Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Teon alla Omega 2,5 V6 1997 - edellinen omistaja oli irrottanut sen paksumman huohotin putken sieltä oikean kannen takapään huohotin laatikosta ja jättänyt natsan auki ulkoilmaan . Auto pelasi suht normaalisti sen parinsadan km matkan jonka ajoin kotiin / hieman pisarteli kopan raosta pakosarjoille . Nyt vaihdoin ehjän letkun ja pienellä koe lenkillä öljyä tulee jo täyttöputken korkin välistäkin .
Riittääkö tuossa ns imukopan kannessa olevien pikkuputkien tms tukkoisuus aiheuttamaan ko vaivan - tiedän että tuo itse huohotin kotelo tukkeentuu ja tunkee öljyjä ulos koppien raoista mutta jos nyt ilman tuota putkea pelasi elikä kotelo ilmeisesti ok .
Pikkusen olishyvälle vastaukselle kiirettä kun täytyis katsastaa ens tiistaina .
Seppo
Riittääkö tuossa ns imukopan kannessa olevien pikkuputkien tms tukkoisuus aiheuttamaan ko vaivan - tiedän että tuo itse huohotin kotelo tukkeentuu ja tunkee öljyjä ulos koppien raoista mutta jos nyt ilman tuota putkea pelasi elikä kotelo ilmeisesti ok .
Pikkusen olishyvälle vastaukselle kiirettä kun täytyis katsastaa ens tiistaina .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
koita puhaltaa imusarjaan päin kulkeeko ilma
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
En tiedä vastausta kysymykseesi mutta tossa on jokin ohje.
http://www.omegaowners.com/forum/index. ... ic=90653.0
http://www.omegaowners.com/forum/index. ... ic=90653.0
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Kiitos tuota ohjetta itsekin etsein kun joskus mulla oli se tallessa . Jotenkin tuntuis että tuossa ylimmässä pillistössä vois se tukos olla .
Toinen asia tietysti on että mistä tuo paine voi kerääntyä niin nopeesti - koe lenkki oli alle 2 km ja sillä matkalla oli jo niin paljon painetta öljytilassa että sammutuksen jälkeen öljykorkki suhahti avattaessa .
Tänään putsaan tuon yläsatsin ja sen huohotin boxin .
Seppo
Toinen asia tietysti on että mistä tuo paine voi kerääntyä niin nopeesti - koe lenkki oli alle 2 km ja sillä matkalla oli jo niin paljon painetta öljytilassa että sammutuksen jälkeen öljykorkki suhahti avattaessa .
Tänään putsaan tuon yläsatsin ja sen huohotin boxin .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Kaverin MV6:sta putsattiin just tuota huohotinosaa keväällä eri liuottimissa liottamalla ja huuhtelemaalla vedellä läpi niitä reikiä. Ja puhalleltiin paineilmalla.
Sitä paskaa tuli sieltä aivan tajuttomasti, mutta pesun tuloksena 2/4 auki muuttui 4/4 auki tilanteeksi.
Sitä paskaa tuli sieltä aivan tajuttomasti, mutta pesun tuloksena 2/4 auki muuttui 4/4 auki tilanteeksi.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Oli niistä muovi osan neljästä pillistä kaikki aivan ummessa , jännä juttu se muovinen sisä osa näyttäs vaihdetun jo kerran , siinä on vielä varaosa lappu kiinni - mikähän piru tuota tukkii ajateltuna että tuo näyttäs olevan alle 200000 ajettu auto .
Nyt vaihdoin hyllystä valmiix putsatun satsin - vielä on käryä konehuoneessa .
Viimeksi kun kunnostin MV6 mallin ja vaihdoin alu kopat niin vanhoja roiskeita paloi vielä toista viikkoo ja tais lopullisesti häipyä kun leikkelin risat lämmönsuoja pellit eristeineen pois etuputkista .
Seppo
Nyt vaihdoin hyllystä valmiix putsatun satsin - vielä on käryä konehuoneessa .
Viimeksi kun kunnostin MV6 mallin ja vaihdoin alu kopat niin vanhoja roiskeita paloi vielä toista viikkoo ja tais lopullisesti häipyä kun leikkelin risat lämmönsuoja pellit eristeineen pois etuputkista .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
...ja ei kun huomenna katsastukseen, onnea!
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Kiitoos jännitys nousee
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Wd40 on aika kovaa kamaa imusarjan, kaasuläppäkoteloitten ja noitten huohotusjärjestelmän osien putsailuun. Sillä kun huuhtoo kaikki huohottimen osat sisäpuolelta niin ei varmasti jää tukoksia. Irrotellaan tietysti ne osat ensin ennen putsausta.
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Onko kukaan keksinyt toimivaa patenttia taikka löytänyt artikkelia miten sen tuuletuskotelon (huohottimen osa kiinni oikean kannen taka osassa)
se läppä korvataan / sehän lasittuu täysin kovaksi ja jämähtää joko auki tai kiinni asentoon ja katkeaa kosketuksesta .
Muutenhan sen puute ei haittaa mutta kireässä kurvissa vasemmalle öljyä kulkeutuu ohi ja palaa sylintereissä .
Tuo taisi olla melko kallis palikka ostaa uusi ja pelkkää läppää ei varmaan saa orkkista .
Onko ulkomaan foorumeilla ollut ohjetta korvaavasta osasta
Seppo
se läppä korvataan / sehän lasittuu täysin kovaksi ja jämähtää joko auki tai kiinni asentoon ja katkeaa kosketuksesta .
Muutenhan sen puute ei haittaa mutta kireässä kurvissa vasemmalle öljyä kulkeutuu ohi ja palaa sylintereissä .
Tuo taisi olla melko kallis palikka ostaa uusi ja pelkkää läppää ei varmaan saa orkkista .
Onko ulkomaan foorumeilla ollut ohjetta korvaavasta osasta
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Leima paperissa -ei merkittylä vikoja Loppulausunnolla " ei ole huonoimpia näkemiäni Omegoita " .
Nyt on aikaa raplata kaikki oman mielen mukaan
Toivottavasti en nyt hehkuta liian aikaisin - tuntus että ylimääräset on palanu sarjojen päältä pois ja ajettiin muutaman kymmenen kilsan testi ja nopeutta kokeiltiin 100km/h asti -ei käryjä enää
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Hyvä että meni läpi. En löytänyt tuolta
https://www.omegaowners.com/forum/index ... pi4g89e435&
muutosohjetta kotelolle mutta jos englanniksi onnistuu niin liity ja kysy 'Omega General Help' osastolta. Hyvä sivusto tuokin.
https://www.omegaowners.com/forum/index ... pi4g89e435&
muutosohjetta kotelolle mutta jos englanniksi onnistuu niin liity ja kysy 'Omega General Help' osastolta. Hyvä sivusto tuokin.
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 450
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Tätä kun lueskeli niin sitä jäin miettimään, että kun huohotin saatiin avattua/putsattua niin pitikö venakoppiin vaihtaa uudet tiivisteet vai lakkasiko vuoto vaan tolla huohottimen putsauksella?
Itselläni oli kans huohotin tukossa ja alkoi siis vuotaa uusilla tiivisteillä, niin ajattelin että meneekö ne pilalle jos pääsee kerran vuotamaan välistä?
Väittivät siis tuolla englantilaisella foorumilla että eivät pidä jos pääsevät kerran vuotamaan, vaikka ei kyllä oikein käy järkeen, koska voihan koppa jäädä vaikka löysälle jollakin asentajalla, ja kun kirii niin alkaa pitää, siitäkin huolimatta että olisi vuotanut aiemmin.
Itselläni oli kans huohotin tukossa ja alkoi siis vuotaa uusilla tiivisteillä, niin ajattelin että meneekö ne pilalle jos pääsee kerran vuotamaan välistä?
Väittivät siis tuolla englantilaisella foorumilla että eivät pidä jos pääsevät kerran vuotamaan, vaikka ei kyllä oikein käy järkeen, koska voihan koppa jäädä vaikka löysälle jollakin asentajalla, ja kun kirii niin alkaa pitää, siitäkin huolimatta että olisi vuotanut aiemmin.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Itse en kyllä usko, että uudehkot tiivisteet menisi tuosta miksikään. Muovikoppia kyllä riivaa se, että menettävät muotonsa ajan kanssa niin, että pitkiltä sivuilta tiiviste osuu suunnilleen puoleksi kannen pintaa vasten. Ja tietysti vuotaa sitten tiivisteen kunnosta riippumatta.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 450
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: Omegan V6 koneen huohotus järjestelmä
Itsellä nyt vähän sama tilanne eli on Vectran alukopat, kumpikin huohotin putsattu, mutta ilmesesti vanha öljy käryää hieman pakosarjojen/putkien päältä Yleensä siten että pitää ajaa ihan kunnolla kuumaksi, mutta sitä lähdin tässä kyselemään että saitko mitenkä siis putsattua roiskuneen öljyn ja kuinka monta sataa kilometriä jouduit ajamaan että käryäminen loppu? Tuossa kun ei oikein rätillä ja kliinerillä mahdu kummoisia tekemään...sepse kirjoitti: ↑01 Heinä 2018, 23:44 Oli niistä muovi osan neljästä pillistä kaikki aivan ummessa , jännä juttu se muovinen sisä osa näyttäs vaihdetun jo kerran , siinä on vielä varaosa lappu kiinni - mikähän piru tuota tukkii ajateltuna että tuo näyttäs olevan alle 200000 ajettu auto .
Nyt vaihdoin hyllystä valmiix putsatun satsin - vielä on käryä konehuoneessa .
Viimeksi kun kunnostin MV6 mallin ja vaihdoin alu kopat niin vanhoja roiskeita paloi vielä toista viikkoo ja tais lopullisesti häipyä kun leikkelin risat lämmönsuoja pellit eristeineen pois etuputkista .
Seppo
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"