V6 koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1525
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Hurjan näköinen masiina! En hoksaa missä korissa tämä asuu.
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Kiitoksia pikkuhiljaa jotain tässä ehkä oppii, ainakin että pää tulee kipiäks kun sitä hakkaa seinään. :roll:

Kuva

Klassikon ajattelin parantaa viel paremmaks pakkoliitolla.
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Eli 242 volvo vm 82
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Hei onko kellään tietoa x30xe koneen nokan ja kampiakselin asentotunnistimen spekseistä. Hall mutta 5 vai 12 v?
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1525
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Opel tai oikeastaan GM tässä tapauksessa on kyllä käyttänyt enimmäkseen induktiivisia antureita ja 60-2 kiekkoa kammenkulman mittaamiseen tämän ikäkauden autoissa. Itselläni ei ole nyt yhtään orkkisosaa, että pääsisi mittailemaan/tutkimaan.
Avatar
Stuke
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Marras 2005, 13:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Stuke »

Järkiliitto? kirjoitti: 15 Marras 2023, 12:34 Hei onko kellään tietoa x30xe koneen nokan ja kampiakselin asentotunnistimen spekseistä. Hall mutta 5 vai 12 v?
Nokka-akseli on hall 12v ja kampuralla induktiivinen eli VR anturi
Avatar
mortimer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:10
Paikkakunta: satakunta

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja mortimer »

Onko jollain calibran imusarjan alaosaa (reiät keskellä rivissä)?
Tarve on kanavien sisäänmenon suuaukon mitoille ja tiedolle onko yhtään varaa poistaa materiaalia.
E-type 1971
Mgb GT 1966
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1525
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Huonosti on tullut vastauksia, mutta voiko tätä prokkista seurata jossain somessa?
Avatar
mortimer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:10
Paikkakunta: satakunta

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja mortimer »

motorsport kirjoitti: 27 Tammi 2024, 16:32 Huonosti on tullut vastauksia, mutta voiko tätä prokkista seurata jossain somessa?
Jos tämä liittyy minun kysymykseeni, niin koneaihioksi valittiinkin läpitylsä Ford/mazda 2.5 duratecnelonen helppouden takia.
Opelin 3.0 V6 tehdään mahdollisesti myöhemmin eri autoon. Koneen kokoonpano aika hyvin hahmotettu pl imupuoli.
Ei ole somea tarjolla kun ollaan analogisen ikäpolven ukkoja, toki tänne päivitetään jos/kun joskus tulee V6 tekoon.
E-type 1971
Mgb GT 1966
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1525
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Juu otaksun että olet btcf-aktiiveja. Jenveyn läppärunkosarja on yksi vaihtoehto. Jotkut on viritelleet Triumph prätkän (3cyl) läppiksiä. Oem imusarjat on vakiokoneeseen ok.
Vastaa Viestiin