Insignia 2.0 diesel tehot häviää RATKAISTU
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Ei vuoda pakoputki eikä savuta, ja eikös tuo jousto-osa mahda olla vasta dpf:n jälkeen
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Jaahas taas on hetki ihmetelty tätä asiaa ja päästiin sen verran eteenpäin että tuo uusi dpf anturi piti näemmä ohjelmoida että alkoi lukemaan tietoa oikein, ohjelmoitiin siinä sitten kaikkia mahdollisia muitakin antureita uusiksi ja auto toimii taas joten kuten hetkittäin kunnes pukkkaa koodin 0299 eli alipaine tai ali ahtopaine kuinka haluaakaan sanoa eli nyt on menty sitten täysi ympyrä siihen mistä kaikki taisi alkaakkin, ainoa ero että nyt on liki puolella auton arvosta uusia osia
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Jaa jatketaas taas tämänkin kanssa, nyt vaihdettu myös ilmamassamittari ihan vain varuiksi ja koodi jota nyt pukkaa on p2282, esiintyy heti kun paineet kasvaa, normaalisti kun ajelee ilman rajuja kiihdytyksiä niin toimii ihan ok, eli edelleenkö vaan pitää etsiä ahtovuotoa , jaa juu ja egr irrotettiin ja oli tosi siisti ja liikkui hyvin
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Eihän se tyypillinen ahtoputki ole halki?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Ja mikähän se kyseinen putki sitten olisi kun liki koko systeemi on jo ollut irti ja käsissä eikä löytynyt mitään, tosin melko pieni halkeama varmaan on jos on kun kerran herjat alkaa vasta kun paine nousee 2bar ja yli (tarkkailin tätä kun ajelin töihin)
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Tällainen löytyi heti kun laittoi vain hakusanaksi dtc p2282.Lakkatinneri kirjoitti: ↑01 Maalis 2024, 16:11 Ja mikähän se kyseinen putki sitten olisi kun liki koko systeemi on jo ollut irti ja käsissä eikä löytynyt mitään, tosin melko pieni halkeama varmaan on jos on kun kerran herjat alkaa vasta kun paine nousee 2bar ja yli (tarkkailin tätä kun ajelin töihin)
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Näemmä juu, mulla tosin dtr kone eli vähän erilainen ahtoputkisto mutta kai se täytyy vaan purkaa uusiks ja kattoo kaikki taas läpi
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Tuo ko. vikakoodihan tarkoittaa sitä, että ilmassamittarin signaali ja ahtopaineanturin signaali ovat ristiriidassa.
Ilmamassa mittari on turbon imupuolella ja mittaa koneeseen menevää ilmamassaa. Ahtopaineen mittaus taas tapahtuu turbon painepuolelta ahtoputkesta/imusarjasta. Mikäli tuo "tyyppivika" eli ahtoputken halkeama on tosiasia, niin silloin ilmaa menee kyllä koneeseen päin, mutta se vuotaa turbon jälkeen ulos. Seurauksena on ahtopaineen lasku ja todellisuudessa koneeseen menee vähemmän ilmaa kuin mitä mitataan (MAF kautta).
Tämän seurauksena tehoja rajoitetaan. Käytännössä tarkoittaa, ettei kuljettajan kaasupolkimen pyyntöön vastata täysipainoisesti. Ellei näin tehtäisi ja polttoainetta syötettäisiin MAF anturin mukaan, niin kone kävi rajulla ylimäärä polttoaineella. Savuttaisi rajusti ja DPF olisi kohta tukossa.
Ilmamassa mittari on turbon imupuolella ja mittaa koneeseen menevää ilmamassaa. Ahtopaineen mittaus taas tapahtuu turbon painepuolelta ahtoputkesta/imusarjasta. Mikäli tuo "tyyppivika" eli ahtoputken halkeama on tosiasia, niin silloin ilmaa menee kyllä koneeseen päin, mutta se vuotaa turbon jälkeen ulos. Seurauksena on ahtopaineen lasku ja todellisuudessa koneeseen menee vähemmän ilmaa kuin mitä mitataan (MAF kautta).
Tämän seurauksena tehoja rajoitetaan. Käytännössä tarkoittaa, ettei kuljettajan kaasupolkimen pyyntöön vastata täysipainoisesti. Ellei näin tehtäisi ja polttoainetta syötettäisiin MAF anturin mukaan, niin kone kävi rajulla ylimäärä polttoaineella. Savuttaisi rajusti ja DPF olisi kohta tukossa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
No jos tätä nyt joku autoista ymmärtämätön lukee niin varmaan oppi jotain, mutta toki ihan kiva että välillä aina joku tulee ja kertoo ihan itsestäänselvätkin asiat.
Itse lähinnä kysyn näitä asioita siksi kun ei sitä vikaa löydy selkeästi että jos on joku ristiriitainen vikakoodi (kuten b corsassa kun herjaa lambdaa niin ilmamassamittari on rikki) tai vaikka tyyppivika johdoissa tms., en siksi että olen täysi tumpio.
Mutta tänään purettu koko ahtoputkisto jälleen kerran, kaikki putket ehjiä, mutta jotain positiivistakin, tosta vähemmän pieneltä turbolta lähtevästä ahtoputkesta oli tiiviste lähtenyt pyrkimään kohti välijäähyä, varmaan asennusvaiheessa ollut huonosti paikallaan ja vääntynyt pois. Hetken päästä taas nipussa niin pääsee kokeilemaan, uskoisin että nyt helpottaa elämää jo
Itse lähinnä kysyn näitä asioita siksi kun ei sitä vikaa löydy selkeästi että jos on joku ristiriitainen vikakoodi (kuten b corsassa kun herjaa lambdaa niin ilmamassamittari on rikki) tai vaikka tyyppivika johdoissa tms., en siksi että olen täysi tumpio.
Mutta tänään purettu koko ahtoputkisto jälleen kerran, kaikki putket ehjiä, mutta jotain positiivistakin, tosta vähemmän pieneltä turbolta lähtevästä ahtoputkesta oli tiiviste lähtenyt pyrkimään kohti välijäähyä, varmaan asennusvaiheessa ollut huonosti paikallaan ja vääntynyt pois. Hetken päästä taas nipussa niin pääsee kokeilemaan, uskoisin että nyt helpottaa elämää jo
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Jos ei helpota niin varmuuden saa savukoneella ajtoputkiston tiiveydestä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- Lakkatinneri
- 'Senator'
- Viestit: 523
- Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Insignia 2.0 diesel tehot häviää
Nyt loppui vikakoodit
Eli lopputulema kaikesta on nyt se että turbo oli siis ilmeisesti hiukan sökö jonka takia map anturi oli tukossa sellasesta karstaöljymöhnäpaskasta jonka takia herjas sitten alunperin paineita ja putsaus ei enään pelastanut sitä.
Nyt kun turbot ja kaikki anturit vaihdeltu niin tuo ahtoputken tiiviste oli sitten mennyt huonosti
Tuo aiempi dpf herja saattoi olla mapin syytä sekin, mutta onpahan nyt vaihdeltu tosiaan hyvin kattavasti kaikkea että nyt sopii vain toivoa huolettomia kilometrejä, edes hetken
Eli lopputulema kaikesta on nyt se että turbo oli siis ilmeisesti hiukan sökö jonka takia map anturi oli tukossa sellasesta karstaöljymöhnäpaskasta jonka takia herjas sitten alunperin paineita ja putsaus ei enään pelastanut sitä.
Nyt kun turbot ja kaikki anturit vaihdeltu niin tuo ahtoputken tiiviste oli sitten mennyt huonosti
Tuo aiempi dpf herja saattoi olla mapin syytä sekin, mutta onpahan nyt vaihdeltu tosiaan hyvin kattavasti kaikkea että nyt sopii vain toivoa huolettomia kilometrejä, edes hetken
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10