Astra K
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... 6#p2481919
Ohjeet näytön korjaukseen.
Ja ledmatrix valojen ongelmista löytyy tästä ketjusta juttua.
Kaksi tsb:tä
1, softa päivitys joka auttaa suurimpaan osaan
2, vaihdetaan umpio tai umpiot. Maksaa tosi monta rahaa ja nykyään umpio erillainen joten tarvii lisäksi ohjainlaitteen.
Ihan nyky tilannetta en tiedä mutta aikoinaan suhteessa 10-päivitystä ja niistä 3-vaihdettiin joku umpio.
Ohjeet näytön korjaukseen.
Ja ledmatrix valojen ongelmista löytyy tästä ketjusta juttua.
Kaksi tsb:tä
1, softa päivitys joka auttaa suurimpaan osaan
2, vaihdetaan umpio tai umpiot. Maksaa tosi monta rahaa ja nykyään umpio erillainen joten tarvii lisäksi ohjainlaitteen.
Ihan nyky tilannetta en tiedä mutta aikoinaan suhteessa 10-päivitystä ja niistä 3-vaihdettiin joku umpio.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- Kirvehinen
- 'Admiral'
- Viestit: 157
- Liittynyt: 30 Heinä 2011, 17:36
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Astra K
Kiinasta tulossa uusi näyttö vilkkuvan tilalle, Aliexpressistä tilasin ja hinta oli vajaan satasen toimituskuluineen. Todennäköisesti tuohon vielä tulee tullimaksu/vero päälle, mutta ei siitäkään huolimatta mikään pahan hintainen korjaus jos vain saapuva näyttö on toimiva. Purkaamoilta olisi saanut käytettynä koko päätteen 400 eurolla, mutta en halua ihan noin paljoa maksella. Kirjoittelen tänne ketjuun sitten kokemukset kun näyttö saapunut ja vaihdettu. Toimitusaika sivuston mukaan noin kuukauden luokkaa.
Elämä on täynnä valintoja ja itsehän valitsin Opelin.
Re: Astra K
Mistä noita hinnastoja löydät? Oon koittanut ettii et paljonko 150heppane corsa maksoi 2019.
2/2020 vm.2019 1.0t innovation (saattoi olla myös Innovation plus kun matriisit) farkkuastra maksoi 24900e ja koronakesänä samaa kaupattiin noin kolme tonnii halvemmalla
Corsa-e 2023A
Corsa 1.4T Innovation 2019
Corsa 1.4T Innovation 2019
Re: Astra K
Kesällä 2019 Astra oli edullisempi ennen faceliftiä, hinnasto alkaen 20974 1.0 105 hv. Samoin Corsasta oli ennen mallimuutosta Classic-versioita alkaen 1.4 75 hv 13390 ja esim. 1.4 150 hv 17390, muut siinä välillä. Lisäksi taisi olla liikekohtaisia kampanjoita.
Re: Astra K
Googlella löytyi hinnasto Astraan. Corsaan en löytänyt.
Onhan Opelit olleet suorastaan halpoja vielä pari vuotta sitten.
v.2008 ostin uuden 1.2 Enjoy 5ov Corsan (halvin malli, ja pienin kone), maksoi lämmittimineen ja renkaineen 16500€..
Onhan Opelit olleet suorastaan halpoja vielä pari vuotta sitten.
v.2008 ostin uuden 1.2 Enjoy 5ov Corsan (halvin malli, ja pienin kone), maksoi lämmittimineen ja renkaineen 16500€..
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra K
Näillä -30 pakkasilla alkanut näyttämään näytöllä Moottorin tehoa on rajoitettu ilmoitus ja keltainen moottorin valo palaa kun autoa käynnistää.
1.0 ect automaatti tämä. Luultavammin johtuu kyllä näistä keleistä. Muilla samaa?
1.0 ect automaatti tämä. Luultavammin johtuu kyllä näistä keleistä. Muilla samaa?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 10
- Liittynyt: 03 Loka 2022, 14:10
- Paikkakunta: Tampere
Re: Astra K
Tuolta aiheeseen liippaavaa asiaa: https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=278108
Ja tuosta linkatusta keskustelusta löytyy vielä linkkiä vastaavaan tapaukseen 1.4 koneella olevan auton kanssa, liekö samaa ongelmaa vai oireileeko vain samalla tavoin.
Ja tuosta linkatusta keskustelusta löytyy vielä linkkiä vastaavaan tapaukseen 1.4 koneella olevan auton kanssa, liekö samaa ongelmaa vai oireileeko vain samalla tavoin.
Astra K ST 1.4 150 -16, Astra G 1.6 99 -00
Re: Astra K
On tää 1.4T (110 kW) vaan kyllä paras talviauto mikä mulla on ikinä ollut. Ja ehkä paras mikä tulee ikinä olemaan, jos seuraavaksi pitää johonkin sähkönsäästökabiinin siirtyä palelemaan.
Nyt kolmena aamuna täräyttänyt auton käyntiin ilman esilämmitystä -16° ... -19° lukemilla. Neljän minuutin ajon jälkeen saa heittää hanskat ja pipon pois, kun suuttimista tulee jo kädenlämpöistä ilmaa ja ratti on kädenlämpöinen. Vartin ajon jälkeen takki pois, niin ylävartalon liikkuvuus paranee ja turvavyö toimii paremmin. Puolen tunnin päästä on jo neulepaidassakin niin kuuma, että saa ruveta veivaamaan lämpötilapyyntöä sieltä MAX asennosta jonnekin 23° kieppeille.
Tänään vasta kaivoin kellon esiin ja tökkäsin piuhan kiinni, niin huomenna saa jo säteilylämmitin työskennellä tunnin verran.
Nyt kolmena aamuna täräyttänyt auton käyntiin ilman esilämmitystä -16° ... -19° lukemilla. Neljän minuutin ajon jälkeen saa heittää hanskat ja pipon pois, kun suuttimista tulee jo kädenlämpöistä ilmaa ja ratti on kädenlämpöinen. Vartin ajon jälkeen takki pois, niin ylävartalon liikkuvuus paranee ja turvavyö toimii paremmin. Puolen tunnin päästä on jo neulepaidassakin niin kuuma, että saa ruveta veivaamaan lämpötilapyyntöä sieltä MAX asennosta jonnekin 23° kieppeille.
Tänään vasta kaivoin kellon esiin ja tökkäsin piuhan kiinni, niin huomenna saa jo säteilylämmitin työskennellä tunnin verran.
Re: Astra K
Omaan 1.2 astraan piti eilen hommata maskisuoja. 30 asteen pakkasessa ei lämmöt tahtonut nousta tarpeeksi. Toki auton sisällä tarkeni kohtuullisesti.
Re: Astra K
Täällä ollut nyt pakkasta 30-34. Ihan on lämmöt noussut työmatkalla tuonne normaaliin. 12km tuo työmatka 40-80 nopeusrajotuksella. Aamulla sen pari tuntia säteilijä ja sisälämppäri ollut päällä. Keulassa ei muuta suojaa kuin välärin eessä armaflexin soiro.
Kyllä tuo aamulla on nyt jännittänyt mitä tapahtuu kun nappia painaa huominen aamu lienee pahin nyt ollut pakkanen tuolla 33-34 koko illan ja jatkunee auringon nousuun asti. Ratinlämmitintä on nyt kyllä arvostanut. Kiulu tuolla 1.4 bensalla ja invavaihteilla
Kyllä tuo aamulla on nyt jännittänyt mitä tapahtuu kun nappia painaa huominen aamu lienee pahin nyt ollut pakkanen tuolla 33-34 koko illan ja jatkunee auringon nousuun asti. Ratinlämmitintä on nyt kyllä arvostanut. Kiulu tuolla 1.4 bensalla ja invavaihteilla
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Astra K
Mulla korkkas tuo säteilylämmitin, mutta näyttää lähtevän ilmankin käyntiin.
Aamulla -31 ja vielä jaksoi käynnistyä, tosin kierrokset jäi hetkeksi yli 2000 huutamaan käynnistyksen jälkeen. 2016 vuoden 1.4 ja alkuperäinen akku vielä paikollaan.
Aamulla -31 ja vielä jaksoi käynnistyä, tosin kierrokset jäi hetkeksi yli 2000 huutamaan käynnistyksen jälkeen. 2016 vuoden 1.4 ja alkuperäinen akku vielä paikollaan.
Re: Astra K
Nää on ihan hiton hyviä talviautoja. Käynnistyy kyllä jos akku kunnossa ja nopeaa lämpiää. Ratin lämmitin on mahtava varuste.
Re: Astra K
Auttakaas hei tyhmempää, kyseessä ylläpitolaturin kytkentä.
Laturin ohjeessa mainittu että ennen kuin syöttövirta on kytketty, pitää kytkeä punainen (+) liitin akun plussaan ja musta (-) liitin "pulttiin tai kannattimeen moottorilohkossa" (oletan että mikä tahansa maadoituspiste käy tähän) jonka jälkeen laturi näyttää vihreää jos navat oikein kytketty tai punaista jos väärin kytketty. Vasta jos näyttää virheää kytketään syöttöjännite kiinni.
Kytkin laturin punaisen hauenleualla sinne pienen plussalla merkatun läpän alla piilossa olevaan metalliin (testasin hauenleualla sekä sen metallilätkän että ruuvin) ja kokeilin laittaa mustaa liitintä useampaankin maadoituskohtaan kiinni, mutta en saanu kertaakaan vihreää enkä punaista valoa päälle laturiin.
Aloin jo miettimään onko laturi sökö kun ei sitä ole kertaakaan käytetty, mutta ainakin tyhjillään kun sen kytkee pistorasiaan kiinni niin alkaa valoja tulemaan päälle.
Mitenhän toi mahtaa olla kun tuo Astran latausterminaali ei ole suoraan akun napa, että mättääkö tossa joku sen takia vai voiko kyse olla yksinkertaisesti esim. huonosta kontaktista kytkennässä? Tarttisko noita maadotuskohtia yrittää putsata jollain tms, olisko parempi käyttää rengasliittimiä, sellaisetkin tuosta laturista löytyy mutta toki hankalammat käyttää..?
Laturin ohjeessa mainittu että ennen kuin syöttövirta on kytketty, pitää kytkeä punainen (+) liitin akun plussaan ja musta (-) liitin "pulttiin tai kannattimeen moottorilohkossa" (oletan että mikä tahansa maadoituspiste käy tähän) jonka jälkeen laturi näyttää vihreää jos navat oikein kytketty tai punaista jos väärin kytketty. Vasta jos näyttää virheää kytketään syöttöjännite kiinni.
Kytkin laturin punaisen hauenleualla sinne pienen plussalla merkatun läpän alla piilossa olevaan metalliin (testasin hauenleualla sekä sen metallilätkän että ruuvin) ja kokeilin laittaa mustaa liitintä useampaankin maadoituskohtaan kiinni, mutta en saanu kertaakaan vihreää enkä punaista valoa päälle laturiin.
Aloin jo miettimään onko laturi sökö kun ei sitä ole kertaakaan käytetty, mutta ainakin tyhjillään kun sen kytkee pistorasiaan kiinni niin alkaa valoja tulemaan päälle.
Mitenhän toi mahtaa olla kun tuo Astran latausterminaali ei ole suoraan akun napa, että mättääkö tossa joku sen takia vai voiko kyse olla yksinkertaisesti esim. huonosta kontaktista kytkennässä? Tarttisko noita maadotuskohtia yrittää putsata jollain tms, olisko parempi käyttää rengasliittimiä, sellaisetkin tuosta laturista löytyy mutta toki hankalammat käyttää..?
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Astra K
Voi olla akun jännite laskenut niin alas, ettei mene tuo "kytkentätesti" läpi. Mittaa akun jännite ja katso laturin käyttöohjeesta, mikä on alin jännite akulle, että alkaa vielä lataamaan.kjans kirjoitti: ↑05 Tammi 2024, 12:45 Auttakaas hei tyhmempää, kyseessä ylläpitolaturin kytkentä.
Laturin ohjeessa mainittu että ennen kuin syöttövirta on kytketty, pitää kytkeä punainen (+) liitin akun plussaan ja musta (-) liitin "pulttiin tai kannattimeen moottorilohkossa" (oletan että mikä tahansa maadoituspiste käy tähän) jonka jälkeen laturi näyttää vihreää jos navat oikein kytketty tai punaista jos väärin kytketty. Vasta jos näyttää virheää kytketään syöttöjännite kiinni.
Kytkin laturin punaisen hauenleualla sinne pienen plussalla merkatun läpän alla piilossa olevaan metalliin (testasin hauenleualla sekä sen metallilätkän että ruuvin) ja kokeilin laittaa mustaa liitintä useampaankin maadoituskohtaan kiinni, mutta en saanu kertaakaan vihreää enkä punaista valoa päälle laturiin.
Aloin jo miettimään onko laturi sökö kun ei sitä ole kertaakaan käytetty, mutta ainakin tyhjillään kun sen kytkee pistorasiaan kiinni niin alkaa valoja tulemaan päälle.
Mitenhän toi mahtaa olla kun tuo Astran latausterminaali ei ole suoraan akun napa, että mättääkö tossa joku sen takia vai voiko kyse olla yksinkertaisesti esim. huonosta kontaktista kytkennässä? Tarttisko noita maadotuskohtia yrittää putsata jollain tms, olisko parempi käyttää rengasliittimiä, sellaisetkin tuosta laturista löytyy mutta toki hankalammat käyttää..?
Mikä laturimalli on kyseessä? Onko siinä mitään pakkoasentoa latauksella, jolla saisi akkuun eloa?Muuten voi yrittää vaikka ajaa pitemmän matkan autolla tai viedä akun sisälle ladattavaksi. Tai jos vielä starttaa, niin kokeilee ensi viikon leudommilla keleillä ladata vasta.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: Astra K
Voishan sitä ihan muutenkin käydä noi liittyntäpisteet yleensäkin mittaamassa yleismittarilla että saako sieltä jännitettä ulos normaalisti. Käsitin että tuo liitäntä on tarkoitettu apukäynnistykselle, joten voisiko jopa olla että ooppelin herr ingeniör on jopa pistänyt sinne jonkinlaisen napaisuussuojauksen/diodikytkennän eikä se anna jännitettä/virtaa pihalle vaan vain sisään.Opestra kirjoitti: ↑05 Tammi 2024, 13:15 Voi olla akun jännite laskenut niin alas, ettei mene tuo "kytkentätesti" läpi. Mittaa akun jännite ja katso laturin käyttöohjeesta, mikä on alin jännite akulle, että alkaa vielä lataamaan.
Mikä laturimalli on kyseessä? Onko siinä mitään pakkoasentoa latauksella, jolla saisi akkuun eloa?Muuten voi yrittää vaikka ajaa pitemmän matkan autolla tai viedä akun sisälle ladattavaksi. Tai jos vielä starttaa, niin kokeilee ensi viikon leudommilla keleillä ladata vasta.
Käyttöohje on aika ohkainen eikä siellä mainita sen kummemmin pakkoasennosta muuten kuin että nappia painamalla saa vaihdettua tavallisen ja ylläpitolatauksen välillä jos laite ei automaattisesti valitse mieleistä.
Laturi on Motonetin MTX Automotive "Ylläpitolaturi 12V" tuotenumerolla 45-00811 joka näköjään jo poistunut valikoimista. Käyttöohjeessa mainitaan myös artikkelinumero RSC704/RESC704, eli lienee pitkälti sama laite kuin tämä Ringin laturi https://www.ringautomotive.com/files/my ... 6%20en.pdf
Autolla kyllä on viimeksi eilen ajettu ja kaikki toimi normaalisti, joten ei sen akun nyt ihan tyhjä pitäis olla. Ajatuksena oli varmuuden vuoksi vähän latailla lisää ettei käy köpelösti jollain reissulla. Laturin sain joku vuosi sitten lahjaksi mutta ei ole aiemmin tullut käytettyä...
Edit: Mittasin nopeasti sieltä kytkentäpisteestä ja 11,95 V näytti mittari. Testasin laturia myös vaimon auton akkuun mutta ei näyttänyt mitään valoa senkään kanssa. Vaimon autossa akun voltit näytti pikkuisen yli 12 V.
Astra K ST 1.4T 150hv AT