleen... perhana. siis ihan sika kallista on. motit alkaen 2500 eskoo ja yleensä ilman syöttöpumppua...
pistin Yv:tä sulle kikuka
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Edelleen AVK:lta saa kokonaisia koneita 1500-2000€ hintaan.



Omani ostin joltain purkufirmalta.


Mikä sterfa sieltä meni, en oikein käsittäny? Imaisi siis jakopäästä öljyt pumppuun vai mitä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

vai menikö pumpusta dieseliä koneeseen? öljypinta nousee ja huohottaa öljyä ja ryntää?
paska-astra
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Helmi 2004, 02:00

Mitä maksoi..

Viesti Kirjoittaja paska-astra »

Ostin 2.2dti vectran joka oli huutanut niin kauan että oli sammunut. Opelilta tiivisteet, nostimia 8kpl, 5kpl seuraajia 430€. Kannen koneistus, 8 venttiliä ja 2 ohjuria + 16 kumea 390€. Turbon korjaussarja 140€. Motonetistä kannenpultit, ilmanputsari ja öljynsuodatin 75€. Eli n. 1100€. Työn tein ite 20€ korjausoppaan avulla. Sylinteriputkissa ei ollut jälkiä. Nyt ajeltu 7000km ilman huolia.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1751
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kälviä city

Viesti Kirjoittaja jamata »

kadett85 kirjoitti:vai menikö pumpusta dieseliä koneeseen? öljypinta nousee ja huohottaa öljyä ja ryntää?
No mulla tuli tuo kans mieleen et olis öljy ohentunu ja menny männänpäälle joko huohottimesta tai jostaki muualta.
Onko sulla juho vielä niitä pumppuja voisit kattoo et mite tuo on mahollista jos laittais vaikka kuvan mikä siellä porsii.
Skoda Octavia -08
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

kadett85 kirjoitti:vai menikö pumpusta dieseliä koneeseen? öljypinta nousee ja huohottaa öljyä ja ryntää?
Niinjoo, eli vastaava seuraus, mitä vuotavilla O-renkailla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin