Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13926
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

suikkonen kirjoitti: 04 Elo 2024, 21:08 Tässä tullut nyt auton vaihto aiheelliseksi ja facelift Insignia alkanut kiehtomaan. Bensa koneella kilometrien takia, mutta 1.6t vai 1.4t?tossa hieman katsellut 2013 1.6 turbo sidi at6 farkkua, kilometrejä olis 144tkm.... Hintaa 11k
Onko vielä odotettavissa että pääsee ajelemaan sinne 300tkm->, kun ei noita kovin isoilla kilsoilla myynnissä näytä olevan. Toki huollot määrittää paljon 🤔
Tässä topikissa juttua riittääkin.
1,4T on halvempi ostaa mutta siinä on sitten jäähdytysnestevuotoja useasta paikkaa. Pahimmillaan jakopäästä öljynsekaan ja vain lisäilty tehden jotain muuta kulumaa koneeseen pahimmassa kauhuskenaariossa.
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... matiiviste

Ja imuvuotoja kalleimmillaan venttiilikopasta tai imusarjan venttiilistä.

1,6sidi venttiilikoppa arvokas jos kalvo hajoaa.
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... &p=2439891

Automaatti kestää yli90% todennäköisyydellä isältä pojalle kun huuhtelemalla huoltaa.

Sisälokarit käyttäisin takaa irti ja laittaisin kotelosuojat helmoihin ja apurunkoon jos pitää autoa pitkään.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

No niin, tuli vaihdatettua imusarjan tiivisteet. Ite toimin "apumiehenä". Toki lähinnä sivusta seuraten ja osan kasauksessa. Olipa melkonen homma,. Purkaa sai ihan huolella rojua pois jotta imusarjan sai irti. Useita tunteja kului hommassa, purussa oikeestaan eniten. Siinä oli jakopää auki (nokkahihna irti) jne. Lopuksi vielä partikkelifilterin paine-anturi letku oli väärässä paikassa joten se aiheutti vikakoodin. Letkun ollessa väärin ei anturi antanu oikeaa mittaustulosta, käynnisti polton ja sen jälkeen ruudulle 'Huolla auto" tms sekä tehot pois. Siihen lääkkeeksi suoritettiin anturin "kalibrointi" koska letkun uudelleen asemointi ei auttanu. Uudestaan kyseistä vikakoodia ei generoitunut.
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

Samperi, näyttää yhä nestettä hukkaantuva. Taitaa olla imusarjassa hiushalkeama...
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7462
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

2009 A16LET Insignia A vetää nätisti perässään Solifer Goldie 500 (1999)
Kyllähän se paino jossain tuntuu, mutta kiihdyttäessä jos haluaa käyttää voimaa pienillä vaihteilla, niin tuntus riittävän.
Jarrutkin tuntuvat riittävän kärryn omien jarrujen kaverina.

kiroan lähinnä alkuperäisten peilien riittävyyttä vetohommiin, mutta saahan niitä lisäpeilejä jos haluaa. Nyt vaan piti vetää, koska piti vetää..
prööt
junglerot
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Loka 2024, 21:47

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja junglerot »

Hyvää iltaa arvon foorumilaiset :bye:

Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13926
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

junglerot kirjoitti: 01 Loka 2024, 21:53 Hyvää iltaa arvon foorumilaiset :bye:

Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
Kokeileppas katsoa varaosakuvastoa esim catcar24 tai 7zap kautta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
junglerot
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Loka 2024, 21:47

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja junglerot »

1,2sorsa kirjoitti: 02 Loka 2024, 19:29
junglerot kirjoitti: 01 Loka 2024, 21:53 Hyvää iltaa arvon foorumilaiset :bye:

Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
Kokeileppas katsoa varaosakuvastoa esim catcar24 tai 7zap kautta
Kiitos vinkistä! Tulipahan vietettyä hetki räjäytyskuvien parissa ja näyttääkin siltä, että öljyjärjestelmä on erilainen B:ssä. Täten voitaneen todeta, ettei A:n ongelmaa ole periytynyt tähän myllyyn.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13926
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

junglerot kirjoitti: 03 Loka 2024, 18:24
1,2sorsa kirjoitti: 02 Loka 2024, 19:29
junglerot kirjoitti: 01 Loka 2024, 21:53 Hyvää iltaa arvon foorumilaiset :bye:

Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
Kokeileppas katsoa varaosakuvastoa esim catcar24 tai 7zap kautta
Kiitos vinkistä! Tulipahan vietettyä hetki räjäytyskuvien parissa ja näyttääkin siltä, että öljyjärjestelmä on erilainen B:ssä. Täten voitaneen todeta, ettei A:n ongelmaa ole periytynyt tähän myllyyn.
Mukava kuulla. Muutenkin tuossa B:ssä taitaa olla kaikissa ad-blue ja jakopäästäkin vesipumppu siirtynyt urahihnalle.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4980
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja tuikki »

junglerot kirjoitti: 01 Loka 2024, 21:53 Hyvää iltaa arvon foorumilaiset :bye:

Tuli vaihdettua "luottoratsu" Astra H uudempaan Insigniaan. Moottorina 170hp B20DTH. Onko jollain fiksummalla tietoa, että onko tuossa koneessa edelleen tämä kuuluisa öljypumpun putken tiiviste, joka tulisi vaihtaa? Kovasti tuntuu A20DTH moottorista tuota vikaa löytyvän, mutta en nyt googlettelulla mainintaa B:stä löytänyt. Automekaanikkokaverini meinasi että ei tarvitsisi huolia, mutta ei tosiaan mikään Opel expertti ole.
Mutta vastavuoroisesti B20DTH on nokkien VÄLINEN veto suoritettu moottorin "takapäässä" heikolla ketjulla... nimimerkillä kokemusta on! :lollis:
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9402
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia A

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ehkä se 2.0 hihnalla on kuitenkin vielä onnettomampi kestoltaan.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin