Vectra B DTI:hin korkeammat jouset

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

No niin nyt kaikki madaltajat huomio. Missä niitä liian korkeita jousia luuraa? Ihan tosissaan korottaisin DTI farkkua ja puute on etenkin etujousista. Tässä on vakiot alla (muistaakseni leimattu YC) Tanakampia ei periaatteessa luetteloiden mukaan ole, sattuisiko olemaan kokemusperäistä tietoa "epäonnistuneista" tarvikejousista?

-Ilkka
veku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 410
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja veku »

Moro,

Iselläni on taas päinvastainen ongelma ,eli haluaisin oman dti farmarin keulaa hieman alemmas .Voitko mitata oman vectrasi keulan korkeuden esim.lokasuojan reunasta vanteen keskiöön ,näin voisimme verrata keulan korkeudet.Omassa vectrassani on sellainen ongelma että siinä on keula n.25-30 mm:ä ylempänä kuin perä.Itse metsästän vastaavasti keulaan hieman matalampia jousia kun nuo nykyiset että sais auton sivuilmeen "balanssiin" eli jos viitsit mitat omasta autostasi tuon ed.mainitun mitan niin mittaan omasta autosta saman mitan.Oma autoni on vm 99 ja ajattu 120 tkm.Jos sattuisi vielä niin hyvä mäihä että sinulla olisi keula n.30 mm:ä matalemmalla kuin mulla niin olisin kyllä valmis vaihtamaan jouset keskenään..
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

No nytpä sain mittailtua. Nähdäänpä samalla, mitä käyttö vaikuttaa jousiin. DTI farkku ´99, mittarissa 267 tkm.

Etupään korkeus pyörännavan keskelle useamman asennon keskiarvona 355 mm (ja takana 345) en ollut aivan virheettömästi tasaisella, koska oli luokkaa 20 mm olevia vaihteluita. Ei noista mitoista huolimatta ole keula pystyssä, ja takapäätä voisin noilla iskareilla korottaa pari senttiä jousen alapäätä nostamalla.

-Ilkka
veku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 410
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja veku »

Moro taas,

Mittasin juuri korkeudet, edessä keskiarvo on n.375 ja takana 345.Eli n.30 mm:ä on keula ylempänä kuin perä.
Sitten mittasimme työkaverin 1.8 gl vectra vm 96 sedanin keulan korkeudeksi 355 eli sama mikä sinun keulankorkeus on.Tietääkseni omaan autooni ei ole vaihdettu etujousia toki 100% varmuutta minulla ei ole asiasta.Olisitko kiinnostunut ostamaan etujouseni kun vaan ensin löydän itselleni mielellään ne sportin jouset.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Taitaa olla ajokilometreilläkin näköjään vaikutusta. Olisikohan kellä uusia jousia mitata? Nämä minun jouset ei ole sportit, mikäli varaosamies luki CD:nsä oikein. Samalla totesi, että V6:ssa on samat. Oletko katsonut omiasi mitkä tunnuskirjaimet niissä on?
Tuo kahden sentin korotuskin olisi jotain ja saisihan siitä ainakin irtonaiset jouset malliksi Vallilan takomoon. Hinta?

- Ilkka
veku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 410
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja veku »

Itselläni täytyy tosiaan olla jotkut "spacial " korkeat jouset ,mitä oon katsonut muita vectroja niin niissä näyttää olevan keula tosiaan 20mm:ä matalammalla.
Pitänee siis metsästää v6 sportin etujouset siis omaan autooni niin saa keulan hieman alemmas kuin perän tai ainakin sellainen toive olisi.
Voisin myydä nuo omat etujouseni hintaan 30€ riippuu tietty paljonko ne v6 jouset maksaa käytettynä.Mutta saat ne sitten tosi sopivasti kun vaan löydän jostain itselleni sopivat jouset.Laitatko yhteystietosi,niin palailen asiaan kun olen sportin jouset löytänyt
juha.jakola@nic.fi
Avatar
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6368
Liittynyt: 24 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Laitoin omaan turbodigeli farkkuuni -40mm jouset ja rekisteriotteessa lukee nyt että vanteen keskiöstä lokasuojankaareen 340mm edessä ja takana. Eli alkup. korkeus lienee luokkaa 380mm? Jotain puhetta oli myös joskus siitä että autoa saa madaltaa max.40mm. Tämä ei pidä paikkaansa vaan voit madaltaa vaikka metrin jos auton maavara antaa periksi... =)
veku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 410
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja veku »

Löysin v6 sportin etujouset sutiilta ,saapa nähdä miten keulan asento muuttuu..
Toivottavasti ajettavuus ei kärsi tästä jousi
hässäkästä--)
Vastaa Viestiin