vectra 2.8 V6 T moottorin vaihto insigniasta?
Kumpi moottorikoodi z28nel vai z28net
Auto on Vectra c 2,8 v6 turbo 169 kw
Auton jotkut huoltopaperit näyttää että kone on z28net, kun taas tuolla http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php sanotaan että konetyyppi olisi z28nel ?
Auton jotkut huoltopaperit näyttää että kone on z28net, kun taas tuolla http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php sanotaan että konetyyppi olisi z28nel ?
Re: Kumpi moottorikoodi z28nel vai z28net
www.topbuzz.co.uk/info/engine_codes/engine_codes.htm <-- tuolta saat pääteltyä moottorisi tyypin.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Kumpi moottorikoodi z28nel vai z28net
Jos tuo teholukema pitää paikkansa , niin silloin kone on Z28NEL.
Z28NEL
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 89,0
Hub (mm): 74,8
Volumen (cm³): 2792
Leistung (kW bei min-1): 169 / 5500
Drehmoment (Nm bei min-1): 330 / 1800 - 4500
Verdichtung: 9,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ME 9.6
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: E-Gas, Kolbenbodenkühlung, Na-Auslassventile, Tempomat, Twin-Scroll-Turbolader, variable Einlasswellensteuerung
Verwendung: Signum (F40CR, AF40), Vectra C (F40CR, AF40)
Z28NET
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 89,0
Hub (mm): 74,8
Volumen (cm³): 2792
Leistung (kW bei min-1): 184 / 5500, 188 / 5500 (Vectra C)
Drehmoment (Nm bei min-1): 350 / 1800 - 4500, 355 / 1800 - 4500 (Vectra C)
Verdichtung: 9,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ME 9.6
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: E-Gas, Kolbenbodenkühlung, Na-Auslassventile, Tempomat, Twin-Scroll-Turbolader, variable Einlasswellensteuerung
Verwendung: Signum (F40CR, AF40), Vectra C (F40CR, AF40)
Jollain foorumulaisella oli joskus Z28NEL , jossa oli ilmeisesti Z28NET - koneen softa.
Lisäksi moottorin tyyppimerkintä on stanssattu moottoriin:
Moottorin merkintä on lyöty sylinterilohkon vaihteiston puoleiselle tasopinnalle käynnistimen viereen
Z28NEL
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 89,0
Hub (mm): 74,8
Volumen (cm³): 2792
Leistung (kW bei min-1): 169 / 5500
Drehmoment (Nm bei min-1): 330 / 1800 - 4500
Verdichtung: 9,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ME 9.6
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: E-Gas, Kolbenbodenkühlung, Na-Auslassventile, Tempomat, Twin-Scroll-Turbolader, variable Einlasswellensteuerung
Verwendung: Signum (F40CR, AF40), Vectra C (F40CR, AF40)
Z28NET
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 89,0
Hub (mm): 74,8
Volumen (cm³): 2792
Leistung (kW bei min-1): 184 / 5500, 188 / 5500 (Vectra C)
Drehmoment (Nm bei min-1): 350 / 1800 - 4500, 355 / 1800 - 4500 (Vectra C)
Verdichtung: 9,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ME 9.6
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: E-Gas, Kolbenbodenkühlung, Na-Auslassventile, Tempomat, Twin-Scroll-Turbolader, variable Einlasswellensteuerung
Verwendung: Signum (F40CR, AF40), Vectra C (F40CR, AF40)
Jollain foorumulaisella oli joskus Z28NEL , jossa oli ilmeisesti Z28NET - koneen softa.
Lisäksi moottorin tyyppimerkintä on stanssattu moottoriin:
Moottorin merkintä on lyöty sylinterilohkon vaihteiston puoleiselle tasopinnalle käynnistimen viereen
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
vectra 2.8 V6 T moottorin vaihto insigniasta?
Olisiko kellään faktaa sopiiko tähän -07 vm 2.8v6 184kw, Insignian 191kw. Onko moottori sama ja jos niissä fyysisesti eroa, niin tietoo minulle 0400579808 IL. Kiitti jo etukäteen.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: vectra 2.8v6 T
Insignian ja vectran moottoreissa on ainakin erijakopää sekä samalla myös anturikehät.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: vectra 2.8 V6 T moottorin vaihto insigniasta?
Ahaa, no onhan niissä sitten selvä ero. Ettei sellasenaan ainakaan voi olettaa et toimis, mutta olen kuullut/todennu että imunokat muuttuvat joissain. Onko omassa? Onko tossa Inkun koneessa? Pointti tässä se, että mulla tod näkösesti jako hypänny (ei käy "kaikilla) nii saisi ainakin kannet/venat hyödynnettyä? Miten mahtaa olla, moottorikoodi mulla HN028223 (Z28net) ja toi Inkun kone A28net, näin ymmärsin.
Re: vectra 2.8 V6 T moottorin vaihto insigniasta?
Jakopää on sama Inkussa jos sulla on tosiaan 2007 vm Vectra. 2006 ja vanhemmissa Vectroissa on sitten eri jakopää kuin 2007 ja uudemmissa. Kaikissa Vectroissa on säätyvät imunokat, Inkuissa säätyy myös pakonokat joten nokkapyörissa eroja. Inkussa on hiukan isompi turbo ja eri suuttimet.
Perusmoottori pitäis kyllä olla sama joten osia voi pystyä hyödyntämään ristiin mutta moottorit ei ole kokonaisina päittäin vaihtokelpoisia.
Perusmoottori pitäis kyllä olla sama joten osia voi pystyä hyödyntämään ristiin mutta moottorit ei ole kokonaisina päittäin vaihtokelpoisia.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: vectra 2.8 V6 T moottorin vaihto insigniasta?
Hei, Kiitti paljon tästä tiedosta , eli jos kansia venoja yms tarvii hyödyntää nii onnistuu sitten , ,.