Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1181 tkm)
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1157 tkm)
Sellainen havainto vielä että olin yhteyksissä eSID kehittäjän Henrik Gladin kanssa ja tämä vahvisti että eSID3 toimii myös BLS kanssa.
Joka siis on siinä mielessä hyvä asia että, lukuisten muiden hyvien ominaisuuksien lisäksi, kolmosesta saa pakoitettua DPF puhdistuspolton päälle - sen lisäksi että dpf tilan ja polton tilanteen näkee kuten aiemminkin.
EGR suhteen taivuin Hellaan AutoDocilta.
Pitää nyt miettiä laittaako siihen asentaessa jonkin rei'itetyn kuristinlevyn/tiivisteen, joita kyllä Alfat sun muut Z19DTH käyttäjäfirmat tarjosivat ihan Marmorilta.
Joka siis on siinä mielessä hyvä asia että, lukuisten muiden hyvien ominaisuuksien lisäksi, kolmosesta saa pakoitettua DPF puhdistuspolton päälle - sen lisäksi että dpf tilan ja polton tilanteen näkee kuten aiemminkin.
EGR suhteen taivuin Hellaan AutoDocilta.
Pitää nyt miettiä laittaako siihen asentaessa jonkin rei'itetyn kuristinlevyn/tiivisteen, joita kyllä Alfat sun muut Z19DTH käyttäjäfirmat tarjosivat ihan Marmorilta.
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1158 tkm)
1158tkm
4,85
(Edellinen kylärissausta sisältänyt tankkaus 5,2)
Pitäisi varmaan ryhdistäytyä ja vaihtaa se virtalukon pohja.
4,85
(Edellinen kylärissausta sisältänyt tankkaus 5,2)
Pitäisi varmaan ryhdistäytyä ja vaihtaa se virtalukon pohja.
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1161 tkm)
Edit:
1161 tkm
4,8 (kylärissauksessa kävi lomalla 5,4 tasossakin)
Edit:
5,0
(Edit: Unohtui purnata että välijäähyltä imusarjalle menevä letku alkoi vuotaa pienestä vekistä.
Tai ainakin siinä on jälki ja lätkä pohjassa alkaa kuulua pihinää konehuoneessa, joka laantuu kaasua löysäten - eli ahtojen laskiessa.
Olen nyt pahasti pettynyt GM laatuun, juuri kun sen letkun vast'ikään Lokakuun 2.viikolla - 2007 Opelin Marmoritiskiltä hain IC asennusta varten ja nyt jo alkaa purkautua!
Edit:
Letkun pahus juuttui postin huomaan, joten en saanut sitä viikonloppuna paikalleen - pohdin että vähäisissä määrin huonontunut kulutus voisi johtua boostin vuotamisestakin ja siksi huonontuneesta hyötysuhteesta. No aika näyttää - toki suutinkärjetkin voi alkaa tekemäänhuonompaa sumua, taikka imusarjassa on vain tolkuttomasti EGR tuomaa moskaa.
Toisaalta Z19DTh öljyntaso oli kuumalla moottorilla missä pitääkin, eli öljyn imeskelyjumpalta tms. lotraamiselta vältyttiin, että jotain hyvääkin.
Muuten ei ihmeitä.
Aivan eri asiana:
Muistaako muuten kukaan millä pumpulla saa vedettyä öljyä Z19DTH mittatikun reiästä?
Vanhoissa ketjuissa oli puhe jostain Motonetin/Bilhelvettenin venetarvike osion pumpusta, jossa oli tarpeeksi ohut imuletku - mutta linkit ei pelaa enään, joten voi olla väistynyt tuote.
Porukoiden pirssiin on joko pantu vast'ikäisessä öljynvaihdossa liikaa - taikka se ehti tehdä turhan monta puhdistuspolttoyritystä ennenkuin vaihdoin DPF pöntön ja pinta noussut siksi.
Toki ko. motin tikkusysteemi on huonohko, joten pitää ajaa vehje kuumaksi ja antaa seisoa joitain minuutteja, ennenkuin tikusta saa mitään järkevää pinnan paikkaa selville.
Eipä silti, ei X20DTL tikustakaan kylmillä öljyillä mitään pintaa näe, mutta tuo on kyllä vielä kurjempi.
1161 tkm
4,8 (kylärissauksessa kävi lomalla 5,4 tasossakin)
Edit:
5,0
(Edit: Unohtui purnata että välijäähyltä imusarjalle menevä letku alkoi vuotaa pienestä vekistä.
Tai ainakin siinä on jälki ja lätkä pohjassa alkaa kuulua pihinää konehuoneessa, joka laantuu kaasua löysäten - eli ahtojen laskiessa.
Olen nyt pahasti pettynyt GM laatuun, juuri kun sen letkun vast'ikään Lokakuun 2.viikolla - 2007 Opelin Marmoritiskiltä hain IC asennusta varten ja nyt jo alkaa purkautua!

Edit:
Letkun pahus juuttui postin huomaan, joten en saanut sitä viikonloppuna paikalleen - pohdin että vähäisissä määrin huonontunut kulutus voisi johtua boostin vuotamisestakin ja siksi huonontuneesta hyötysuhteesta. No aika näyttää - toki suutinkärjetkin voi alkaa tekemäänhuonompaa sumua, taikka imusarjassa on vain tolkuttomasti EGR tuomaa moskaa.
Toisaalta Z19DTh öljyntaso oli kuumalla moottorilla missä pitääkin, eli öljyn imeskelyjumpalta tms. lotraamiselta vältyttiin, että jotain hyvääkin.
Muuten ei ihmeitä.
Aivan eri asiana:
Muistaako muuten kukaan millä pumpulla saa vedettyä öljyä Z19DTH mittatikun reiästä?
Vanhoissa ketjuissa oli puhe jostain Motonetin/Bilhelvettenin venetarvike osion pumpusta, jossa oli tarpeeksi ohut imuletku - mutta linkit ei pelaa enään, joten voi olla väistynyt tuote.
Porukoiden pirssiin on joko pantu vast'ikäisessä öljynvaihdossa liikaa - taikka se ehti tehdä turhan monta puhdistuspolttoyritystä ennenkuin vaihdoin DPF pöntön ja pinta noussut siksi.
Toki ko. motin tikkusysteemi on huonohko, joten pitää ajaa vehje kuumaksi ja antaa seisoa joitain minuutteja, ennenkuin tikusta saa mitään järkevää pinnan paikkaa selville.
Eipä silti, ei X20DTL tikustakaan kylmillä öljyillä mitään pintaa näe, mutta tuo on kyllä vielä kurjempi.
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1163 tkm)
1163 tkm
Kulutus heilunut 4,7-5,0 haarukassa.
Uusin IC - imusarja letkun.
Vähän epäilen että bambin pysäköidessä takapuolensa muinoin auton keulaan, joka särki sen hetkisen IC, jäähdyttimen etc. otti letku mahdollisesti kipeää samalla.
Letku on kiristetty kahdella kuusiokolopultilla varustetulla hydrauliikkaletkujen klemmarilla tarpeelliseen väliputkeen.
No moinen melkoisen tanakkaa tekoa oleva klemu meni kolhuille täräyksessä, joten on mahdollista että letkuun tuli vekki putken suun kohdille - jonka moottorin tärinä sai sitten etenemään läpi asti vuosien saatossa.
No oli miten oli, en valita jos letku kesti ajaa liki miljoonan vakiota suuremmilla ahtopaineilla.
LLS tarvikeletku oli kyllä päistään saman kokoinen kuin Marmorin GM OEM, mutta tarvike oli keskeltä sisähalkaisijaltaan pienempi.
Eli sitä piti hieman kalvaa sisältä, katkaisemisen jälkeen, että sen sai vedettyä väliputken päiden yli.
No pieni homma ja ei mennyt räteille asti, eli pelannee loppuajan A-OK.
Kulutus heilunut 4,7-5,0 haarukassa.
Uusin IC - imusarja letkun.
Vähän epäilen että bambin pysäköidessä takapuolensa muinoin auton keulaan, joka särki sen hetkisen IC, jäähdyttimen etc. otti letku mahdollisesti kipeää samalla.
Letku on kiristetty kahdella kuusiokolopultilla varustetulla hydrauliikkaletkujen klemmarilla tarpeelliseen väliputkeen.
No moinen melkoisen tanakkaa tekoa oleva klemu meni kolhuille täräyksessä, joten on mahdollista että letkuun tuli vekki putken suun kohdille - jonka moottorin tärinä sai sitten etenemään läpi asti vuosien saatossa.
No oli miten oli, en valita jos letku kesti ajaa liki miljoonan vakiota suuremmilla ahtopaineilla.
LLS tarvikeletku oli kyllä päistään saman kokoinen kuin Marmorin GM OEM, mutta tarvike oli keskeltä sisähalkaisijaltaan pienempi.
Eli sitä piti hieman kalvaa sisältä, katkaisemisen jälkeen, että sen sai vedettyä väliputken päiden yli.
No pieni homma ja ei mennyt räteille asti, eli pelannee loppuajan A-OK.
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1164 tkm)
1164 tkm
4,9
Kävipä tuossa niin että, ma - ti yönä, n. yhden aikaan yöllä poikkesin hakemaan Forssan Autokeitaalta, tai mikä se yöllä auki oleva gasis nyt onkaan nimeltään - hakemaan kahvia.
Muuten hyvä mutta autoa käynnistäessä meni avain veteläksi.
Tuumasin että nyt se virtalukon pohja antautui lopullisesti, joten kaivoin kontista jo aiemmin mainitun vaihtokappaleen ja purin ohjauspilarin muovit veks.
Kuitenkin ilmeni että itse lukkosylinteristä ulkoneva ruuvimeisselin pään näköinen akselin uloke oli väsymismurtunut.
(Startin herätteen kytkevän navan huono kontakti ja tarve nutjutella avainta että startti pyörittää oli tietysti saattanut jouduttaa väsymistä - tai sitten ei.)
Huono puoli oli että virtalukon pohjan liikeen, jonka siis pitäisi liukua sivulle päin pois paikaltaan, blokkasi em. reiässään tojottava akselinpätkä.
Noh pienellä venkoilulla ja väkivallalla lukon pohja purkautui, kunhan säästettävän johtosarjan puolen liittimen sai edestä turvaan.
Tumppi tuli rei'ästä veks ja pohja lähti pois ohjausapilarin kiinnikkeestään.
Lukkosylinteri kyllä pelasi sinällään, mutta puuttuvan pätkän takia avaimen liike ei kääntänyt virtalukon pohjan kytkentäelintä mihinkään.
Lopputulema oli että ranetin lukkosylinterin paikalleen ja avain ottaa ohjauslukon pois päältä, sekä tunnistautuu ajonestolle sirullaan - jonka rengasantenni normaalipaikassaan lukee.
Mutta virrat pannaan päälle ja itse auto käynnistetään Leathermanilla irtolehtipainoksena johtosarjassa roikkuvasta uudesta virtalukon pohjasta.
Onhan tämä tiettyä paluuta nuoruuteen, koska ruuvimeisselillä käynnistettävää autoa minulla ei ole ollutkaan sitten teiniaikojen
Tuumin vielä että aika heikko yritelmä vitutuksen multihuipennukseen, kun a) ei edes pakkasta b) ei sada räntää, tai mitään muutakaan c) kahviakin sai lisää pihan toiselta laidalta.
Tilasin toki uuden lukkopatruunan ja hioskelin kämpillä jonkin halpis ruuvimeisselin pään tarkasti lukonpohjaan käyväksi, etten nylppää sitä pilalle lukkoa odotellessa + ei tartte kaivaa sitä Nahkamiestä joka kerta esiin.
Edellisten lisäksi, aitoon Al Bundyn Dodgen tyyliin, ihan oikeassa ruuvimeisselissä dedikoituna auton avaimena on tiettyä menneen maailman tyyliä.
4,9
Kävipä tuossa niin että, ma - ti yönä, n. yhden aikaan yöllä poikkesin hakemaan Forssan Autokeitaalta, tai mikä se yöllä auki oleva gasis nyt onkaan nimeltään - hakemaan kahvia.
Muuten hyvä mutta autoa käynnistäessä meni avain veteläksi.
Tuumasin että nyt se virtalukon pohja antautui lopullisesti, joten kaivoin kontista jo aiemmin mainitun vaihtokappaleen ja purin ohjauspilarin muovit veks.
Kuitenkin ilmeni että itse lukkosylinteristä ulkoneva ruuvimeisselin pään näköinen akselin uloke oli väsymismurtunut.
(Startin herätteen kytkevän navan huono kontakti ja tarve nutjutella avainta että startti pyörittää oli tietysti saattanut jouduttaa väsymistä - tai sitten ei.)
Huono puoli oli että virtalukon pohjan liikeen, jonka siis pitäisi liukua sivulle päin pois paikaltaan, blokkasi em. reiässään tojottava akselinpätkä.
Noh pienellä venkoilulla ja väkivallalla lukon pohja purkautui, kunhan säästettävän johtosarjan puolen liittimen sai edestä turvaan.
Tumppi tuli rei'ästä veks ja pohja lähti pois ohjausapilarin kiinnikkeestään.
Lukkosylinteri kyllä pelasi sinällään, mutta puuttuvan pätkän takia avaimen liike ei kääntänyt virtalukon pohjan kytkentäelintä mihinkään.
Lopputulema oli että ranetin lukkosylinterin paikalleen ja avain ottaa ohjauslukon pois päältä, sekä tunnistautuu ajonestolle sirullaan - jonka rengasantenni normaalipaikassaan lukee.
Mutta virrat pannaan päälle ja itse auto käynnistetään Leathermanilla irtolehtipainoksena johtosarjassa roikkuvasta uudesta virtalukon pohjasta.
Onhan tämä tiettyä paluuta nuoruuteen, koska ruuvimeisselillä käynnistettävää autoa minulla ei ole ollutkaan sitten teiniaikojen

Tuumin vielä että aika heikko yritelmä vitutuksen multihuipennukseen, kun a) ei edes pakkasta b) ei sada räntää, tai mitään muutakaan c) kahviakin sai lisää pihan toiselta laidalta.
Tilasin toki uuden lukkopatruunan ja hioskelin kämpillä jonkin halpis ruuvimeisselin pään tarkasti lukonpohjaan käyväksi, etten nylppää sitä pilalle lukkoa odotellessa + ei tartte kaivaa sitä Nahkamiestä joka kerta esiin.
Edellisten lisäksi, aitoon Al Bundyn Dodgen tyyliin, ihan oikeassa ruuvimeisselissä dedikoituna auton avaimena on tiettyä menneen maailman tyyliä.
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1164 tkm)
Mulla meni A Zafirasta kans poikki se lukkosylinterin kärki.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1164 tkm)
Onhan se lohdullista tietää että niitä särkyy muiltakin ja näin ollen en välttämättä ryssinyt sitä puaskaksi omaa kömpelyyttäni. 

-
- OCF Member 2024
- Viestit: 14316
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1164 tkm)
Täällä kans, noin 300tkm kelatusta/20-vuotta vanhana
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1164 tkm)
Mulla oli 450tkm
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1167 tkm)
edit:
1167tkm
4,9
(Edit.)
Yöllä kävi alle +5C lämmöissä etc. joen kulutuskin nousi hieman.
Edellinen tankkaus.
5,1
Lukko ei ole tullut vielä, mutta auto itsessään pelaa ok.
(Joo, eipä ole kuulunut - tosin liike mihin tilattu on muuttamassa tiloista toiseen, joka aiheuttaa omat hasteensa)
Noh, Emil Lux GmbH yleisavain (=ruuvimeisseli) palvelee startin suhteen aivan riittävän hyvin
Erillisenä havaintonsa, Stellantis on vissiin pannut aika karskista lisää Marmorin osien hintoihin.
Vaihdoin v.loppuna toisen GMän Z19DTH motin kolmospytyn suuttimen töpselin. Eli normo tyyppivika.
Sama korjaussarja, joka ennen hyppykuppaa oli Marmorilla tyyliin 40€, olikin nykyään jo 72€ - joka on minusta aika karskia peukalonpään kokoisesta töpselistä ja muutamasta johdon pätkästä - edes tinarengas & kutistesukka liittimiä ei tullut pussissa mukana.
1167tkm
4,9
(Edit.)
Yöllä kävi alle +5C lämmöissä etc. joen kulutuskin nousi hieman.
Edellinen tankkaus.
5,1
Lukko ei ole tullut vielä, mutta auto itsessään pelaa ok.
(Joo, eipä ole kuulunut - tosin liike mihin tilattu on muuttamassa tiloista toiseen, joka aiheuttaa omat hasteensa)
Noh, Emil Lux GmbH yleisavain (=ruuvimeisseli) palvelee startin suhteen aivan riittävän hyvin

Erillisenä havaintonsa, Stellantis on vissiin pannut aika karskista lisää Marmorin osien hintoihin.
Vaihdoin v.loppuna toisen GMän Z19DTH motin kolmospytyn suuttimen töpselin. Eli normo tyyppivika.
Sama korjaussarja, joka ennen hyppykuppaa oli Marmorilla tyyliin 40€, olikin nykyään jo 72€ - joka on minusta aika karskia peukalonpään kokoisesta töpselistä ja muutamasta johdon pätkästä - edes tinarengas & kutistesukka liittimiä ei tullut pussissa mukana.
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1169 tkm)
1169tkm
4,8-5,1
Viilennyt keli lienee tehnee osansa.
Etelässäkin kun kerkesi tuossa jo olla yöpakkasta - tai ainankin hallaa.
Tosin auto lähtee käyntiin kuin palmun alta, että on mahdollista että teoriani kuluneista suutinkärjistä on huttua ja kulutus on huonontunut puhtaasti imusarjan ja kanavien EGR moskan takia, jota täytyy kyllä olla kertyneenä jo aika huimat määrät.
Toki itku siitä että kulutus nousee kahvikupin satasella on aika kornia - mutta vertailun otanta kun on melkoisen suuri, niin systemaattinen ero on aivan uskottava. Toki ero on vain luokkaa 0,2-0,3l/100km - jonka sanoisin alkaneen joskus 1,1 Miljoonan jälkeen.
Muuten ei ihmeitä - tilatusta virtalukosta ei ole kuulunut mitään, mutta toisaalta naapurikylän Opel kauppa, johon lukko on tilattu, muutti toimitiloista toiseen - joka varmasti aiheuttaa omat hässäkkänsä.
No ellei mitään ala kuulumaan niin pitää soitella perään että mikä on meininki.
4,8-5,1
Viilennyt keli lienee tehnee osansa.
Etelässäkin kun kerkesi tuossa jo olla yöpakkasta - tai ainankin hallaa.
Tosin auto lähtee käyntiin kuin palmun alta, että on mahdollista että teoriani kuluneista suutinkärjistä on huttua ja kulutus on huonontunut puhtaasti imusarjan ja kanavien EGR moskan takia, jota täytyy kyllä olla kertyneenä jo aika huimat määrät.
Toki itku siitä että kulutus nousee kahvikupin satasella on aika kornia - mutta vertailun otanta kun on melkoisen suuri, niin systemaattinen ero on aivan uskottava. Toki ero on vain luokkaa 0,2-0,3l/100km - jonka sanoisin alkaneen joskus 1,1 Miljoonan jälkeen.
Muuten ei ihmeitä - tilatusta virtalukosta ei ole kuulunut mitään, mutta toisaalta naapurikylän Opel kauppa, johon lukko on tilattu, muutti toimitiloista toiseen - joka varmasti aiheuttaa omat hässäkkänsä.
No ellei mitään ala kuulumaan niin pitää soitella perään että mikä on meininki.
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1171 tkm)
1171 tkm
4,8-4,9
No niin nyt oli jo ensimmäistä kertaa tänä syksynä yöllä niin kylmää että ikkunat oli raapattavan paksussa jäässä aamulla.
Suutinkärkiteoria saattaa silti pitää kutinsa, koska käynti aamulla oli sangen karkeaa ja peli työnti valkoista.
Ilmavuodosta ei ole varmaan kyse, koska vehje alkoi sytyttää, ainankin osalla pyttyjä, aivan yhtä lyhyen pyöräyksen, tai lähinnä puristuksen yli nytkäyttämisen jälkeen.
Vehje vaan jätti sytytyksiä välistä, tai ei sytyttänyt kaikilla.
Toki ronksotus jatkui vain joitain sekunteja ja heti kun jenkat kävivät n. 1500rpm tasolla käynti meni tasaiseksi.
No pitää verrata viikonloppuna esimerkiksi lohkolämmittimessä pitämisen jälkeen.
Päivällä n. kolmen tunnin jäähtymisen jälkeen startti oli aivan tavanomainen - saa nähdä miten asia on pienessä yöpakkasessa seisomisen jälkeen.
Noh kunhan pääsen vielä sen 9tkm, on "Oma Miljoona" (TM) kasassa
4,8-4,9
No niin nyt oli jo ensimmäistä kertaa tänä syksynä yöllä niin kylmää että ikkunat oli raapattavan paksussa jäässä aamulla.
Suutinkärkiteoria saattaa silti pitää kutinsa, koska käynti aamulla oli sangen karkeaa ja peli työnti valkoista.
Ilmavuodosta ei ole varmaan kyse, koska vehje alkoi sytyttää, ainankin osalla pyttyjä, aivan yhtä lyhyen pyöräyksen, tai lähinnä puristuksen yli nytkäyttämisen jälkeen.
Vehje vaan jätti sytytyksiä välistä, tai ei sytyttänyt kaikilla.
Toki ronksotus jatkui vain joitain sekunteja ja heti kun jenkat kävivät n. 1500rpm tasolla käynti meni tasaiseksi.
No pitää verrata viikonloppuna esimerkiksi lohkolämmittimessä pitämisen jälkeen.
Päivällä n. kolmen tunnin jäähtymisen jälkeen startti oli aivan tavanomainen - saa nähdä miten asia on pienessä yöpakkasessa seisomisen jälkeen.
Noh kunhan pääsen vielä sen 9tkm, on "Oma Miljoona" (TM) kasassa

Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1172 tkm)
1172tkm
4,9
Jarruista kuului satunnaisesti mietoa ääntämistä, joka toki päättyi kuin päästi polkimen ylös.
Mikään kulma ei myöskään matka-ajossa lämmennyt, eli arvelin että laahaamista ei esiinny.
Brembo Extra levyt ja palat olivat kerrenneet olemaan vasta 65tkm takana, joten olin hieman harmissani että nytkö ne jo on kulumisilmaisimilla.
(E.g. n. 10% vaille lopussa) Toki on tullut jarruteltua agressiivisemmin Xtra sarjan kikkareita testaillessa - nehän laitoin myöhemmin eteenkin.
Edelleen ainut ominaisuus joka facelift Lucas takajarruissa on Boscheja huonompi, on se että palojen elinkaari on kyllä aidosti lyhyempi.
No sen kun kerkesin tilata uudet samanalaiset takapalat niin äänihän loppui...
Liene ollut joku hiekanhitunen palan urassa tms. Eipä silti mäntien puolella ei liene mahdottoman paljoa paloja tähteellä, joten onhan nuo hyvä olla hyllyssä. Edelleen olen noihin oikein tyytyväinen, eli tilailen niitä vaste varmaan muihinkin hitaastiajamisautoihin.
Muuten ei ihmeitä, kyselin virtalukon sylinteristä viime pe ja Opel kauppa selvitti täksi viikkoa, että se on jo maahantuojalla ja pitäisi olla heillä (ja näin ollen minulla) näpissä päivien sisällä. (Toivottavasti siis tällä viikolla että saan paikalleen v.loppuna)
Leima-aika lähestyy ja Leimari tuskin diggaa Emil Luxin yleisavaimesta (siis siitä ruuvimeisselistä). Vaikka ohjauslukko ja ajonesto sinällään toimiikin ihan normaalisti avaimen perästä.
Lohkolämmitintesti kylmäkäynnistyksen jälkeisein karskin tyhjäkäynnin yhteyteen ei oikein toiminut kun keli lämpeni niin paljon että peli starttaa joka tapauksessa aivan siliään tyhjäkäyntiin. (Siis noin X/Y 20/22 DT*-moottoriperheen mittapuulla)
No syksy etenee ja mahdollisuuksia testaukseen tulee varmaan piakkoin.
Muutoin toisen GM Z19DTH pataan on kötöstelty terve imusarja ja TT-Thermon pumpullinen letkulämmitin, joka alustavasti vaikuttaakin sangen soivalta peliltä.
4,9
Jarruista kuului satunnaisesti mietoa ääntämistä, joka toki päättyi kuin päästi polkimen ylös.
Mikään kulma ei myöskään matka-ajossa lämmennyt, eli arvelin että laahaamista ei esiinny.
Brembo Extra levyt ja palat olivat kerrenneet olemaan vasta 65tkm takana, joten olin hieman harmissani että nytkö ne jo on kulumisilmaisimilla.
(E.g. n. 10% vaille lopussa) Toki on tullut jarruteltua agressiivisemmin Xtra sarjan kikkareita testaillessa - nehän laitoin myöhemmin eteenkin.
Edelleen ainut ominaisuus joka facelift Lucas takajarruissa on Boscheja huonompi, on se että palojen elinkaari on kyllä aidosti lyhyempi.
No sen kun kerkesin tilata uudet samanalaiset takapalat niin äänihän loppui...
Liene ollut joku hiekanhitunen palan urassa tms. Eipä silti mäntien puolella ei liene mahdottoman paljoa paloja tähteellä, joten onhan nuo hyvä olla hyllyssä. Edelleen olen noihin oikein tyytyväinen, eli tilailen niitä vaste varmaan muihinkin hitaastiajamisautoihin.
Muuten ei ihmeitä, kyselin virtalukon sylinteristä viime pe ja Opel kauppa selvitti täksi viikkoa, että se on jo maahantuojalla ja pitäisi olla heillä (ja näin ollen minulla) näpissä päivien sisällä. (Toivottavasti siis tällä viikolla että saan paikalleen v.loppuna)
Leima-aika lähestyy ja Leimari tuskin diggaa Emil Luxin yleisavaimesta (siis siitä ruuvimeisselistä). Vaikka ohjauslukko ja ajonesto sinällään toimiikin ihan normaalisti avaimen perästä.
Lohkolämmitintesti kylmäkäynnistyksen jälkeisein karskin tyhjäkäynnin yhteyteen ei oikein toiminut kun keli lämpeni niin paljon että peli starttaa joka tapauksessa aivan siliään tyhjäkäyntiin. (Siis noin X/Y 20/22 DT*-moottoriperheen mittapuulla)
No syksy etenee ja mahdollisuuksia testaukseen tulee varmaan piakkoin.
Muutoin toisen GM Z19DTH pataan on kötöstelty terve imusarja ja TT-Thermon pumpullinen letkulämmitin, joka alustavasti vaikuttaakin sangen soivalta peliltä.
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1172 tkm)
Se TT Thermo on kyllä helppo asentaa tohon 1.9 moottoriin. Ite katkasin vain lämmpärin kennon letkun ja laitoin siihen väliin. Mulla on 1000W lämmitin
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Teuwon Astra (Astra G 2.0Di '98 @ 1172 tkm)
Joo, C-Vectra ja BLS (ja sitä kautta 9-3 Saabikas) ovat varmaan hyvin liki identtiset konehuoneen osalta ja TT-Thermolle on tosiaan oikein näpsä paikka tarjolla Eberin vesipumpun ja lämppärin kennon välissä.
Letkusta vaan pätkä välistä pois ja lämmitin kannakoimalla kiinni siihen rintapellissä olevaan jarruputkien suojalevyyn.
Tuo on se kolmesta keskimmäinen malli, että olisiko se sitten tosiaan sen kilowatin tehoinen.
Letkusta vaan pätkä välistä pois ja lämmitin kannakoimalla kiinni siihen rintapellissä olevaan jarruputkien suojalevyyn.
Tuo on se kolmesta keskimmäinen malli, että olisiko se sitten tosiaan sen kilowatin tehoinen.