Grandland X

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
HeseJoki57
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 11:42
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja HeseJoki57 »

Lauantaina tuli käytyä Tuurissa Keskisen kyläkaupassa. Matkaa 132 km ja laitoin navinpäälle että jakautu koko matkalle tuo sähkö. Mittari kertoi että bensaa kului matkalla 2,8L/100km nopeus oli 60-80-100 eli vaihtelua oli matkalla. Piti sitten ladata paluumatkaa varten siellä sillä välin kun oltaisiin kaupoilla. MUTTA enpä saanut tolpista sähköä vaikka useampaakin kokeilin. Vieressä oli sähköauto joka lataili että se oli onnistunut siinä. Ei auttanut kuin ajaa takaisin tyhjällä akulla sama matka, samat nopeudet ja kulutusta kertoi kotona matkalle 6,2L/100km Kyllä se sähkö siellä hieman auttelee kulutuksessa. Onneksi vaimon työmatka on sen verran lyhyt että pääsee sähköllä kulkeen vaivatta, siihen se on tosi hyvä peli.
Enemmänkin näitä autoja on ollut, tässä vain muutama viimeisin. Volvo V50 -04 > Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 FWD PHEV -21 > Opel Grandland Executive 225 PHEV FWD -23 > ??
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 231
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja PHN »

Mökillä itä-Suomessa, juuri muita mukavuuksia ei ole, mutta sähkö tulee. Kyläkauppa 25km päässä. Edestakaisin kylille ja 6km jäi akkuun virtaa. Yön yli taas täysi "tankki" aamulla.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
morojarm57@gmail.com
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 30 Touko 2022, 14:20

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja morojarm57@gmail.com »

PHN kirjoitti: 14 Elo 2023, 15:33 Mökillä itä-Suomessa, juuri muita mukavuuksia ei ole, mutta sähkö tulee. Kyläkauppa 25km päässä. Edestakaisin kylille ja 6km jäi akkuun virtaa. Yön yli taas täysi "tankki" aamulla.
Otin tänään aamulla latausjohdon irti ja vilkaisin rangea ikkunasta... oli pakko avata ovi ja katsoa lähempää, ja kyllä se näytti 68km. Entinen ennätys näytöllä 62.
Eilen ajoin 66 km pääasiassa pikkuteitä, bensakone hörähti muutaman kerran motari pätkällä ja jyrkässä ylämäessä. Lähtiessä sähkö näytti 56km ja palatessa 0.
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 231
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja PHN »

68km on omakin ennätykseni, viime kesältä tosin. Tuon sillä myös pääsi, kun olosuhteet ja reittiprofiili natsaa :)
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
rmv71
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Maalis 2023, 16:14

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja rmv71 »

Myös 59 km ja 6 km kapasiteettia jäljellä eilen meni kun ajo oli kaupunkipyöritystä, nopeus on akun kapasiteetin surma.
Opel Grandland X Elegance 300 PHEV AWD vm 20, aiemmin 20 Sitikkaa, Audi 100, Ford Sierra, 6 Skodaa :lol:
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1350
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Nible »

Laitoin eilen illalla latauksen ajastuksen 23 alkaen ja nyt aamulla katsoin, latausasema näyttää edelleen odottelevan autoa. My Opel sovelluskin näyttää että ei ole ladannut.

Ensimmäinen kerta kun kävi näin. Tosin aika vähän olen tuota auton ajastusta käyttänyt,joten pitää jatkossakin sitten käyttää tuota latausasemaan tehtyä ajastusta.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
rmv71
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Maalis 2023, 16:14

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja rmv71 »

Onko teillä ollut ongelmia latauksen kanssa siten että lataus on keskeytynyt? Minulla laturi Suko pistokkeessa (Opelin omalla laturilla) ja pari/kolme kertaa lataus keskeytynyt siten että ajomarkaa olisi ollut saatavilla muistaakseni 14, 24 ja 28 km. Oven aukaisun ja sulkemisen jälkeen lataus jatkui.
Nuo keskeykset on tapahtuneet kun olen laittanut auton suoraan lataukseen, siis töpseli pistkkeeseen, ei mitään ajastuksia. Lataus lähti heti kyllä käyntiin.
Opel Grandland X Elegance 300 PHEV AWD vm 20, aiemmin 20 Sitikkaa, Audi 100, Ford Sierra, 6 Skodaa :lol:
Avatar
scarecrow
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 151
Liittynyt: 20 Tammi 2022, 13:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja scarecrow »

rmv71 kirjoitti: 19 Elo 2023, 08:16 Onko teillä ollut ongelmia latauksen kanssa siten että lataus on keskeytynyt? Minulla laturi Suko pistokkeessa (Opelin omalla laturilla) ja pari/kolme kertaa lataus keskeytynyt siten että ajomarkaa olisi ollut saatavilla muistaakseni 14, 24 ja 28 km. Oven aukaisun ja sulkemisen jälkeen lataus jatkui.
Nuo keskeykset on tapahtuneet kun olen laittanut auton suoraan lataukseen, siis töpseli pistkkeeseen, ei mitään ajastuksia. Lataus lähti heti kyllä käyntiin.
Juuh, tapahtuu ja paljon. Lataus toimii jos tarkistan lataustilanteen kännykkäsovelluksella (insinörttinä vasta nyt huomasin ongelman kun yleensä aina tulee kytättyä latauksen tilaa). Odottelen uutta laturia takuuvaihtona tehtaalta. Totesivat marmorilla että viallinen.
rmv71
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Maalis 2023, 16:14

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja rmv71 »

scarecrow, miten ne marmorilla totesi että viallinen? Minulla marmorilla aloittivat että eihän se kuulu edes takuun piiriin, johon vastasin että alkuoeräinen Opelin toimittama laturi, kai silläkin on takuu. Kokeilivat Marmorin nopeammalla seinälaturilla ja toimiihan se, koska vikahan on todennäköisesti minun Opelin laturin puolella silloin kun se katkoo.
Minulla takuuta 5 vuotta ja sovin että hetken vielä seuraan ja jos ongelmoi niin palaan asiaan. Ja pitää näköjään lopettaa kännykkäsovellutuksen kautta latauksen seuraaminen.
Opel Grandland X Elegance 300 PHEV AWD vm 20, aiemmin 20 Sitikkaa, Audi 100, Ford Sierra, 6 Skodaa :lol:
Avatar
scarecrow
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 151
Liittynyt: 20 Tammi 2022, 13:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja scarecrow »

rmv71 kirjoitti: 20 Elo 2023, 09:24 scarecrow, miten ne marmorilla totesi että viallinen? Minulla marmorilla aloittivat että eihän se kuulu edes takuun piiriin, johon vastasin että alkuoeräinen Opelin toimittama laturi, kai silläkin on takuu. Kokeilivat Marmorin nopeammalla seinälaturilla ja toimiihan se, koska vikahan on todennäköisesti minun Opelin laturin puolella silloin kun se katkoo.
Minulla takuuta 5 vuotta ja sovin että hetken vielä seuraan ja jos ongelmoi niin palaan asiaan. Ja pitää näköjään lopettaa kännykkäsovellutuksen kautta latauksen seuraaminen.
En tiedä miten tutkivat ja totesivat, mutta vein auton huoltoon juuri pätkivän latauksen takia ja sanoivat katsovansa missä vika. Kertoivat sitten että auton laturi on viallinen, ja uusi vaihdetaan kun tehdas joskus sellaisen valmistaa ja toimittaa. Onneksi se pääpiirteittäin toimii jos vain muistan seurata kännykällä latauksen tilaa, muuten saattaa keskeyttää latauksen itsekseen, ja jatkaa vasta kun tarkistan MyOpel-appiksella. Mystinen keissi kyllä.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2142
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Niin tässä siis puhutaan AUTON SISÄISESTÄ laturista :wink:
Ei siitä pömpelistä pistokkeen ja auton välillä.

Aivan samoja oireita oli omassakin ennen sisäisen laturin vaihtoa.
Jostain ymmärsin, että ovat yleisempiä 7kW laturilla varustetuissa.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
scarecrow
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 151
Liittynyt: 20 Tammi 2022, 13:51

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja scarecrow »

Ahnuld kirjoitti: 21 Elo 2023, 09:30 Niin tässä siis puhutaan AUTON SISÄISESTÄ laturista :wink:
Ei siitä pömpelistä pistokkeen ja auton välillä.

Aivan samoja oireita oli omassakin ennen sisäisen laturin vaihtoa.
Jostain ymmärsin, että ovat yleisempiä 7kW laturilla varustetuissa.
Jep, auton laturi, eikä se ulkoinen latauslaite.
Itsellänikin tuo tehokkaampi 7,4kW laturi.
-MP-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja -MP- »

Moro! Olen ajellut 2022-malllin Mokalla tammikuusta -22 lähtien, mutta pieni kotterohan se on. Pitäisi saada vähän enemmän tilaa, ja päivittäiset ajot ovat sen verran vähäiset, että ne ajelisi hybridillä pelkällä sähköllä. Pari vuotta vanha Grandland X olisi mielessä, mutta kun olen lueskellut tästä mainiosta ketjusta kokemuksianne, on se hieman jarrutellut vaihtoinnostusta... Onko tietoa että olisiko 225-heppainen jotenkin varmatoimisempi kuin tuo 300-heppainen neliveto, vai onko näitä lataus- ja laturiongelmia samalla lailla molemmissa? Voisi kuvitella että pari sähkömoottoria ja vetävää pyöräparia on eri asia kuin yksi. Nelivetoa ja tehoa en niin hirveästi kaipaa, pärjäisin tuolla tehottomammallakin.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2142
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Luotettavuuden kannalta ei taida olla merkitystä kumman version valitsee.
Kannattaa valita kuitenkin sellainen missä on tehdastakuuta jäljellä ja mahdollisesti vielä FlexCare tai ainakin sitten ostaa se FlexCare siihen lisäksi, mikä laajentaa takuun viiteen vuoteen.

Ei näissä nyt ihan tuhottomasti vikoja ole ollut, joten en nyt sen takia jättäisi suosittelematta.
Mutta nykyisen Opelin organisaation tai sen huoltoverkoston tehottomuus + osien saatavuuden ongelmat ei yhtään helpota.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 231
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X

Viesti Kirjoittaja PHN »

Käytettyjen hinnat ovat varsin houkuttelevia, suosittelisin koeajamaan Hybrid4 nelivedon, samoin varustetaso Executive vs Innovation on aikamoinen, joten käytetyssä senkin saisi edullisesti mukaan. Oma autoni ollut toistaiseksi varsin viaton. (koputtaa puuta ja päätä)
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Vastaa Viestiin