suikkonen kirjoitti: ↑04 Elo 2024, 21:08
Tässä tullut nyt auton vaihto aiheelliseksi ja facelift Insignia alkanut kiehtomaan. Bensa koneella kilometrien takia, mutta 1.6t vai 1.4t?tossa hieman katsellut 2013 1.6 turbo sidi at6 farkkua, kilometrejä olis 144tkm.... Hintaa 11k
Onko vielä odotettavissa että pääsee ajelemaan sinne 300tkm->, kun ei noita kovin isoilla kilsoilla myynnissä näytä olevan. Toki huollot määrittää paljon
Tässä topikissa juttua riittääkin.
1,4T on halvempi ostaa mutta siinä on sitten jäähdytysnestevuotoja useasta paikkaa. Pahimmillaan jakopäästä öljynsekaan ja vain lisäilty tehden jotain muuta kulumaa koneeseen pahimmassa kauhuskenaariossa. https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... matiiviste
Ja imuvuotoja kalleimmillaan venttiilikopasta tai imusarjan venttiilistä.
No niin, tuli vaihdatettua imusarjan tiivisteet. Ite toimin "apumiehenä". Toki lähinnä sivusta seuraten ja osan kasauksessa. Olipa melkonen homma,. Purkaa sai ihan huolella rojua pois jotta imusarjan sai irti. Useita tunteja kului hommassa, purussa oikeestaan eniten. Siinä oli jakopää auki (nokkahihna irti) jne. Lopuksi vielä partikkelifilterin paine-anturi letku oli väärässä paikassa joten se aiheutti vikakoodin. Letkun ollessa väärin ei anturi antanu oikeaa mittaustulosta, käynnisti polton ja sen jälkeen ruudulle 'Huolla auto" tms sekä tehot pois. Siihen lääkkeeksi suoritettiin anturin "kalibrointi" koska letkun uudelleen asemointi ei auttanu. Uudestaan kyseistä vikakoodia ei generoitunut.
2009 A16LET Insignia A vetää nätisti perässään Solifer Goldie 500 (1999)
Kyllähän se paino jossain tuntuu, mutta kiihdyttäessä jos haluaa käyttää voimaa pienillä vaihteilla, niin tuntus riittävän.
Jarrutkin tuntuvat riittävän kärryn omien jarrujen kaverina.
kiroan lähinnä alkuperäisten peilien riittävyyttä vetohommiin, mutta saahan niitä lisäpeilejä jos haluaa. Nyt vaan piti vetää, koska piti vetää..
Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
junglerot kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 21:53
Hyvää iltaa arvon foorumilaiset
Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
Kokeileppas katsoa varaosakuvastoa esim catcar24 tai 7zap kautta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
junglerot kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 21:53
Hyvää iltaa arvon foorumilaiset
Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
Kokeileppas katsoa varaosakuvastoa esim catcar24 tai 7zap kautta
Kiitos vinkistä! Tulipahan vietettyä hetki räjäytyskuvien parissa ja näyttääkin siltä, että öljyjärjestelmä on erilainen B:ssä. Täten voitaneen todeta, ettei A:n ongelmaa ole periytynyt tähän myllyyn.
junglerot kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 21:53
Hyvää iltaa arvon foorumilaiset
Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
Kokeileppas katsoa varaosakuvastoa esim catcar24 tai 7zap kautta
Kiitos vinkistä! Tulipahan vietettyä hetki räjäytyskuvien parissa ja näyttääkin siltä, että öljyjärjestelmä on erilainen B:ssä. Täten voitaneen todeta, ettei A:n ongelmaa ole periytynyt tähän myllyyn.
Mukava kuulla. Muutenkin tuossa B:ssä taitaa olla kaikissa ad-blue ja jakopäästäkin vesipumppu siirtynyt urahihnalle.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
junglerot kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 21:53
Hyvää iltaa arvon foorumilaiset
Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
Mutta vastavuoroisesti B20DTH on nokkien VÄLINEN veto suoritettu moottorin "takapäässä" heikolla ketjulla... nimimerkillä kokemusta on!
tuikka.jari (ät) gmail.com -06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8-08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI