Opel sit otti ja jätti tien varteen ja tyylillä
Joo, mutta ei sekään aina auta. Eräästäkin 1.9dci renusta haihtui kytkinlevy moisen tempauksen seurauksena, oli nimittäin Woimaa takana.. Se rääkäsy on melko ainutkertainen kun sen kuulee.pekkisp kirjoitti:Kun dieseli rupeaa ryntäämään öljyillä, pitäisi se välittömästi sammuttaa väkisin jarrun päälle. Ei ehtisi noita vahinkoja syntymään. Tietty kun se eka kertaa tulee kohdalle, niin eihän sitä tiedä mistä on kyse.
Mistäs hitosta se riipasee sen öljyn sit jos alkaa ryntäilee?Jarno.v kirjoitti:Joo, mutta ei sekään aina auta. Eräästäkin 1.9dci renusta haihtui kytkinlevy moisen tempauksen seurauksena, oli nimittäin Woimaa takana.. Se rääkäsy on melko ainutkertainen kun sen kuulee.pekkisp kirjoitti:Kun dieseli rupeaa ryntäämään öljyillä, pitäisi se välittömästi sammuttaa väkisin jarrun päälle. Ei ehtisi noita vahinkoja syntymään. Tietty kun se eka kertaa tulee kohdalle, niin eihän sitä tiedä mistä on kyse.
Jarru pohjaan ja kytkin äkisti ylös ja vaihde tietty päällä. Kyllä sammuu kuin seinään. Koettu on.
Eri dieseleissä on eri syyt öljyn pääsyyn imusarjaan. Esimerkiksi jotkin vanhat Fiatin Dieselit omaavat kumilevyn tehostajassa, joka saa alipaineen imusarjan ja kampikammion välissä (lieneekö just näin sitten, mutta jotakin sinnepäin). Jos kumi hajoaa, kone käy moottoriöljyillä, kunnes öljyt loppuu ja kone leikkaa kuivaksi kiinni. Toyotalla oli tähän oma kommervenkkinsä, mutta Opelin ryntäyksen syy on kyllä minulle mysteeri. Öljyt jotakin kautta imusarjaan... ja ryntää, kunnes öljyä riittää.
Eri dieseleissä on eri syyt öljyn pääsyyn imusarjaan. Esimerkiksi jotkin vanhat Fiatin Dieselit omaavat kumilevyn tehostajassa, joka saa alipaineen imusarjan ja kampikammion välissä (lieneekö just näin sitten, mutta jotakin sinnepäin). Jos kumi hajoaa, kone käy moottoriöljyillä, kunnes öljyt loppuu ja kone leikkaa kuivaksi kiinni. Toyotalla oli tähän oma kommervenkkinsä, mutta Opelin ryntäyksen syy on kyllä minulle mysteeri. Öljyt jotakin kautta imusarjaan... ja ryntää, kunnes öljyä riittää.
Vectra B diesel TDI
- AkseliTakaveto
- 'Senator'
- Viestit: 394
- Liittynyt: 23 Maalis 2005, 12:29
Kaveri on VR:n pajalla töissä. On myös ainutkertaista kun veturin 16 sylinterinen yli 70 litranen dieseli lähtee ryntäämää. Siinä tilanteessa kun sattuiski se kone olee penkissä kiinni niin näkis paljonko sellanen potkasee tehoja...Jarno.v kirjoitti:Joo, mutta ei sekään aina auta. Eräästäkin 1.9dci renusta haihtui kytkinlevy moisen tempauksen seurauksena, oli nimittäin Woimaa takana.. Se rääkäsy on melko ainutkertainen kun sen kuulee.pekkisp kirjoitti:Kun dieseli rupeaa ryntäämään öljyillä, pitäisi se välittömästi sammuttaa väkisin jarrun päälle. Ei ehtisi noita vahinkoja syntymään. Tietty kun se eka kertaa tulee kohdalle, niin eihän sitä tiedä mistä on kyse.
Re: Opel sit otti ja jätti tien varteen ja tyylillä
Selvisipä mikä mennyt rikki.Kikuka kirjoitti:Kävipäs niin että Astra TD -99 2.0 otti ja jätti tien varteen ja kunnolla.
Kiihdytys valoista. Noin 100 metriä ja heitti kiekot kattoon. Siinä äkkiä kytkin pohjaan, virrat pois ja eikös kierrokset silti laskee ja nousee uudelleen pari kertaa tappiin asti ja sit tien viereen rullasi ja samalla auto sammui lopulta. Siinä että voi hitto mikä tälle nyt tuli... Taka peiliä katsoessa sellainen iso peittävä pilviverho seurasi autoa.
Kysymys. Mikä meni rikki?
Syöttöpumpun stefa petti, löpöt ja dieselit sekasin-> ryntäsi.
Jokunen venttiili korkkasi, yksi venttiili ainakin tippui männän päälle....
Elikkäs siellä on ISO REMPPA... Halvemmaksi tulee etsiä jostain vaihto motti. Taitaa vielä halvemmaksi tulla myydä raato tolleen... perhana. siis ihan sika kallista on. motit alkaen 2500 eskoo ja yleensä ilman syöttöpumppua...
Re: Opel sit otti ja jätti tien varteen ja tyylillä
pistin Yv:tä sulle kikukaElikkäs siellä on ISO REMPPA... Halvemmaksi tulee etsiä jostain vaihto motti. Taitaa vielä halvemmaksi tulla myydä raato tolleen... perhana. siis ihan sika kallista on. motit alkaen 2500 eskoo ja yleensä ilman syöttöpumppua...
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Edelleen AVK:lta saa kokonaisia koneita 1500-2000€ hintaan.
Omani ostin joltain purkufirmalta.
Mikä sterfa sieltä meni, en oikein käsittäny? Imaisi siis jakopäästä öljyt pumppuun vai mitä?
Omani ostin joltain purkufirmalta.
Mikä sterfa sieltä meni, en oikein käsittäny? Imaisi siis jakopäästä öljyt pumppuun vai mitä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29 Helmi 2004, 02:00
Mitä maksoi..
Ostin 2.2dti vectran joka oli huutanut niin kauan että oli sammunut. Opelilta tiivisteet, nostimia 8kpl, 5kpl seuraajia 430€. Kannen koneistus, 8 venttiliä ja 2 ohjuria + 16 kumea 390€. Turbon korjaussarja 140€. Motonetistä kannenpultit, ilmanputsari ja öljynsuodatin 75€. Eli n. 1100€. Työn tein ite 20€ korjausoppaan avulla. Sylinteriputkissa ei ollut jälkiä. Nyt ajeltu 7000km ilman huolia.
No mulla tuli tuo kans mieleen et olis öljy ohentunu ja menny männänpäälle joko huohottimesta tai jostaki muualta.kadett85 kirjoitti:vai menikö pumpusta dieseliä koneeseen? öljypinta nousee ja huohottaa öljyä ja ryntää?
Onko sulla juho vielä niitä pumppuja voisit kattoo et mite tuo on mahollista jos laittais vaikka kuvan mikä siellä porsii.
Skoda Octavia -08