Onko kukaan törmännyt sellaiseen, että automaatti-ilmastoinnin puhallus ylös (tuulilasille+sivuikkunoille) on liian vähäinen, jos puhallusta on jonnekin muualle esim. jalkatilaan? Puhallusta ylös kyllä tulee oikein mikäli asetus on manuaalisesti päällä: huurteenpoisto- tai ylös-painike.
Ongelmahan tässä on se, että näin talvella meinaa joko jalkoja palella tai tuulilasi huurtua. Tämä riippuu siitä missä asennossa pyynti on. Myöskään auto- asento ei tuo parannusta. Siinäkin tulee liikaa jaloille.
Onko tämä Inkun automaatti- ilmastoinnin ominaisuus vai jokin kalibrointivika?
Laite ei sinällään ole sekaisin vaan muutoin toimii ok, mutta säätö ei ole sopiva. Auttaisikohan ilmastoinnin sulakkeen F17 irroittaminen kojelaudan sähkökeskuksesta?
ps Mitään vikakoodeja ei OpCom löytänyt.
Insignia A HVAC toimintalogiikka
Insignia A HVAC toimintalogiikka
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7314
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Insignia A HVAC toimintalogiikka
Luulen, että se on ominaisuus jota vanhentunut ja vaihtamaton raitislimasuodatin pahentaa.
Mulla vetää automaattisena lasit jäähän näin talvella. Varmaan just kun suodatin on ties kuin vanha ja kostea valmiiksi.
Mää oon säädellyt nyt siten, että auton lämmetessä huurteenpoisto huutaa lasille täysiä ja lämmettyään laitan siitä näytön alapuolelta alas ja ylös puhaltimet, sekä säädän tarvittaessa puhaltimen nopeutta.
Lämpötila asetettu 23 astetta ja käytännössä lämmitystä säädän puhalluksen voimakkuutta säätämällä. Jos pistää HI-asentoon, niin voi kohta heitellä löylyjä kojetaululta.
Uskon, että toiminta paranee kunhan pääsen vaihtamaan suodattimen. Omegassa oli kans ero yöllä ja päivällä, että onko suodatin tukossa ja märkä vai uusi.
EDIT: Enemminkin mulla on ongelma automaattisessa asennossa, että kuljettajan sivulasi menee jäähän ja jos vaikka haukottelee tai aivastaa, niin etuikkuna menee huuruun siltä kohdin. Ei riitä puhalluksen voimakkuus.
Jos puhalluksen voimakkuutta säätää itse, sammuu automaattinen.
Auton valikoissa on myös puhaltimen nopeudelle automaattinen asetus, (hidas, keski, täysillä, tjsp) mutta muistaakseni se on mulla jo täysillä. Lujemmaksi saa sit rullasta kääntämällä.
Mulla vetää automaattisena lasit jäähän näin talvella. Varmaan just kun suodatin on ties kuin vanha ja kostea valmiiksi.
Mää oon säädellyt nyt siten, että auton lämmetessä huurteenpoisto huutaa lasille täysiä ja lämmettyään laitan siitä näytön alapuolelta alas ja ylös puhaltimet, sekä säädän tarvittaessa puhaltimen nopeutta.
Lämpötila asetettu 23 astetta ja käytännössä lämmitystä säädän puhalluksen voimakkuutta säätämällä. Jos pistää HI-asentoon, niin voi kohta heitellä löylyjä kojetaululta.

Uskon, että toiminta paranee kunhan pääsen vaihtamaan suodattimen. Omegassa oli kans ero yöllä ja päivällä, että onko suodatin tukossa ja märkä vai uusi.
EDIT: Enemminkin mulla on ongelma automaattisessa asennossa, että kuljettajan sivulasi menee jäähän ja jos vaikka haukottelee tai aivastaa, niin etuikkuna menee huuruun siltä kohdin. Ei riitä puhalluksen voimakkuus.
Jos puhalluksen voimakkuutta säätää itse, sammuu automaattinen.
Auton valikoissa on myös puhaltimen nopeudelle automaattinen asetus, (hidas, keski, täysillä, tjsp) mutta muistaakseni se on mulla jo täysillä. Lujemmaksi saa sit rullasta kääntämällä.
prööt
Re: Insignia A HVAC toimintalogiikka
Minulla ollut insignia vuodesta -11. Käytän aina talvella manuaali ilmastointia just huurtumisen vuoksi.
Re: Insignia A HVAC toimintalogiikka
Raitisilmasuodatin vaihdettu. Oli melko likaisen näköinen ja muutamia koivun lehtiäkin oli tukkeena.
Eiköhän ilman virtaus nyt parantunut ja auttaa asiaa. Silti näyttää talvella kannattavan käyttää ilmastointia munuaalisesti.
Eiköhän ilman virtaus nyt parantunut ja auttaa asiaa. Silti näyttää talvella kannattavan käyttää ilmastointia munuaalisesti.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia A HVAC toimintalogiikka
Säädä valikosta automaattipuhalluksen tila kohtaan "Voimakas"
Helpottaa hieman, mutta jalkatilapainotteinen puhallus on automaatti-ilmastoinneissa ominaisuus merkistä riippumatta.
Kuulemma lämpö leviää miellyttävämmin matkustamoon noin, oli ainakin Volvon selitys joskus.
Helpottaa hieman, mutta jalkatilapainotteinen puhallus on automaatti-ilmastoinneissa ominaisuus merkistä riippumatta.
Kuulemma lämpö leviää miellyttävämmin matkustamoon noin, oli ainakin Volvon selitys joskus.