Puhallin toimii, ei toimi Opel Astra J 1.4 Vm.2011

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
Miuku48
'Agila'

Puhallin toimii, ei toimi Opel Astra J 1.4 Vm.2011

Viesti Kirjoittaja Miuku48 »

Auttakaa naista hädässä!

Mulla on Astra, Sport Tourer J Turbo vm 2011.

Siihen on ilmaantunut sellainen vika, että välillä puhallin toimii ja välillä ei toimi.
Tuntuu, että kun lämpötila nousee yli 12, puhallin pimenee.
Nyt tosin kerran toimi, kun auto oli ollut auringossa ja mittari näytti hellelukemia.
Ei toimi millään nopeudella, eikä ole väliä onko ilmastointi (manuaalinen) päällä vai ei.
Muutaman kerran on kuulunut sellainen ääni, jonka yhdistän siihen että se yrittäisi lähteä käyntiin muttei kuitenkaan ns.jaksa lähteä.
Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa, puhaltimen moottorista, esivastuksesta vai jostain muusta?
Kiitos jos jollain on vinkata apuja!
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Puhallin toimii, ei toimi Opel Astra J 1.4 Vm.2011

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Taputtele hennosti opelisi kojelautaa kun laitat pihaltimen päälle. Muista kehua. Jos ei auta niin vänkäri potkikoon munille. Jos näistä jompikumpi auttaa niin puhaltimenmoottorista on hiilet loppu
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Miuku48
'Agila'

Re: Puhallin toimii, ei toimi Opel Astra J 1.4 Vm.2011

Viesti Kirjoittaja Miuku48 »

Jostain syystä tää kommentti on mennyt multa aivan ohi.
Mutta olen kokeillut kehua ja taputella, munille en ole ole ainakaan vielä potkinut.
Taputtelu ei ainakaan auta. Nyt lämpimien kelien iskiessä olen huomannut, että ei se lämpötila ehkä vaikuta toimintaan. Välillä toimii ja välillä ei.
Sateella ja helteellä toki olis kiva että toimis.
Mitä tosta nyt ensimmäisenä kannattaisi tutkia?
Ne hiilet?
Vastaa Viestiin