Semmonen tuli myös mieleen, että käykö jostain isommasta koneesta kansi tuohon lohkoon, niin ei tartteis rakennella mitään imusarjoja?
Kai ny isommissa koneissa on isommat kaasuläpät ja imusarjat?
1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
X16XE on jo parhaalla mahdollisella kannella.
Kai ralliautoa aina on pakko rakentaa. Imusarjaa saa kaupasta.
Ja isommasta ei passaa ku lohko on eri(paitsi X18XE1)
Kai ralliautoa aina on pakko rakentaa. Imusarjaa saa kaupasta.
Ja isommasta ei passaa ku lohko on eri(paitsi X18XE1)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 14195
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Z18xe kansi käy myös.
X16xel uudempi 187 valuinen kansi on paras. Löytyy ainakin g astrasta. Imukanavat on paremman malliset
X16xel uudempi 187 valuinen kansi on paras. Löytyy ainakin g astrasta. Imukanavat on paremman malliset
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Kilpa-auto ja tonnin budjetti. Joku tässä nyt ei täsmää.
Kilpurissa saa helposti tonnin menemään jo esim. öljy- ja bensaletkuihin.
Tuossa kyseisessä moottorissa imusarja ahdistaa todennäköisesti enemmän kuin kaasuläppä.
Nokka-akseleiden vaihto edellyttää samalla koko kannen ja venttiilikoneiston tekemistä kuntoon.
Ohjelmoitava ecu on ehkä paras hankinta ja noitahan on monen hintaisia.
Kilpurissa saa helposti tonnin menemään jo esim. öljy- ja bensaletkuihin.
Tuossa kyseisessä moottorissa imusarja ahdistaa todennäköisesti enemmän kuin kaasuläppä.
Nokka-akseleiden vaihto edellyttää samalla koko kannen ja venttiilikoneiston tekemistä kuntoon.
Ohjelmoitava ecu on ehkä paras hankinta ja noitahan on monen hintaisia.
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
En tunne harrasterallin sääntöjä, mutta kuvittelisin, että läppärungot on sallittu. Tee se itse mies soveltaa läppärungot jostain prätkästä ja silloin imusarjan itse tekeminenkin on huomattavasti helpompaa. Toki vaatii sitten ohjelmoitavan ecu:n, mutta siihen siirtyminen voi olla kokonaisuutena jopa halvempi vaihtoehto verrattuna orkkis ecujen kanssa otteluun.
Jos tiukalla budjetilla pitää rakentaa ralliauto, niin onko V1600 suljettu pois? Ainakin krossin puolella G-Astra oli viime kesänä näkemässäni kisasassa luokan nopein menopeli.
Jos tiukalla budjetilla pitää rakentaa ralliauto, niin onko V1600 suljettu pois? Ainakin krossin puolella G-Astra oli viime kesänä näkemässäni kisasassa luokan nopein menopeli.
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Tuli väsäiltyä emännän veljen nappisilmä ladaan x18xe1 kone, jossa 11,4 puristukset, hieman hinkkailtu kansi, catcams 252 nokat, kiinan peltisarja joka muokkailtu ladaan ja dbilas läppärungot. Atecu moottorinohjaimena.
Vatasen penkissä pukkas 177hv/ 7200rpm. Vääntö oli hyvin laakee 160-182nm 2500-7200rpm alueella.
Selkeesti ylävireisempi ku vakionokilla ja imusarjalla vastaava kone.
Vatasen penkissä pukkas 177hv/ 7200rpm. Vääntö oli hyvin laakee 160-182nm 2500-7200rpm alueella.
Selkeesti ylävireisempi ku vakionokilla ja imusarjalla vastaava kone.
Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys
Kävin Kalajoella kokeilemassa tuommoista X18Xe1 konetta C-kadetin kopassa vartilla, jolle ei oltu tehty mitään muuta kuin vauhtipyörä, imu ja pakosarjat. Kulki 14.75 sek / 145 km/h / 2.1 sek 60-feet.. Ihan hyvä aihio ajatellen, että koneelle ei oltu tehty mitään ja oli seissyt pihalla 6 vuotta
Moottori yllättävän kierrosherkkä ja vastaa kaasuun hienosti, mutta vedossa tuntui, että ei meinannutkaan päästä alueelle ja veto loppui jo jossain 6000 rpm jälkeen ja rajoitin oli asetettuna megasta 7500.
Onko näillä moottoreilla minkälaiset nokkien säädöt antaneet parhaiten vetoja yläpäästä?
Järki sanoo, että jos haluan overlappiä ja vetoaluetta ylöspäin, niin pitäisi pelkästään siirtää pakoa myöhäisemmälle ja imupuolen jättää koskematta. Vai onko näin, että pelkällä paolla ei saada riittävästi overlappiä ja riski venttiilijumppaan on liian suuri?
Imunokan aikaistaminenhan tuo overlappiä, mutta samalla siirtää vetoaluetta alemmaksi, joka taas pienentää hyötyjä?
Moottori yllättävän kierrosherkkä ja vastaa kaasuun hienosti, mutta vedossa tuntui, että ei meinannutkaan päästä alueelle ja veto loppui jo jossain 6000 rpm jälkeen ja rajoitin oli asetettuna megasta 7500.
Onko näillä moottoreilla minkälaiset nokkien säädöt antaneet parhaiten vetoja yläpäästä?
Järki sanoo, että jos haluan overlappiä ja vetoaluetta ylöspäin, niin pitäisi pelkästään siirtää pakoa myöhäisemmälle ja imupuolen jättää koskematta. Vai onko näin, että pelkällä paolla ei saada riittävästi overlappiä ja riski venttiilijumppaan on liian suuri?
Imunokan aikaistaminenhan tuo overlappiä, mutta samalla siirtää vetoaluetta alemmaksi, joka taas pienentää hyötyjä?
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic