Tulppasin EGR:N kyseisestä koneesta (G Astra vm.2000) ja kulku parani jopa enemmän kuin odotin. Kaikki nykimiset jne ovat poissa. Ongelma on kuitenkin odotetusti moottorinvikavalo. Syttyy kun huvittaa. Jostain syystä aamuisin työmatkalla (20km) nopeammin kuin paluu matkalla (esim. eilen ei syttynyt koko matkalla). Häviää aina käynnistysten välissä.
Asiasta löytyy kyllä paljon keskustelua, muttei mitään ratkaisua. Itse kokeilin mm. eräältä brittifoorumilta löytynyttä huijauspiiriä, mutta sen kolvaaminen kasaan oli ajan hukkaa. Joko meni jotain väärin tai sitten se ei vaan toimi.
Onko siis ainut vaihtoehto käyttää ohjelmoinnissa vai onnistuuko niinkään ? Mitään haittaa tuosta valosta ei kai ole, muuten kuin katsastuksessa (?)
Ebaysta löytyisi myös tälläinen huijauspiiri, mutta hinta toimituskuluineen tämän hintaiseen autoon on melko kova...varsinkin kun toimivuudesta ei ole takeita.
X16XEL ja EGR:n poisto
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: X16XEL ja EGR:n poisto
Jos tulppaat sen egr suoralla levyllä niin vikavalo palaa kun kara ei liiku.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: X16XEL ja EGR:n poisto
Näköjään kehittyneempi huijauspiiri, kun se ilmeisesti kompensoi ilma/pa (a/f)-suhdetta (oletetuissa egr transitioissa) map sensorin mittausta vääristämällä. Jos laitat tuon, niin nykiminenhän voi alkaa uudelleen
Re: X16XEL ja EGR:n poisto
1.6XEL moottorissa on MAP anturi ja ECU odottaa alipainearvon muutosta kun EGR aukeaa. Tätä ei tietenkään tule.
Sinänsä tuo vikavalo ei haittaa koska tehoa ei alenneta.
X18XE1 moottorissa on taasen MAF anturi ja siinä EGR tulppaus ei aiheuta yhtään mitään
Sinänsä tuo vikavalo ei haittaa koska tehoa ei alenneta.
X18XE1 moottorissa on taasen MAF anturi ja siinä EGR tulppaus ei aiheuta yhtään mitään
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: X16XEL ja EGR:n poisto
Joo sitä juuri haen että olisiko tuo jotenkin kierrettävissä, mutta ilmeisesti ei.
Ei kai se sitten muuta kuin kovaa ajoa ja konttorin pihassa koodien nollaus Olishan tuo ollut kiva saada kokonaan pois, mutta menee näinkin.
Re: X16XEL ja EGR:n poisto
Voi sen toteuttaa niinkin kuin isäukko aikanaan yhden auton airbag valolle ... otetaan dieselin hehkurele, tai mikä tahansa sopiva aikarele ja otetaan merkkivalon ohjaus sen kautta Toki omaan käyttöön voi vielä tehdä tuolle jemmaan ohituskytkimen, jolla halutessaan saa vikavalon toimimaan oikein. Mutta tarvittaessa niin, että se syttyy kun virrat laitetaan päälle ja sammuu hetken kuluttua, vaikka todellinen tilanne ois mikä
Ja toisaalta, 2000-vuosimallissa ja vanhemmissa vikavalo SAA palaa katsastuksessa, kunhan päästöt menee muuten läpi. Tästä on vahvistus ihan katsastusketjun omilla sivuilla.
https://helppokatsastus.fi/katsastuspal ... ysymykset/
Ja toisaalta, 2000-vuosimallissa ja vanhemmissa vikavalo SAA palaa katsastuksessa, kunhan päästöt menee muuten läpi. Tästä on vahvistus ihan katsastusketjun omilla sivuilla.
https://helppokatsastus.fi/katsastuspal ... ysymykset/
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: X16XEL ja EGR:n poisto
Ei viitsi alkaa noin paljon säätämään kun todennäköisesti katsastuksia on edessä 2-3kpl ennen kuin auto vaihtuu Hyvä tietää valosta.shamrock kirjoitti: ↑28 Syys 2023, 16:42 Voi sen toteuttaa niinkin kuin isäukko aikanaan yhden auton airbag valolle ... otetaan dieselin hehkurele, tai mikä tahansa sopiva aikarele ja otetaan merkkivalon ohjaus sen kautta Toki omaan käyttöön voi vielä tehdä tuolle jemmaan ohituskytkimen, jolla halutessaan saa vikavalon toimimaan oikein. Mutta tarvittaessa niin, että se syttyy kun virrat laitetaan päälle ja sammuu hetken kuluttua, vaikka todellinen tilanne ois mikä
Ja toisaalta, 2000-vuosimallissa ja vanhemmissa vikavalo SAA palaa katsastuksessa, kunhan päästöt menee muuten läpi. Tästä on vahvistus ihan katsastusketjun omilla sivuilla.
https://helppokatsastus.fi/katsastuspal ... ysymykset/