

2022 vuonna tuttu tarjosi Kadettiaan ja kiinnostihan se. Ikinä en ollut osannut ajatella että vielä Coupe Kadettin saisi omistettua ja kun oli vielä isolohkolle tehtykin niin olihan se ostettava pois.
Kyseessä oli siis alunperin 1.2 johon muutoskatsastettu 2.0 cih tuplakaasareilla. Moottoria oli sittemmin kutiteltu jyrkemmällä nokalla, kuutiotilavuutta nostamalla (dieselin kampea ja porausta) ja kannessakin isompaa venttiiliä sekä laskettu. H profiiliveivit ja Wisecon männät sisuksissa.
Autolla tulikin se 2022 kesä ajeltua ja ihmeteltyä tuplakaasareiden sielunelämää. Bensapumppu siinä uusiin meni ja toinen imusarja halkesi, muuten se pelasi.
Leimallakin käytin ja 2v sieltä silloin irtosi ihan heittämällä.

Talvea kohden uusi autotalli valmistui ja pääsi autoa tutkimaan hieman lähempää. Ilmeni että on tuo auto elämää nähnyt ennenkin ja useita maalikerroksia sekä monia kolari- ja ruostekorjauksia jotka oli sitten alkaneet elämään ajansaatossa. Leimallehan sai jo kuskinpuolen helmaan paikan pistää, mutta kesän ulkosalla seisotus sai useammankin kohdan elämään.

Lyhyesti sanottuna tuli jokainen epäilyttävälttä näyttänyt kohta otettua auki korjattua parhaani mukaan. Homma kesti lokakuusta 2022 toukokuulle 2023.

Korjattua tuli kummatkin etuovet (kuskinoveen koko pintapelti, apukuskin oveen alareuna), tuuli- ja takalasin sekä takasivulasien kehykset, pyöränkotelot joka nurkasta, etu- ja takahiekkapelti, etujalkatilat sekä kontin pohjaa sekä monta muutakin kohtaa. Samalla tuli tuulihaka tehtyä irroitettavaksi mahdollisia moottorijumppia helpottamaan.


Etulokarit oli hitsattu hiekkapeltiin irti, joten ne tuli rakennettua uudelleen irroitettaviksi
Keväällä 2023 tilanne olikin tämä, pitkästä aikaa ulkoilmassa

Ja uusi väri niskassa ja uudet vanteet alla, tilanne olikin tämä


Sen verran homma onnistui näillä käsillä omassa tallissa maalattuna, että auton edellinen omistaja ei tajunnut että se on maalattu uudelleen


Vaan, eipä se 2023 kesä vielä siihen päättynyt

Laatikko vuoti öljyä sen verran ikävästi että päädyin nostamaan vielä elokuussa tekniikan irti

Samalla tuli todettua että kytkinlevy oli hieman väräänmallinen ja otti kiinni vauhtipyörän pultteihin sekä tuli vaihdettua imusarjat virtaavampiin.
Pakettia kasatessa huomasin että jarrunesteet vuotivat pääsylinterin akselilta ja oli jo ruostereiänkin tehnyt palkkiin. Uutta peltiä sai siis lisätä hieman sekä pääsylinteri tuli uusittua.

Siihen päättyi vuosi 2023

