vectra A mittaristo

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Enska
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 02 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Enska »

Mietin vaan että miten irtoaa ne mittarin neulat. Lämpö ja bensanmäärä mittarien neulat irtoaa helposti mutta entäs nopeus ja kierrosluku mittarien neulat. Miten ne on oikeen kiinni?
Vecculi78
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 10 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Vecculi78 »

Kyllä ne lähtee ihan raakasti vetämällä, tosin yleensä ovat tiukassa :wink:

Niissä on jonkinmoiset booritukset, joiden avulla ne pysyy...

Tästäkin aiheesta on kirjoiteltu monia kertoja, joten kannattaa lukea vanhempia tekstejä :grin:
Enska
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 02 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Enska »

No joo tiukasti on aika lievästi sanottu ainaski mulla ne nopeus ja kierros mittarit on ihan älyttömän kovin kiinni mä yritin jopa haarukalla saada niitä irti =)
Avatar
Jacce
'Senator'
'Senator'
Viestit: 560
Liittynyt: 20 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacce »

Piääkö ne jotenkin kalibroida jälkeenpäin vai onko ihan sama missä asenossa ne laittaa takaisin?
JoreTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 25 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja JoreTuning »

Kannattaa ensin ottaa se tappi, johon viisari nojaa, irti ja katsoa viisarin lepotila. Merkkaa tämän jälkeen vaikka lyijykynällä viiva tai vastaava siihen mihin viisari osoittaa. Kasaamisvaiheessa yrität laittaa mahdollisimman tarkasti samaan kulmaan sen viisarin, niin pitäisi vastata alkuperäistä lukemaa. Mahdollisia heittojakin pystyy tietysti korjaamaan laittamalla viisarin hieman eri asentoon.
Vecculi78
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 107
Liittynyt: 10 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Vecculi78 »

Enpäs siihen irrottamiseen kyllä muutakaan konstia tiedä, kuin sen raa'an voiman.

Itsekkin sain niitä kyllä aikani nykiä, mutta loppujen lopuksi irtosivat. Vielä semmoisen vinkin voi antaa, että kannattaa yrittää repiä niitä mahdollisimman pystysuuntaan irti.

Tietenkin liika voima voi taas aiheuttaa vaurioita :sad:

Itse "kalibroin" nopeusmittarin ajelemalla edestakaisin nopeusnäyttöön ja vaihtelemalla neulan asentoa.
Vastaa Viestiin