Opelixin takarenkaat harittaa

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
TeeTee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 01 Elo 2023, 12:01

Re: Opelixin takarenkaat harittaa

Viesti Kirjoittaja TeeTee »

Kiitos Rookeri kuvalinkin korjauksesta :yes:! Ja anteeksi, olen änkyrä, joten en ohjeistasi huolimatta suostunut vaihtamaan vielä koko taka-akselia tai laittamaan obelixia paaliin :D.
TeeTee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 01 Elo 2023, 12:01

Re: Opelixin takarenkaat harittaa

Viesti Kirjoittaja TeeTee »

Rookeri kirjoitti: 29 Elo 2023, 16:09 Eipä mitää 😄 epäilen vaan suuresti ettei ole pitkäikäinen ratkaisu että se palaa edelliseen muotoonsa tuo taka-akseli 🙊
Hyvin mahdollista :) . Itse luulen, että taka-akselin helat ovat nyt niin suuressa jännityksessä, että mahdollisesti eivät kestä sitä pitkään. Jotenkin tuntuu, että aiemmin perästä kuulunut epämääräinen humputus on nyt poissa. Seurailen renkaiden kulumista ja talvikeleillä kyllä heti huomaa jos perä tahtoo luistella.
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4472
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Opelixin takarenkaat harittaa

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Jos nyt 290 eurolla sais homman kuntoon nii kävis mielessäkään alkaa harrastamaan moista kikkailua. Jossei ole ees selvää tietoa mistä kohtaa se on viturallaan nii miten sitä voi edes korjata. :bonk:
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
TeeTee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 01 Elo 2023, 12:01

Re: Opelixin takarenkaat harittaa

Viesti Kirjoittaja TeeTee »

iso.kunkku kirjoitti: 24 Syys 2023, 13:11 Jos nyt 290 eurolla sais homman kuntoon nii kävis mielessäkään alkaa harrastamaan moista kikkailua. Jossei ole ees selvää tietoa mistä kohtaa se on viturallaan nii miten sitä voi edes korjata. :bonk:
Kukin tyylillään. :roll: Tuo 200 euron akseli on käytetty, jolloin senkään kunnosta ei ole takuuta, eikä se autoon itsestään asennu. :D

Enkä itse pitä tekemääni korjausta minään kikkailuna, vaikka voikin olla, että se toimii vain väliaikaisesti. Toistaiseksi nyt kuukauden toiminut, mutta ehkä asia selviää paremmin, että luisteleeko perä niin pahasti kuin ennen, kun tulee liukkaat talvikelit.

Oppeeli on vaimon jokapäiväisessä työmatka-ajossa, mutta matka yhteen suuntaan vain 5 km, joten kilometrejä ei paljon kerry kun pidemmät matkat ajellaan toisella autolla.
Vastaa Viestiin