Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13559
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... 6#p2481919

Ohjeet näytön korjaukseen.

Ja ledmatrix valojen ongelmista löytyy tästä ketjusta juttua.
Kaksi tsb:tä

1, softa päivitys joka auttaa suurimpaan osaan

2, vaihdetaan umpio tai umpiot. Maksaa tosi monta rahaa ja nykyään umpio erillainen joten tarvii lisäksi ohjainlaitteen.

Ihan nyky tilannetta en tiedä mutta aikoinaan suhteessa 10-päivitystä ja niistä 3-vaihdettiin joku umpio.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Kirvehinen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 157
Liittynyt: 30 Heinä 2011, 17:36
Paikkakunta: Kokkola

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Kirvehinen »

Kiinasta tulossa uusi näyttö vilkkuvan tilalle, Aliexpressistä tilasin ja hinta oli vajaan satasen toimituskuluineen. Todennäköisesti tuohon vielä tulee tullimaksu/vero päälle, mutta ei siitäkään huolimatta mikään pahan hintainen korjaus jos vain saapuva näyttö on toimiva. Purkaamoilta olisi saanut käytettynä koko päätteen 400 eurolla, mutta en halua ihan noin paljoa maksella. Kirjoittelen tänne ketjuun sitten kokemukset kun näyttö saapunut ja vaihdettu. Toimitusaika sivuston mukaan noin kuukauden luokkaa.
Elämä on täynnä valintoja ja itsehän valitsin Opelin.
Avatar
tetammi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 154
Liittynyt: 15 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Paimio

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja tetammi »

ascona_c kirjoitti: 13 Joulu 2023, 14:50 Tuon 11/2019 Hinnaston mukaan lähin vastaava on tämä malli:

Innovation Plus 145 Turbo A 28390€
Mistä noita hinnastoja löydät? Oon koittanut ettii et paljonko 150heppane corsa maksoi 2019.

2/2020 vm.2019 1.0t innovation (saattoi olla myös Innovation plus kun matriisit) farkkuastra maksoi 24900e ja koronakesänä samaa kaupattiin noin kolme tonnii halvemmalla :roll:
Corsa-e 2023A
Corsa 1.4T Innovation 2019
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Kesällä 2019 Astra oli edullisempi ennen faceliftiä, hinnasto alkaen 20974 1.0 105 hv. Samoin Corsasta oli ennen mallimuutosta Classic-versioita alkaen 1.4 75 hv 13390 ja esim. 1.4 150 hv 17390, muut siinä välillä. Lisäksi taisi olla liikekohtaisia kampanjoita.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9284
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Googlella löytyi hinnasto Astraan. Corsaan en löytänyt.

Onhan Opelit olleet suorastaan halpoja vielä pari vuotta sitten.

v.2008 ostin uuden 1.2 Enjoy 5ov Corsan (halvin malli, ja pienin kone), maksoi lämmittimineen ja renkaineen 16500€..
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
matto81
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Kesä 2023, 11:07

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja matto81 »

Näillä -30 pakkasilla alkanut näyttämään näytöllä Moottorin tehoa on rajoitettu ilmoitus ja keltainen moottorin valo palaa kun autoa käynnistää.
1.0 ect automaatti tämä. Luultavammin johtuu kyllä näistä keleistä. Muilla samaa?
AnteroVipunen
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Loka 2022, 14:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja AnteroVipunen »

Tuolta aiheeseen liippaavaa asiaa: https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=278108

Ja tuosta linkatusta keskustelusta löytyy vielä linkkiä vastaavaan tapaukseen 1.4 koneella olevan auton kanssa, liekö samaa ongelmaa vai oireileeko vain samalla tavoin.
Astra K ST 1.4 150 -16, Astra G 1.6 99 -00
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 558
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Askoik »

On tää 1.4T (110 kW) vaan kyllä paras talviauto mikä mulla on ikinä ollut. Ja ehkä paras mikä tulee ikinä olemaan, jos seuraavaksi pitää johonkin sähkönsäästökabiinin siirtyä palelemaan.

Nyt kolmena aamuna täräyttänyt auton käyntiin ilman esilämmitystä -16° ... -19° lukemilla. Neljän minuutin ajon jälkeen saa heittää hanskat ja pipon pois, kun suuttimista tulee jo kädenlämpöistä ilmaa ja ratti on kädenlämpöinen. Vartin ajon jälkeen takki pois, niin ylävartalon liikkuvuus paranee ja turvavyö toimii paremmin. Puolen tunnin päästä on jo neulepaidassakin niin kuuma, että saa ruveta veivaamaan lämpötilapyyntöä sieltä MAX asennosta jonnekin 23° kieppeille.

Tänään vasta kaivoin kellon esiin ja tökkäsin piuhan kiinni, niin huomenna saa jo säteilylämmitin työskennellä tunnin verran.
rsv
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Tammi 2023, 12:08

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja rsv »

Omaan 1.2 astraan piti eilen hommata maskisuoja. 30 asteen pakkasessa ei lämmöt tahtonut nousta tarpeeksi. Toki auton sisällä tarkeni kohtuullisesti.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4070
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Täällä ollut nyt pakkasta 30-34. Ihan on lämmöt noussut työmatkalla tuonne normaaliin. 12km tuo työmatka 40-80 nopeusrajotuksella. Aamulla sen pari tuntia säteilijä ja sisälämppäri ollut päällä. Keulassa ei muuta suojaa kuin välärin eessä armaflexin soiro.
Kyllä tuo aamulla on nyt jännittänyt mitä tapahtuu kun nappia painaa huominen aamu lienee pahin nyt ollut pakkanen tuolla 33-34 koko illan ja jatkunee auringon nousuun asti. Ratinlämmitintä on nyt kyllä arvostanut. Kiulu tuolla 1.4 bensalla ja invavaihteilla
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
TBO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 17 Maalis 2002, 02:00

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja TBO »

Mulla korkkas tuo säteilylämmitin, mutta näyttää lähtevän ilmankin käyntiin.
Aamulla -31 ja vielä jaksoi käynnistyä, tosin kierrokset jäi hetkeksi yli 2000 huutamaan käynnistyksen jälkeen. 2016 vuoden 1.4 ja alkuperäinen akku vielä paikollaan.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Nää on ihan hiton hyviä talviautoja. Käynnistyy kyllä jos akku kunnossa ja nopeaa lämpiää. Ratin lämmitin on mahtava varuste.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja kjans »

Auttakaas hei tyhmempää, kyseessä ylläpitolaturin kytkentä.

Laturin ohjeessa mainittu että ennen kuin syöttövirta on kytketty, pitää kytkeä punainen (+) liitin akun plussaan ja musta (-) liitin "pulttiin tai kannattimeen moottorilohkossa" (oletan että mikä tahansa maadoituspiste käy tähän) jonka jälkeen laturi näyttää vihreää jos navat oikein kytketty tai punaista jos väärin kytketty. Vasta jos näyttää virheää kytketään syöttöjännite kiinni.

Kytkin laturin punaisen hauenleualla sinne pienen plussalla merkatun läpän alla piilossa olevaan metalliin (testasin hauenleualla sekä sen metallilätkän että ruuvin) ja kokeilin laittaa mustaa liitintä useampaankin maadoituskohtaan kiinni, mutta en saanu kertaakaan vihreää enkä punaista valoa päälle laturiin.

Aloin jo miettimään onko laturi sökö kun ei sitä ole kertaakaan käytetty, mutta ainakin tyhjillään kun sen kytkee pistorasiaan kiinni niin alkaa valoja tulemaan päälle.

Mitenhän toi mahtaa olla kun tuo Astran latausterminaali ei ole suoraan akun napa, että mättääkö tossa joku sen takia vai voiko kyse olla yksinkertaisesti esim. huonosta kontaktista kytkennässä? Tarttisko noita maadotuskohtia yrittää putsata jollain tms, olisko parempi käyttää rengasliittimiä, sellaisetkin tuosta laturista löytyy mutta toki hankalammat käyttää..?
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 256
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Opestra »

kjans kirjoitti: 05 Tammi 2024, 12:45 Auttakaas hei tyhmempää, kyseessä ylläpitolaturin kytkentä.

Laturin ohjeessa mainittu että ennen kuin syöttövirta on kytketty, pitää kytkeä punainen (+) liitin akun plussaan ja musta (-) liitin "pulttiin tai kannattimeen moottorilohkossa" (oletan että mikä tahansa maadoituspiste käy tähän) jonka jälkeen laturi näyttää vihreää jos navat oikein kytketty tai punaista jos väärin kytketty. Vasta jos näyttää virheää kytketään syöttöjännite kiinni.

Kytkin laturin punaisen hauenleualla sinne pienen plussalla merkatun läpän alla piilossa olevaan metalliin (testasin hauenleualla sekä sen metallilätkän että ruuvin) ja kokeilin laittaa mustaa liitintä useampaankin maadoituskohtaan kiinni, mutta en saanu kertaakaan vihreää enkä punaista valoa päälle laturiin.

Aloin jo miettimään onko laturi sökö kun ei sitä ole kertaakaan käytetty, mutta ainakin tyhjillään kun sen kytkee pistorasiaan kiinni niin alkaa valoja tulemaan päälle.

Mitenhän toi mahtaa olla kun tuo Astran latausterminaali ei ole suoraan akun napa, että mättääkö tossa joku sen takia vai voiko kyse olla yksinkertaisesti esim. huonosta kontaktista kytkennässä? Tarttisko noita maadotuskohtia yrittää putsata jollain tms, olisko parempi käyttää rengasliittimiä, sellaisetkin tuosta laturista löytyy mutta toki hankalammat käyttää..?
Voi olla akun jännite laskenut niin alas, ettei mene tuo "kytkentätesti" läpi. Mittaa akun jännite ja katso laturin käyttöohjeesta, mikä on alin jännite akulle, että alkaa vielä lataamaan.

Mikä laturimalli on kyseessä? Onko siinä mitään pakkoasentoa latauksella, jolla saisi akkuun eloa?Muuten voi yrittää vaikka ajaa pitemmän matkan autolla tai viedä akun sisälle ladattavaksi. Tai jos vielä starttaa, niin kokeilee ensi viikon leudommilla keleillä ladata vasta.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja kjans »

Opestra kirjoitti: 05 Tammi 2024, 13:15 Voi olla akun jännite laskenut niin alas, ettei mene tuo "kytkentätesti" läpi. Mittaa akun jännite ja katso laturin käyttöohjeesta, mikä on alin jännite akulle, että alkaa vielä lataamaan.

Mikä laturimalli on kyseessä? Onko siinä mitään pakkoasentoa latauksella, jolla saisi akkuun eloa?Muuten voi yrittää vaikka ajaa pitemmän matkan autolla tai viedä akun sisälle ladattavaksi. Tai jos vielä starttaa, niin kokeilee ensi viikon leudommilla keleillä ladata vasta.
Voishan sitä ihan muutenkin käydä noi liittyntäpisteet yleensäkin mittaamassa yleismittarilla että saako sieltä jännitettä ulos normaalisti. Käsitin että tuo liitäntä on tarkoitettu apukäynnistykselle, joten voisiko jopa olla että ooppelin herr ingeniör on jopa pistänyt sinne jonkinlaisen napaisuussuojauksen/diodikytkennän eikä se anna jännitettä/virtaa pihalle vaan vain sisään.

Käyttöohje on aika ohkainen eikä siellä mainita sen kummemmin pakkoasennosta muuten kuin että nappia painamalla saa vaihdettua tavallisen ja ylläpitolatauksen välillä jos laite ei automaattisesti valitse mieleistä.

Laturi on Motonetin MTX Automotive "Ylläpitolaturi 12V" tuotenumerolla 45-00811 joka näköjään jo poistunut valikoimista. Käyttöohjeessa mainitaan myös artikkelinumero RSC704/RESC704, eli lienee pitkälti sama laite kuin tämä Ringin laturi https://www.ringautomotive.com/files/my ... 6%20en.pdf

Autolla kyllä on viimeksi eilen ajettu ja kaikki toimi normaalisti, joten ei sen akun nyt ihan tyhjä pitäis olla. Ajatuksena oli varmuuden vuoksi vähän latailla lisää ettei käy köpelösti jollain reissulla. Laturin sain joku vuosi sitten lahjaksi mutta ei ole aiemmin tullut käytettyä...

Edit: Mittasin nopeasti sieltä kytkentäpisteestä ja 11,95 V näytti mittari. Testasin laturia myös vaimon auton akkuun mutta ei näyttänyt mitään valoa senkään kanssa. Vaimon autossa akun voltit näytti pikkuisen yli 12 V.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Vastaa Viestiin