Ei ole yhdessäkään Omegassa ollut omalla kohdalla mitään ongelmaa ilmauksen kanssa jos kaikki osat ehjiä.
Esim. Nykyiseen Aa malliin vaihdoin ilman abs:siä olevan "pikku"jarrujärjestelmän ABS jarrulliseen "iso"jarrujärjestelmään.
Eli vaihdoin tehostajan/pääsylinterin,asensin abs-yksikön ja kaikki satulat/levyt/jarruputket
Nestettä säiliöön ja ilmanipat auki pari jarrupolkimen pumppausta ja 10min.myöhemmin ruuvit kiinni ja jarrut löyty.
Tietysti jos on ilmauksen kanssa ongelmia niin tuo testerillä tehtävä ilmaus voi olla apu siihen.Ja tästä mun postauksesta ei ole mitään apua dun kysymykseen
Esim.Vaggilaiset ja toijota vaatii usein testerillä ilmaamista jos vaihtuu takasatulat tai putket ja välillä jarrunesteen vaihdonkin jälkeen.Tällöin poljintuntuma on selkeästi pehmeä/huono.
B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Eikai omegan abseissa oo ees mitää huoltotilaa mitä laittaa päälle. Useemmassa omegassa tullu laskettua täysin tyhjäks ja aina on ilmautunu ilman mitään ongelmia.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Liitä ilmauslaite jarrujen ilmausliitäntään (1). Käytä ainoastaan jarrunestettä DOT 4. Paineista jarrujärjestelmä (2) – huomioi valmistajan antamat ohjeet. Jätä kulloinenkin ilmanpoistoruuvi (3) auki niin pitkäksi aikaa, kunnes ulos valuu kirkasta, kuplatonta jarrunestettä. Suorita ilmaus kaikista neljästä ilmausruuvista, ulosvalunutta jarrunestettä ei saa käyttää enää uudelleen. Kiristä ilmausruuvi – kiristystiukkuus 9 Nm.
Irrota ilmauslaite (huomaa jäännöspaine jarrunestesäiliössä). Täytä jarrunestesäiliö "MAX"-merkintään asti ja kierrä kansi kiinni. Tarkasta jarrulaitteiston tiiviys – katso työvaihe "Jarrulaitteiston tiiviyden tarkastus".
Ohje: Mikäli koeajolla (ABS-järjestelmällä varustetut autot) todetaan erittäin pitkä jarrutusmatka ja jarrujen vähäinen teho, toista ilmaustoimenpide ja käytä samanaikaisesti paluusiirtopumppua Tech 1:n tai Tech 2:n kautta.
Irrota ilmauslaite (huomaa jäännöspaine jarrunestesäiliössä). Täytä jarrunestesäiliö "MAX"-merkintään asti ja kierrä kansi kiinni. Tarkasta jarrulaitteiston tiiviys – katso työvaihe "Jarrulaitteiston tiiviyden tarkastus".
Ohje: Mikäli koeajolla (ABS-järjestelmällä varustetut autot) todetaan erittäin pitkä jarrutusmatka ja jarrujen vähäinen teho, toista ilmaustoimenpide ja käytä samanaikaisesti paluusiirtopumppua Tech 1:n tai Tech 2:n kautta.