tetammi kirjoitti: ↑15 Kesä 2023, 11:26
Mahtuuko 205/55-16 pyöriin alla? Vakiokokohan 195/55-16 mut ne on huomattavasti kalleemmat.
En keksinyt millä hakusanalla oosin saanu järkevii tuloksii..
Kyllä ne mahtuu mutta näyttää hölmöltä ja mittarivirhe menee nollille. Kärkkäiseltä tilasin itselle linglong kesärenkaat niin 205/55/16 olisi ollut vain pari euroa kappaleelle hintaeroa.
185/65/15 on vielä edullisempi ja lisäksi kulkee paridesiä pienemmällä polttoaineen kulutuksella.
Talvirenkaina mulla ollut HKPL8 ja nyt x-ice north 4
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Tää ei oo opc mut 5x110 jako. Levyjarrut takana mut muuten ihan perus. Turbo teksti punasella.
Edit. Alustanumero: W0V0XEP68K4008977 saattaa jolleki kertoo enempi.
Huoltovihon perusteella ois uutena myyty oulusta.
Ulkomailla näkyy jossain markkinoilla jotain S-mallia, täälläki on linkki 2018 esitteeseen mutta se ei toimi enää..
70tkm kohdalla vaihtoon etuiskarit (toinen vuoti), iskarien yläpäät jumissa joten niitten laakerit vaihtoon, etulevyt+palat ja vasen etupyöränlaakeri. Ei oikein vakuuta tuo iskarien ja laakerien kestoikä tässä kapineessa.
Corsa oli keväällä keulan kolarikorjauksessa ja äsken kun likka kurvas pihal niin ihmettelin omituista ääntä
Tommonen mokkula lepuutteli flektiä vasten
Näyttää joltain vastukselta ja siltä et ois ollu koteloituki.
Suht tukevat johdotki siihen menee.
tetammi kirjoitti: ↑02 Kesä 2024, 15:09
Corsa oli keväällä keulan kolarikorjauksessa ja äsken kun likka kurvas pihal niin ihmettelin omituista ääntä
Tommonen mokkula lepuutteli flektiä vasten
Näyttää joltain vastukselta ja siltä et ois ollu koteloituki.
Suht tukevat johdotki siihen menee.
Koneena kylläkin 1.4 turbo
Flektin kehys rikki ja esivastus tippunut irti?
Vie takaisin ja laita vaikka rätti nippusiteellä päälle ennen kuin lähdet ajeleen.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Eipä lie kummempia 7. vuoden (78tkm mittarissa) huoltoon kun öljyt ja vaikkapa jäähdytinnesteet kun niitä ei ole koskaan vaihdettu? Viime vuonna vaihdettiin kabiinin suodatin, urahihna ja jarrunesteet. Käppäri ottaa vähän ylhäältä, pitää se säädättää. Kannattaako samalla pyytää putsaamaan noi rumpujarrut takaa, vai onko ne ns. huoltovapaat?
Huolto-ohjelmasta katottuna ens vuonna olis sitten taas tulpat ja moottorin ilmansuodatin (4v välein) + jarrunesteet (2v välein).
Täytyy koputtaa puuta ja sanoa että on ollut ihan luotettava auto, eipä oikeastaan muuta erikoista kun tuo akku meni sippiin pari talvea sitten ja nuo ylempänä mainitut jarruosat ja iskarit. Vähän polttelis mieli päivittää astraan, mutta taidan tällä ajella vielä kun riittää itselle ihan täysin. Miettii tota asterixiä sitten kun K faceliftiä alkaa saamaan vähän halvemmalla..
Takana nuo jarrurummut on surkeat. Saa jokatoinen vuosi säätää. Itse vaihdoin kengätkin 138tkm kohdalla ja nyt pitäisi säätää jo toiseen kertaan kun 200tkm lähenee.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
tetammi kirjoitti: ↑04 Heinä 2024, 13:56
Onkos merkkiliike paras paikka hommata roiskeläpät?
Eteen ainaki tartteis..
On. Sopivimmat ja kestävimmät. Hinta varmaan siellä 50 ja 100euron puolivälissä nyky inflaatiolla.
Ovat kuitenkin hieman lyhyet. Itsellä kului se massaus puhki helman etunurkasta ennen lokasuojaa noin 60tkm ajolla. Kannattaa massata se tai tehdä orkkisläppiin 5cm jatkoa lisää.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC