grandlandx kirjoitti: ↑27 Marras 2023, 11:54
Hedin kauppaa Nettiautossa uutta Nissan Leafia 39kwh hintaan 27320€. Ton vois ostaakin jos ei olis tarve pidemmälle toimintasäteelle. Mutta lieköhän tuo niin hyvä auto mitä Grandland on? Downgreidaaminen on aina vaikeaa, upgreidaaminen on paljon helpompaa jostain syystä
Pomminvarma sähköautoksi.
Hinta on oikeasti epäilyttävän alhainen uudeksi.
32—>40tontun välissä pitäisi olla.
Ominaisuudet ei tätä päivää. Varmaan vielä 6,6kw laturi ja 50kw pikalataus. Vanha malli ja varmaan viimeisiä viedään.
Ja kannattaa muistaa että Leafissa on chademo ei ccs,
Chademo on katoava liitäntä ja jo parin vuoden ajan on rakennettu tyyliin 3 kpl ccs, 1kpl Chademo ja paljon tullut että pelkästään ccs:ää.
Olikos tuo chademo nyt sitten pikalataus?
On, tosin nykymittapuulla ei oikein voi pikalatauksesta puhua, kun chademo tosiaan on max. 50kW vai 64kW
CCS:n suhteen puhutaan sentään nykyään jo 100 - 150 kW latauksista.
Pitkän matkan ajo sillä on jo ollut pari kesää haastavaa, kun latauspaikkoja paljon vähemmän ja lisää ei oikein tule.
Tuokin kertoo siitä että poistuva malli, kun Nissan ei ole lähtenyt Leafiin tuota muuttamaan. Aryahan on ccs:llä.
Jos uusia Leafeja saa tuohon hintaan, niin miten lie vähän käytettyjen laita?
Voip olla 20-22k€ tiukassa.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
TM:ssä pidempi juttu E-3008:sta joka nyt tulee aika pitkälti sama kuin Grandland.
73kWh tai 98kWh akut. 73kWh etu tai nelivetona. 98kWh akkua vain siis etuvetona. 11kW AC lataus tai lisävarusteena 22kW, 160kW DC-lataus (Tosin akku tyhjänä ja tippuu alle 100kW jo 50% kohdilla (muuttunee jatkossa). Suomessa ilmalämpöpumppu vakiona.
Ei akun esilämmitystä vielä ainakaan alkuun. Perävaunumassat jarruin etuveto pikkuakku 1250kg, isoakku 1200kg ja neliveto 1350kg.
Joulukuusssa 12. päivä hinnat ja alkaa ennakkomyynti ja maahan maalis-huhtikuu (pikkuakku etuveto). Long Range ja 4WD tulee ensi vuoden lopulla.
Ja ei nyt tähän ketjuun liity mutta e-3008 on ainut nelivetoinen, eli 3008 hybridit ja phevit on jatkossa vain etuvetoja.
On kyllä. Toivottavasti Grandland - tai uusi nimi? - myös rohkeammin muotoiltu ja sisustettu. GM:n palkkaamat ankeutusinsinöörit toivonmukaan jo eläkkeellä. Tosin pidän kovasti nyky-Grandlandin käyttöliittymäst, että moni asia edelleen löytyy napin takaa. Toki kyllähän se facelift -versio oli jo askel parempaan.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
grandlandx kirjoitti: ↑28 Marras 2023, 13:38
Jos uusia Leafeja saa tuohon hintaan, niin miten lie vähän käytettyjen laita?
Voip olla 20-22k€ tiukassa.
Keväällä koeajoin ja pyysin tarjoustakin.
90tkm, täysi merkkiliikkeen huoltokirja ja todella hyvä yksilö. Vm 2019. Heikohkot kesärenkaat. 21 tonnia olisi pitänyt köyhtyä. Varma mutta teknisestihän tuo on melko vanha.
Kohtuullinen 270km wltp sillä ja 160km pääsi ilman esilmämmitystä matkojen ollessa 60+10+5+60km ja auto ehti kylmetä useamman tunnin välillä. Pakkasta -8c
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa kirjoitti: ↑28 Marras 2023, 19:43
Keväällä koeajoin ja pyysin tarjoustakin. 90tkm, täysi merkkiliikkeen huoltokirja ja todella hyvä yksilö. Vm 2019. Heikohkot kesärenkaat. 21 tonnia olisi pitänyt köyhtyä. Varma mutta teknisestihän tuo on melko vanha. Kohtuullinen 270km wltp sillä ja 160km pääsi ilman esilmämmitystä matkojen ollessa 60+10+5+60km ja auto ehti kylmetä useamman tunnin välillä. Pakkasta -8c
Pitihän se käydä katsomassa, vuoden 22 Leafeja saa johonkin 22k€ hintaan. Alle 10tkm ajettu 2023, hinta 23300€. Hinnat tulleet vissiin alas keväästä.
Mielenkiintoista nähdä, miten sähköautot yleensä pitävät hintaansa. Mutta vielä mielenkiintoisempaa on nähdä, miten kiinalaiset sähköautot pitävät hintaansa tulevaisuudessa...
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
usvaa kirjoitti: ↑28 Marras 2023, 18:15
Tuo E-3008 on kyllä todella hyvän näköinen. Grandlandista ei taida olla vielä kuvaa olemassa.
Tosi hyvännäköinen tuo uusi Pösö. Mutta mutta.. se ohjaamo, täynnä kosketusnäyttöjä ja hipaisukytkimiä ilmeisesti! Joten ei voi hankkia, valitettavasti. Arvostan käytettävyyttä erittäin paljon. Toivottavasti Opelilta tai Citroenilta tulee malli tälle alustalle, jossa on käytettävyys kunnossa.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
Grandlandin perä on näyttäisi olevan pystympi, mitä tuossa e-3008:ssa. Keula ja perä varmaan aika pitkälti samanlainen kuin Astrassa.
Grandlandin uusi 2024 taitaa olla vielä tuota vizor keulaan perustuvaa sarjaa ja se Insignian korvaava tulee varmaan olemaan sen tämän syksyn Experimental conceptin mukainen.
Ei nyt liity Opelin täyssähköautoihin muuten, kuin että niiden kilpailija Renault on laskenut 5-10k€ uuden Meganen hintaa. Tekee eetwarttia nykyisen kannan jälleenmyyntiarvolle ja myös tuleville
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
grandlandx kirjoitti: ↑07 Joulu 2023, 21:52
Ei nyt liity Opelin täyssähköautoihin muuten, kuin että niiden kilpailija Renault on laskenut 5-10k€ uuden Meganen hintaa. Tekee eetwarttia nykyisen kannan jälleenmyyntiarvolle ja myös tuleville
Monimuukin laskenut hintoja teslan perässä kiinalaisten tultua markkinoille. Lähinnä näin asentajana tuo lause
Keventyneen painon vuoksi voitu alustaa keventää kalahtaa taas omaan korvaan siltä että nyt on taas jotkut meganen pikkunivelet pakettiautossa ja repullinen joka leimalle vaihtoon.
Mutta ei huono
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
grandlandx kirjoitti: ↑07 Joulu 2023, 21:52
Ei nyt liity Opelin täyssähköautoihin muuten, kuin että niiden kilpailija Renault on laskenut 5-10k€ uuden Meganen hintaa. Tekee eetwarttia nykyisen kannan jälleenmyyntiarvolle ja myös tuleville
Monimuukin laskenut hintoja teslan perässä kiinalaisten tultua markkinoille. Lähinnä näin asentajana tuo lause
Keventyneen painon vuoksi voitu alustaa keventää kalahtaa taas omaan korvaan siltä että nyt on taas jotkut meganen pikkunivelet pakettiautossa ja repullinen joka leimalle vaihtoon.
Mutta ei huono
Olen istunut VW ID4 ja Skoda Enyaq takseissa, ajettu 40-50tkm ja etupää kolahtelee, liekö koiranluut vai mitkä, mene ja tiedä. Ei pitäisi noin kalliissa autoissa olla vikaa jo tuossa vaiheessa.
Omistamani Opelit: Omega 2.0 8V aut -98, Grandland 1.6D -18, Grandland PHEV Fwd -21, Jeep Compass -24
Ollut myös pari fordia, muutama fiat, pari nissania ja psa-kamppeita.
grandlandx kirjoitti: ↑07 Joulu 2023, 21:52
Ei nyt liity Opelin täyssähköautoihin muuten, kuin että niiden kilpailija Renault on laskenut 5-10k€ uuden Meganen hintaa. Tekee eetwarttia nykyisen kannan jälleenmyyntiarvolle ja myös tuleville
Monimuukin laskenut hintoja teslan perässä kiinalaisten tultua markkinoille. Lähinnä näin asentajana tuo lause
Keventyneen painon vuoksi voitu alustaa keventää kalahtaa taas omaan korvaan siltä että nyt on taas jotkut meganen pikkunivelet pakettiautossa ja repullinen joka leimalle vaihtoon.
Mutta ei huono
Olen istunut VW ID4 ja Skoda Enyaq takseissa, ajettu 40-50tkm ja etupää kolahtelee, liekö koiranluut vai mitkä, mene ja tiedä. Ei pitäisi noin kalliissa autoissa olla vikaa jo tuossa vaiheessa.
Koiranluita olen vaihdellut noihin useita vastaavilla kilometreillä. Myös joissakin alkupään malleissa ollut ongelmia siinä ettei hiilidioksiidi vuotaa ilmastoinnista.
Kuuluisimpia lienee nuo sovellus ja infortainment ongelmat
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
grandlandx kirjoitti: ↑11 Joulu 2023, 12:19
Ei pitäisi noin kalliissa autoissa olla vikaa jo tuossa vaiheessa.
Eihän auton hinnalla ole ollut luotettavuuden kanssa mitään tekemistä enää vuosikymmeniin. Joskus 70-luvulla ehkä.
Jep, Teslan Model S- ja X Plaidiin on vaihdeltu 4 - 10 tkm välein vetoniveliä. Ovat kalliita autoja, mutta tietysti jonkin verran tulee rasitusta täyskaasukiihdytyksissä 1400 Nm:n väännöllä.
Muissa sähköautoissa sitten osittain kolariturvallisuuden ja osittain rahansäästön vuoksi alustan osista ei tehdä niin järeitä, mitä autojen yli kahden tonnin paino edellyttäisi. Tosin onhan noissa isoissa polttomoottoriautoissakin (mersut, bemarit ym) kulunut alustan osia kuin leipää.