Onko A Vectralla ajettu DTM:ää? Kuvia?

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
Tombracer
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 141
Liittynyt: 08 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Tombracer »

Elikkä löytyykö keneltäkään kuvia DTM-varusteissa olevasta A Vectrasta? Lähinnä korin väritys ja tarrat/teippaukset kiinnostaa.

Tämä siksi, että kesäisin tulee leikittyä isojen poikien leluilla, eli polttomoottorikäyttöisillä rc-autoilla. Ja koska "hieman" kovia kärsinyt vanha kori ei ollut enää kovin edustavan näköinen, niin hommasin uuden korin tilalle.

Nyt olisi sitten kiva maalata koppa "oikeaan" Vectran DTM väritykseen (jos sellaisella nyt on DTM:ää koskaan ajettu).

Olisihan se kivan näköinen, vähän aikaa... :wink:

Ajeleeko muuten muut foorumilaiset kyseisillä härveleillä?
Avatar
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1587
Liittynyt: 10 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu.

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Itse olen ollut ostamassa polttis autoa jo puolivuotta,mutta ei ole löytynyt sitä oikeaa.
Niko
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 91
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tervakoski city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niko »

pienenä poikana tuli ajettua oikein kilpaa radio-ohjattavilla, ja nyt on taas alkanut himottaa tuommonen polttis.. josko joku vaikka vaihtais semmosen flipperiin? :wink:
Kuva
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

A-Vectralla ei ole ajettu DTM:ää, mutta BTCC:tä (British Touring Car Championship) ja JTCC:tä (Japanese Touring Car Championship) kyllä.

Väritys autossa oli molemmissa kuin DTM-Calibrassa, eli valkoinen auto jossa keltaiset sport-kuviot kyljissä, erona Japanin sarjan autossa sininen auton takaosa, Englannin sarjan auto oli kokovalkoinen.

http://sites.clickandbuild4you.co.uk/pn ... /as027.JPG

A-Vectralla ajettiin Touring Car-kilpailuja 1990-1995 tehdastasolla (yksityisteamit tämän jälkeenkin, sillä auto oli erittäin kilpailukykyinen) jolloin samaan aikaan DTM:ssä Opel ajoi Omegalla ja Calibralla. Myös mm. Ruotsissa ja Australiassa on A-Vectroilla ajettu Touring Car-kisoja.
Nik0
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nik0 »

Mulla on joku vanha Car & car conversions missä oli btcc a vectra joka oli musta/sininen ihan mielenkiintoinen juttu c20xe koneessa oli kansi eri päin eli pako takana ja imu edessä mikä ois mielenkiintoinen muussakin käytössä..
<a href="http://www.iitu.net/vectra.htm">Opel Vectra '90 2.0 16v & '89 Vectra 1.6 irmscher</a>
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Juu, yksityisteamien autot olivat erivärisiä,
kuten juuri tämä:
Kuva
Kuva
Kuva
Tämä Kayen 1996 ajama valko-vihreä auto on itse asiassa Clelandin 1995-mestaruusauto uudelleen maalattuna nyt yksityisteamin ajossa, kun tehdasteam ja Cleland siirtyivät 1996 B-Vectraan.

Tässä John Clelandin 1995 ajama tehdasauto:
Kuva

Noissa tosiaan käytettiin viimeisinä vuosina tuota käännettyä kantta joissa imu edessä ja pako takana, syynä se, että pakosarja ei suotta lämmittäisi konetta ja imuilma olisi viileämää kun kone taas ei suotta lämmittäisi imusarjaa. Sama homma oli myöhemmin Saksan STW-sarjan B-Vectrojen X20XEV-koneiden Spiess-kansissa, nekin olivat takaperin ja muutenkin niissä taisi olla enemmän Spiessiä kuin Opelia... :smile:

Tässä tuo BTCC-Vectran (Cavalierin siis) käännettykantinen C20XE-kone:
Kuva
Kulmala
'Senator'
'Senator'
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Kuka nuita polttiksia myy suomessa, olen mainannut hankkia mutta hinta on aina ollut vähän turhan kallis.

Mikko K.
................................
BMW E46 -02
Tombracer
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 141
Liittynyt: 08 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Tombracer »

Kiitos kuvista! Sitä vähän muistelinkin että olen joskus ollut näkevinäni valkoisia/vaaleita värejä kisa-autoissa. Jos joltain vaan löytyy lisää kuvia tuosta valkoisesta jossa on nuo keltaiset "opel-motorsport-raidat" niin laittakaa näkyviin :smile:

Valkoinen nyt ei ehkä muutoin ole kaikista paras väri (kaikki p**ka näkyy tosi hyvin), mutta erottuisipahan ainakin kaverin punaisesta Alfasta.

Polttiksia myyvät varmaan melkein jokainen rc-liike Suomessa ja ulkomailla.

Itse hommattiin yhden kaverin kanssa käytetyt Serpent -merkkiset vermeet. Myyjä oli itse asiassa maailmanmestarin mainettakin niittänyt Timo Rinne. Saatiin edullisesti hänen vanhaa kilpakalustoa.
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 6807
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Tässä olisi muutama ihan asiallinen kuva kyseisestä ratasarjan Vecculista...

Kuva

Tällalailla pitäisi tulla Apparallakin pääsuoran kaarteesta ulos, vai mitä?!?
He he...

Kuva

Maavara helmassa aika kohdallaan...

T: K.Vilen/OCF

<font size=-1>[ This Message was edited by: EVO-500 on 2002-09-17 17:36 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: EVO-500 on 2002-09-17 17:37 ]</font>
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Tombracer
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 141
Liittynyt: 08 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Tombracer »

Uusi kori joka tuli olikin Vectra B:n kori, joten tässä tulikin sitten suoritettua korinvaihto. Älkää kuitenkaan kertoko katsastuskonttorin sedille :wink:

Pienellä säveltämisellä siitä tuli kuitenkin tämän näköinen räpellys: (pikaisesti väsätty sivukyhäelmä) http://www.saunalahti.fi/tjpc/rc/rcauto.htm

Nyt eiku ootellaan, että tulis taas kesäkelit...
Miksi ostaa hyvää ja halpaa, kun voi ostaa huonoa ja kallista?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Kyllähän tuo väritys sopii B-Vectraankin ja on siinä mielessä ihan hyvä, että 1996 BTCC-luokassa mm. jo mainittu John Cleland ajoi samalla idealla väritetyllä B-Vectralla, tosin pieniä eroja oli tuossa B-mallissa.
Kuva

Tässä vastaavilla väreillä Ni Amorimin Espanjan sarjan B-Vectra 1996 joka on lähempinä tätä:
Kuva

Tai 1997 kun uusilla Opel Motorsport-väreillä (joihin OCF:n logokin perustuu) Michael Bartels ajoi Saksan sarjassa tällaisella:
Kuva

Noista kuvien pienoismalleista minulla on omassa hyllyssä tuo Clelandin ja Bartelsin autot ja vielä yksi Irmscherin väreissä oleva facelift B2-Vectra. Nämä mallit tosin eivät liiku ja mittakaavakin on pieni 1:43.
Corsa Hullu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 222
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Corsa Hullu »

hate 1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja hate 1 »

ajetaan Vetra B/cavalier vielä tänäkin päivänä, ruotsisssa stcc-cup. http://www.sportinformation.com/Motor/G ... CCsid3.htm
Vastaa Viestiin