Lisää tehoa
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Itse laittaisin 4.0 alakerran, koska se on omasta mielestäni käyttövarmempi normaalikäytössä, alavääntö on helpommin kohdallaan, tehoakin aivan riittävästi katukäyttöön ja teho/vääntö on vielä sivistynyttä eli auto sopii hyvin normaaliajeluihinkin. Niin ja taitaa se kestävyyskin olla parempi 4.0 alakerran vaihdossa. Myös sellainen tuntuma jälkiasennettuihin turbolaitteisiin on ,että käyttömukavuus/ajettavuus kadulla on vähän niin ja näin. Tehoa/vääntöä hyvin tehdystä turbosta saa kylläkin ihan mukavasti.
Sekä turbon laitto että alakerran vaihto maksavat paljon teki sitten kumman tahansa.
_________________
3 X Ascona B
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-02-06 18:06 ]</font>
Sekä turbon laitto että alakerran vaihto maksavat paljon teki sitten kumman tahansa.
_________________
3 X Ascona B
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-02-06 18:06 ]</font>
juttele ensin katsatusmiehen kanssa mitä saat läpi
4000-alakerta on todella vääntävä ja siis sopii ison auton luonteeseen
automaatti poikii sen perässä mutta manuaalin kanssa menee kun ajaa järkevästi
4000-ja 3600-moottoreita voi olla vaikea löytää kun niiden valmistuskin on lopetettu
turbo siis voi olla helpompi toteuttaa tästä syystä
Pete
http://www.prostreet.fi
4000-alakerta on todella vääntävä ja siis sopii ison auton luonteeseen
automaatti poikii sen perässä mutta manuaalin kanssa menee kun ajaa järkevästi
4000-ja 3600-moottoreita voi olla vaikea löytää kun niiden valmistuskin on lopetettu
turbo siis voi olla helpompi toteuttaa tästä syystä
Pete
http://www.prostreet.fi
Kannattaa varmaan ensiksi pohtia, mihin viritykseen on resursseja (budjettia / osaamista) ja mitä voi saada leimasta lävitse niinkuin Jouko totesi. Valmiin 4.0 koneen vaihto on helpoin tie onneen tuossa asiassa.
Sensijaan olen erimieltä luonnollisesti viritystapojen eduista. En missään nimessä laittaisi tuollaista järjettömällä geometrialla varustettua alakertaa (40 kone), jos koneen on tarkoitus kestää.
Sen sijaan, jos asentaa hyvin rakennetun turbokonstruktion, niin kyllä kestävyyskin on ihan kohdallaan. Ja vääntöä tuollaisesta turbokoneesta saa jo matalillakin paineilla enemmän kuin 4 litraisesta.
Kumpikin tosin vaatii kunnolla toteutettuna huomattavia summia rahaa.
Sensijaan olen erimieltä luonnollisesti viritystapojen eduista. En missään nimessä laittaisi tuollaista järjettömällä geometrialla varustettua alakertaa (40 kone), jos koneen on tarkoitus kestää.
Sen sijaan, jos asentaa hyvin rakennetun turbokonstruktion, niin kyllä kestävyyskin on ihan kohdallaan. Ja vääntöä tuollaisesta turbokoneesta saa jo matalillakin paineilla enemmän kuin 4 litraisesta.
Kumpikin tosin vaatii kunnolla toteutettuna huomattavia summia rahaa.