Insignia B
Re: Insignia B
Onko kenelläkään tietoa miten pääsisi muuttamaan Insignia asetuksia? Mikä olisi sellainen softa / obd, jolla pääsisi muuttamaan esim näitä asetuksia:
- jalkatilan ledivalot jäisi palamaan myös ajon aikana (kiva lisä kun ajaa pilkkopimeässä)
- parkkikamera päällä kovemmassakin vauhdissa kuin 15kmh.
- jalkatilan ledivalot jäisi palamaan myös ajon aikana (kiva lisä kun ajaa pilkkopimeässä)
- parkkikamera päällä kovemmassakin vauhdissa kuin 15kmh.
Re: Insignia B
Sullako on lukijat ja tuo sovellus? Missäköpäin vaikutat jos omaan autoon tehtäisiin sama hommaInsign kirjoitti: ↑03 Marras 2023, 14:15 Tällä ohjelmalla saa näkymään uusia näyttöjä sekä vaihtamaan muutaman teeman ainakin 2019 insignian
Mittaristoon. Maksaa about 50e ja aivan turhiahan nuo on muttatulipahan kokeiltua….
https://www.oplmonitor.eu/en/
Re: Insignia B
En kyllä tee muitten autoonQweqwe kirjoitti: ↑15 Marras 2023, 21:16Insign kirjoitti: ↑03 Marras 2023, 14:15 Tällä ohjelmalla saa näkymään uusia näyttöjä sekä vaihtamaan muutaman teeman ainakin 2019 insignian
Mittaristoon. Maksaa about 50e ja aivan turhiahan nuo on muttatulipahan kokeiltua….
https://www.oplmonitor.eu/en/
Sullako on lukijat ja tuo sovellus? Missäköpäin vaikutat jos omaan autoon tehtäisiin sama homma
Toi lukija maksaa parikymppiä ja sovellus on ilmanen
Maksu tehään vasta sovelluksessa, ei voi tehä moneen autoon samalla rahalla.
Myös navin teemoja voi maksua vastaan ladata ym.
Insignia b sport tourer 1.5A 2019
Re: Insignia B
En osannut vastata kunnolla tossa lainauksessa. Täsäs samat kyssärit uudelleen:
Mikä lukija sulla muuten on? Käykö ihan halpis kiinaversio Aliexpressistä? Mitä kaikkea muuta tolla softalla pystyy säätämään? Onko ihan jotain tiettyjä asetuksia, mitä pääsisi ropailemaan?
Mikä lukija sulla muuten on? Käykö ihan halpis kiinaversio Aliexpressistä? Mitä kaikkea muuta tolla softalla pystyy säätämään? Onko ihan jotain tiettyjä asetuksia, mitä pääsisi ropailemaan?
Re: Insignia B
Ostin ton Vgate vLinker
MC / MC+ maksoi about 50e tilasin saksan amazonista.
Em o ton muutoksen kokeilun jälkeen muuta koittanu, mutta mitään koodauksia tolla ei pysty tekemään. Ja noita turhia lämpö/jännite mittareita näytön sivuilla ei pysty muuttamaan ainakaan omassa autossa….
MC / MC+ maksoi about 50e tilasin saksan amazonista.
Em o ton muutoksen kokeilun jälkeen muuta koittanu, mutta mitään koodauksia tolla ei pysty tekemään. Ja noita turhia lämpö/jännite mittareita näytön sivuilla ei pysty muuttamaan ainakaan omassa autossa….
Insignia b sport tourer 1.5A 2019
Re: Insignia B
Onko muilla inkuissa sivupeileissä lätäkkövaloja? Peilien alapuolella on suht iso ledi. Mietin, että saisikohan peilin lediä vaihdettua kirkkaammaksi, mutta en äkkiseltään huomannut, saako lediä irrotettua vai onko kiinteästi kiinni peilissä.
Onko kukaan siis vaihtanut tuota tai sitten valkatilan valoja kirkkaammiksi?
Onko kukaan siis vaihtanut tuota tai sitten valkatilan valoja kirkkaammiksi?
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'
- Viestit: 144
- Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09
Re: Insignia B
Puhukohan huoltoukko nyt omiaan kun valitin kaukovaloautomatiikan toimimattomuudesta kevyessä räntäsateessa. Sanoi temppuilun olevan normiominaisuus ja että harvoin tai tuskin koskaan vikoja. Anturit siellä keulamaskissa, olin kuvitellut, että siellä peilin takana.
Olihan tuota sekoilua myös motarilla sateessa ja rekan perässä ajellessa valaisi rekan perän ja oletettavasti kuskin häikäisi pelien kautta.
Autoja kohdatessa, tai perässä ajaessa kaukovalojen merkkivalo sammui toisinaan ja toisinaan taas ei. Myös rekan perää valaistaessa kaukovalojen merkkivalo paloi.
Miten on?
Olihan tuota sekoilua myös motarilla sateessa ja rekan perässä ajellessa valaisi rekan perän ja oletettavasti kuskin häikäisi pelien kautta.
Autoja kohdatessa, tai perässä ajaessa kaukovalojen merkkivalo sammui toisinaan ja toisinaan taas ei. Myös rekan perää valaistaessa kaukovalojen merkkivalo paloi.
Miten on?
Vittu näitä vehkeitä!
Re: Insignia B
Asia näyttää liittyvän siihen kuinka kauan webasto on päällä.Johnny kirjoitti: ↑13 Marras 2023, 10:05 Sammutan aina webaston ennen auton käynnistämistä, oiskohan nyt ollut sitten liian nopeasti starttaus kuitenkin.
Vikavaloa ei kuitenkaan sytyttänyt. Edellisessä inkussa kun poltti hiukkassuodatinta niin siitä tuli ilmoitus näyttöön, nyt ei sellaista näkynyt.
Lauantain jälkeen toiminut nyt normaalista taas, täytyy seurailla.
Normaalisti pitänyt max.20min päällä eikä ongelmia. Nyt tänään vaimo oli laittanut webaston päälle ja oli ollut yli 20min. ja sama homma toistu taas. Flektit pauhas täysillä koko ajan ja vasta akunkengän irti käyttämällä sammuivat.
Johnny, la gente esta muy loca.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Tammi 2023, 20:59
2,0T 191kw optimoimti
Kopioin viestini viriviri-osiosta tänne. Voisiko moderaattori poistaa sen sieltä.
Olin yhteydessä optimointipalveluja tarjoavaan yritykseen. Vakiona autossani on 260 hp ja vääntöä 400 nm. Ohjelmiston muutoksella auton tehon saisi nostettu 290 hp ja väännön 480 nm. Vääntöä lisättäisiin alakierroksille. Mielestäni vääntöä riittää päivittäisessä ajossa, mutta moottori voisi olla "pirteämpi/heräävän peremmin". Esimerkiksi VAG autojen vastaavan tehoiset moottorit ovat huomattavan suorituskykyisempiä. Ainakin perstuntumalta.
Vaihdelaatikko myös ohjelmoitaisiin uudelleen.
Hinta ei ole paha (500 euroa), mutta kestääköhän auton tekniikka?
Olin yhteydessä optimointipalveluja tarjoavaan yritykseen. Vakiona autossani on 260 hp ja vääntöä 400 nm. Ohjelmiston muutoksella auton tehon saisi nostettu 290 hp ja väännön 480 nm. Vääntöä lisättäisiin alakierroksille. Mielestäni vääntöä riittää päivittäisessä ajossa, mutta moottori voisi olla "pirteämpi/heräävän peremmin". Esimerkiksi VAG autojen vastaavan tehoiset moottorit ovat huomattavan suorituskykyisempiä. Ainakin perstuntumalta.
Vaihdelaatikko myös ohjelmoitaisiin uudelleen.
Hinta ei ole paha (500 euroa), mutta kestääköhän auton tekniikka?
Re: Insignia B
Itse kävin optimoimassa vanhan 1.6 astran ja eri oli huomattava! Kannattaa ensiksi kaivella tarkemmat tiedot sinun vaihdelaatikosta ja kuinka paljon tehoja se kestää. Omaa nykyistä 1.5 Insigniaa meinasin optimoida, mutta köpösempi vaihdelaatikko ei kestä niitä kovempia tehoja.
Re: Insignia B
Nyt on Insignialla liki 9000km tullut ajettua 7kk aikana, ajattelin tehdä tuleville Insignia kuskeille yhteenvedon.
Mallina: 1.6turbo, automaatti, 200hv, Grand Sport Executive. 94tkm ajettuna.
Polttoaineenkulutus:
Insigniaahan on kaikki varsinkin bensamallisena kehuneet janoiseksi. No ei tämä pienellä mene, mutta kohtuullisella kuitenkin. Auto on iso, pitkä ja kunnon koneella, kyllähän se kuluttaa omansa. Nyt kulutus asettunut täysin sekalaisessa ajossa 8,2l/100km. Maantiellä 80km/h alueella päässyt 5,5l/100km, vastavuoroisesti kaupungissa syö 10l/100km.
Todettakoon, että kulutus ei allekirjoittaneelle ole se oleellisin asia, muut ominaisuudet painavat enemmän, toistaiseksi.
Tilat:
Tilat ovat erinomaiset. Kuskinpenkille mahtuu iso ja pitkä kuljettaja hyvin, AGR istuimien säätöjen ansiosta ajoasento löytyy luontevasti. Takapenkille mahtuu pitkän (+190cm) kuljettajan taakse hyvin toinen samanlainen. Granp Sport mallin etuina tilojen suhteen on myös kokonaan aukeava takakontti. Tavaraa mahtuu tarvittava määrä.
Gran Sportin tilojen osalta hyvä huomioida matala rakenne. Pää osuu takana helpommin pidemmillä kyytiläisillä kattoon ja varsinkin kattoluukullisena korkeutta on vielä vähemmän.
Ajettavuus:
Insignia Grand Sport on ajajan auto. Vakaa, miellyttävä, mukava sekä toteuttaa juuri kuskin toiveet täsmällisesti. Ajotilojen muutos esim. Normal -> Sport on suuri, auton ohjaus, alusta ja kaasun vaste muuttuvat oleellisesti, sopii siis erinomaisesti urheilulliseen ajoon. Auton käytös on mielestäni luonnollista, auto ei vetele, tutise tai muutenkaan aiheuta mitään yllättäviä tilanteita. Mielestäni erinomainen kokonaisuus.
Suorituskyky:
Jos ostat bensiini B-Insignian, osta se suoraan 1.6 turbolla. Suorityskyky on aivan erilainen tosi elämän liikenteessä verrattuna 1.5 turbo malliin. Autohan ei ole mikään raketti, varsinkaan nykymittapuulla, mutta todella hyvin se vetää, kiihtyy ja kulkee sen mitä tarvitsee, jokainen toki sitten määrittelee itse omat tarpeensa. Ohituskiihtyvyys on käytännön tasolla hyvä. Jarrut ovat tehokkaat ja toimivat loogisesti, auto ei kovemmassakaan jarrutuksessa aiheuta mitään epäsuotuisia tilanteita kuljettajalle.
Huoltaminen:
Tämä malli on ketjukoneella. Autoon tulee tehdä tietyt huollot tietyin väliajoin. Määräaikaishuollot EI merkkiliikkeessä ovat 200e pieni huolto ja 360e iso huolto. Iso huolto sisältää tulpat. Vaihteistoöljynvaihto ei kuulu huolto ohjelmaan, teetätin sen erikseen 260e hintaan, huuhtelemalla. Huuhtelu tulee tehdä aina, jos meinaa vaihteistoöljyt vaihtaa.
Varaosat ovat normaalin hintaisia, ei kalliita, ei halpoja. Yleisesti ottaen auto on huoltojen osalta varsin ok. Vaihdatin kesällä vaihteistoöljyt, tulpat, jarrunesteet, kaikki suodattimet sekä moottoriöljyt n. 800e hintaan, hieman perspektiiviä hinnoista.
Hintalaatusuhde:
Mielipideasia. Mielestäni täysi napakymppi. Executive varustetaso pärjää täysin ja jopa osittain paremminkin premiummerkkejä vastaan hinnoittelun osalta (Audi, MB ja BMW). Jos tarkastelee pelkkää polttoainetaloudellisuutta, ei tämä ole executivenakaan ostoslistalla. Turha edes miettiä. Jos taas kokonaisuus huomioidaan ja otetaan kaikki aspektit huomioon, ollaan jo lähellä hankintaa. Itse omistin vuoden aikana 5 autoa. Vasta tämä viides (Insignia) on "tullut jäädäkseen".
Muut huomiot:
Niin, mitä tähän lisäisi. Vuoden talviauto 2018, pitää lupauksensa kyllä. Etenemiskyky, lämmitys ja ajettavuus talvella ovat luokkansa parhaimmistoa.
Bosen kaiuttimet ovat todella laadukkaat, välillä kun on oikein lapsettanut niin kesällä oli kattoluukku auki ja basso pauhasi, noloa i know, mutta minkäs teet.
Ratinlämmitin ja tuulilasinlämmitin, varusteet joita et tiennyt tarvinneesi ennen kuin autossasi on ne. Hienot keksinnöt!
Ajovalot ovat mielestäni kerrassaan hyvät. IntelliLux Led Matrix on toimiva, ei mitään valittamista.
Kokonaisuutena vaikea nähdä miksi tätä mallia ei ole ostettu enempää niin yrityskäyttöön tai yksityiseenkään. Edelleen ostetaan joko Passat tai Mondeo, molemmat omistaneena en ymmärrä miksi.
Noh, tällä viikolla kuulin viimeksi lauseen "Eikös kaikista autoista tule ennen pitkää Opeleita, hehehhe" - kuvastanee mallin arvostusta edelleen. Amen.
Mallina: 1.6turbo, automaatti, 200hv, Grand Sport Executive. 94tkm ajettuna.
Polttoaineenkulutus:
Insigniaahan on kaikki varsinkin bensamallisena kehuneet janoiseksi. No ei tämä pienellä mene, mutta kohtuullisella kuitenkin. Auto on iso, pitkä ja kunnon koneella, kyllähän se kuluttaa omansa. Nyt kulutus asettunut täysin sekalaisessa ajossa 8,2l/100km. Maantiellä 80km/h alueella päässyt 5,5l/100km, vastavuoroisesti kaupungissa syö 10l/100km.
Todettakoon, että kulutus ei allekirjoittaneelle ole se oleellisin asia, muut ominaisuudet painavat enemmän, toistaiseksi.
Tilat:
Tilat ovat erinomaiset. Kuskinpenkille mahtuu iso ja pitkä kuljettaja hyvin, AGR istuimien säätöjen ansiosta ajoasento löytyy luontevasti. Takapenkille mahtuu pitkän (+190cm) kuljettajan taakse hyvin toinen samanlainen. Granp Sport mallin etuina tilojen suhteen on myös kokonaan aukeava takakontti. Tavaraa mahtuu tarvittava määrä.
Gran Sportin tilojen osalta hyvä huomioida matala rakenne. Pää osuu takana helpommin pidemmillä kyytiläisillä kattoon ja varsinkin kattoluukullisena korkeutta on vielä vähemmän.
Ajettavuus:
Insignia Grand Sport on ajajan auto. Vakaa, miellyttävä, mukava sekä toteuttaa juuri kuskin toiveet täsmällisesti. Ajotilojen muutos esim. Normal -> Sport on suuri, auton ohjaus, alusta ja kaasun vaste muuttuvat oleellisesti, sopii siis erinomaisesti urheilulliseen ajoon. Auton käytös on mielestäni luonnollista, auto ei vetele, tutise tai muutenkaan aiheuta mitään yllättäviä tilanteita. Mielestäni erinomainen kokonaisuus.
Suorituskyky:
Jos ostat bensiini B-Insignian, osta se suoraan 1.6 turbolla. Suorityskyky on aivan erilainen tosi elämän liikenteessä verrattuna 1.5 turbo malliin. Autohan ei ole mikään raketti, varsinkaan nykymittapuulla, mutta todella hyvin se vetää, kiihtyy ja kulkee sen mitä tarvitsee, jokainen toki sitten määrittelee itse omat tarpeensa. Ohituskiihtyvyys on käytännön tasolla hyvä. Jarrut ovat tehokkaat ja toimivat loogisesti, auto ei kovemmassakaan jarrutuksessa aiheuta mitään epäsuotuisia tilanteita kuljettajalle.
Huoltaminen:
Tämä malli on ketjukoneella. Autoon tulee tehdä tietyt huollot tietyin väliajoin. Määräaikaishuollot EI merkkiliikkeessä ovat 200e pieni huolto ja 360e iso huolto. Iso huolto sisältää tulpat. Vaihteistoöljynvaihto ei kuulu huolto ohjelmaan, teetätin sen erikseen 260e hintaan, huuhtelemalla. Huuhtelu tulee tehdä aina, jos meinaa vaihteistoöljyt vaihtaa.
Varaosat ovat normaalin hintaisia, ei kalliita, ei halpoja. Yleisesti ottaen auto on huoltojen osalta varsin ok. Vaihdatin kesällä vaihteistoöljyt, tulpat, jarrunesteet, kaikki suodattimet sekä moottoriöljyt n. 800e hintaan, hieman perspektiiviä hinnoista.
Hintalaatusuhde:
Mielipideasia. Mielestäni täysi napakymppi. Executive varustetaso pärjää täysin ja jopa osittain paremminkin premiummerkkejä vastaan hinnoittelun osalta (Audi, MB ja BMW). Jos tarkastelee pelkkää polttoainetaloudellisuutta, ei tämä ole executivenakaan ostoslistalla. Turha edes miettiä. Jos taas kokonaisuus huomioidaan ja otetaan kaikki aspektit huomioon, ollaan jo lähellä hankintaa. Itse omistin vuoden aikana 5 autoa. Vasta tämä viides (Insignia) on "tullut jäädäkseen".
Muut huomiot:
Niin, mitä tähän lisäisi. Vuoden talviauto 2018, pitää lupauksensa kyllä. Etenemiskyky, lämmitys ja ajettavuus talvella ovat luokkansa parhaimmistoa.
Bosen kaiuttimet ovat todella laadukkaat, välillä kun on oikein lapsettanut niin kesällä oli kattoluukku auki ja basso pauhasi, noloa i know, mutta minkäs teet.
Ratinlämmitin ja tuulilasinlämmitin, varusteet joita et tiennyt tarvinneesi ennen kuin autossasi on ne. Hienot keksinnöt!
Ajovalot ovat mielestäni kerrassaan hyvät. IntelliLux Led Matrix on toimiva, ei mitään valittamista.
Kokonaisuutena vaikea nähdä miksi tätä mallia ei ole ostettu enempää niin yrityskäyttöön tai yksityiseenkään. Edelleen ostetaan joko Passat tai Mondeo, molemmat omistaneena en ymmärrä miksi.
Noh, tällä viikolla kuulin viimeksi lauseen "Eikös kaikista autoista tule ennen pitkää Opeleita, hehehhe" - kuvastanee mallin arvostusta edelleen. Amen.
Re: Insignia B
Auton vaihtaminen olisi suunnitelmissa ja katsellut Insignia B Sports Tourereita 2.0 CDTI koneella. Yksi kysymys mikä juolahti mieleeni veljen autoon öljyjä vaihdellessa on, että mikäs moottoriöljy näihin on suosituksena? Mobilin öljyvalitsin ei tarjonnut mitään, kun laitoin valitsimeen 2021 vuoden Inkun 2 litraisella dieselpadalla
Jos vaikutusta niin vaikka autossa start-stop -ominaisuus olisi, se olisi 100% ajasta pois kytkettynä.
Jos vaikutusta niin vaikka autossa start-stop -ominaisuus olisi, se olisi 100% ajasta pois kytkettynä.
Re: Insignia B
Eilen heitti kesken ajon näyttöön: ESP ei käytössä ja ajovakautuksen merkkivalo jäi palamaan. Samalla myös ohjaustehostin lopetti toimintansa, on aika jäykkä käännellä ilman sitä, onneksi oli just liikenne ympyrästä poistunut.
Homma normalisoitui sammuttamalla auton ja uudelleen käynnistämällä.
Alkaa tulee ikävä vanhaa inkkua...
Homma normalisoitui sammuttamalla auton ja uudelleen käynnistämällä.
Alkaa tulee ikävä vanhaa inkkua...
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: Insignia B
Mielenkiinnosta kysyn, miksi?
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
-
- 'Kadett'
- Viestit: 42
- Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54
Re: Insignia B
Taas täällä esitetään tämä vaihteistoöljyn vaihtoon liittyvä nähdäkseni väärä tieto. Kävin nyt syksyllä paikallisessa virallisessa Opel-huollossa ja minulle nimenomaan sanottiin, että vaihteistoöljyt ovat "ikuiset" ts. niitä ei tarvitse oma-aloitteisesti- ja kustanteisesti alkaa vaihtelemaan. Lisäksi, vaikka halusin että vaihto tehdään, kyseisessä omistamassani Grand Sport 1.6T vm. 2019 ajoneuvossa vaihtoa ei teknisesti pystytty tekemään huuhtelemalla, vaan se tehtiin valuttamalla. Aion ottaa tämän vaihteistoöljyn vaihdon väitetyn tarpeen esille täällä aina kriittisessä valossa, kun joku sen mainitsee, sillä Opel-huollon kanta on se, ettei sitä tarvitse kyseiseen automalliin tehdä. Näillä mennään!
-OPC- kirjoitti: ↑21 Marras 2023, 21:15 Nyt on Insignialla liki 9000km tullut ajettua 7kk aikana, ajattelin tehdä tuleville Insignia kuskeille yhteenvedon.
Mallina: 1.6turbo, automaatti, 200hv, Grand Sport Executive. 94tkm ajettuna.
Polttoaineenkulutus:
Insigniaahan on kaikki varsinkin bensamallisena kehuneet janoiseksi. No ei tämä pienellä mene, mutta kohtuullisella kuitenkin. Auto on iso, pitkä ja kunnon koneella, kyllähän se kuluttaa omansa. Nyt kulutus asettunut täysin sekalaisessa ajossa 8,2l/100km. Maantiellä 80km/h alueella päässyt 5,5l/100km, vastavuoroisesti kaupungissa syö 10l/100km.
Todettakoon, että kulutus ei allekirjoittaneelle ole se oleellisin asia, muut ominaisuudet painavat enemmän, toistaiseksi.
Tilat:
Tilat ovat erinomaiset. Kuskinpenkille mahtuu iso ja pitkä kuljettaja hyvin, AGR istuimien säätöjen ansiosta ajoasento löytyy luontevasti. Takapenkille mahtuu pitkän (+190cm) kuljettajan taakse hyvin toinen samanlainen. Granp Sport mallin etuina tilojen suhteen on myös kokonaan aukeava takakontti. Tavaraa mahtuu tarvittava määrä.
Gran Sportin tilojen osalta hyvä huomioida matala rakenne. Pää osuu takana helpommin pidemmillä kyytiläisillä kattoon ja varsinkin kattoluukullisena korkeutta on vielä vähemmän.
Ajettavuus:
Insignia Grand Sport on ajajan auto. Vakaa, miellyttävä, mukava sekä toteuttaa juuri kuskin toiveet täsmällisesti. Ajotilojen muutos esim. Normal -> Sport on suuri, auton ohjaus, alusta ja kaasun vaste muuttuvat oleellisesti, sopii siis erinomaisesti urheilulliseen ajoon. Auton käytös on mielestäni luonnollista, auto ei vetele, tutise tai muutenkaan aiheuta mitään yllättäviä tilanteita. Mielestäni erinomainen kokonaisuus.
Suorituskyky:
Jos ostat bensiini B-Insignian, osta se suoraan 1.6 turbolla. Suorityskyky on aivan erilainen tosi elämän liikenteessä verrattuna 1.5 turbo malliin. Autohan ei ole mikään raketti, varsinkaan nykymittapuulla, mutta todella hyvin se vetää, kiihtyy ja kulkee sen mitä tarvitsee, jokainen toki sitten määrittelee itse omat tarpeensa. Ohituskiihtyvyys on käytännön tasolla hyvä. Jarrut ovat tehokkaat ja toimivat loogisesti, auto ei kovemmassakaan jarrutuksessa aiheuta mitään epäsuotuisia tilanteita kuljettajalle.
Huoltaminen:
Tämä malli on ketjukoneella. Autoon tulee tehdä tietyt huollot tietyin väliajoin. Määräaikaishuollot EI merkkiliikkeessä ovat 200e pieni huolto ja 360e iso huolto. Iso huolto sisältää tulpat. Vaihteistoöljynvaihto ei kuulu huolto ohjelmaan, teetätin sen erikseen 260e hintaan, huuhtelemalla. Huuhtelu tulee tehdä aina, jos meinaa vaihteistoöljyt vaihtaa.
Varaosat ovat normaalin hintaisia, ei kalliita, ei halpoja. Yleisesti ottaen auto on huoltojen osalta varsin ok. Vaihdatin kesällä vaihteistoöljyt, tulpat, jarrunesteet, kaikki suodattimet sekä moottoriöljyt n. 800e hintaan, hieman perspektiiviä hinnoista.
Hintalaatusuhde:
Mielipideasia. Mielestäni täysi napakymppi. Executive varustetaso pärjää täysin ja jopa osittain paremminkin premiummerkkejä vastaan hinnoittelun osalta (Audi, MB ja BMW). Jos tarkastelee pelkkää polttoainetaloudellisuutta, ei tämä ole executivenakaan ostoslistalla. Turha edes miettiä. Jos taas kokonaisuus huomioidaan ja otetaan kaikki aspektit huomioon, ollaan jo lähellä hankintaa. Itse omistin vuoden aikana 5 autoa. Vasta tämä viides (Insignia) on "tullut jäädäkseen".
Muut huomiot:
Niin, mitä tähän lisäisi. Vuoden talviauto 2018, pitää lupauksensa kyllä. Etenemiskyky, lämmitys ja ajettavuus talvella ovat luokkansa parhaimmistoa.
Bosen kaiuttimet ovat todella laadukkaat, välillä kun on oikein lapsettanut niin kesällä oli kattoluukku auki ja basso pauhasi, noloa i know, mutta minkäs teet.
Ratinlämmitin ja tuulilasinlämmitin, varusteet joita et tiennyt tarvinneesi ennen kuin autossasi on ne. Hienot keksinnöt!
Ajovalot ovat mielestäni kerrassaan hyvät. IntelliLux Led Matrix on toimiva, ei mitään valittamista.
Kokonaisuutena vaikea nähdä miksi tätä mallia ei ole ostettu enempää niin yrityskäyttöön tai yksityiseenkään. Edelleen ostetaan joko Passat tai Mondeo, molemmat omistaneena en ymmärrä miksi.
Noh, tällä viikolla kuulin viimeksi lauseen "Eikös kaikista autoista tule ennen pitkää Opeleita, hehehhe" - kuvastanee mallin arvostusta edelleen. Amen.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019