Z20NET takavetoasennus?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ajcanez
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Kesä 2017, 17:51

Z20NET takavetoasennus?

Viesti Kirjoittaja ajcanez »

Huhua ja teoriaa on kuulunut, mutta käytännön faktaa en ole kuullut.

Onkohan näihin valmiina olemassa sopivaa vaihteistoa, vanhempiin saapaksiin ainakin huhuilujen mukaan sopii omegan vaihteisto omalla sovittelullansa. Faktaa en näistä uudemmista löytänyt, onko samalla jaolla vielä tämä NET kone kuin vaikka joku vanhempi..

Vauhtipyörä kanssa vähän kysyttää, onko järkevään hintaan kukaan luonut kiinteää?

Jos faktaa ei löydy, niin täytyy tiedustella onko näihin jo jigiä luotu, että saa sille perinteiselle 37dz vaihteistolle muutettua..

GM:n LK9, LSJ, B207, Z20net enempi-vähempi kai kaikki saman lohkon ympärille luotu ja jokaisen mallin alta löytyy kyllä teoriointia takavetomuutoksista, mutta ei faktaa. :roll:
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Z20NET takavetoasennus?

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Tuossa ketjussa löytyy tarinaa Saabin koneen asennuksesta Omegaan. Toki puhutaan vanhemmasta koneesta, mutta jotain osviittaa voisi tuosta saada. Onhan tuo B207 sukulaisineen nimenomaan Saabin suunnittelua pohjimmiltaan.

https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 1&start=15
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Z20NET takavetoasennus?

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Tuli tätä samaista swappia itekkin pohdittua eikä välttämättä huono vaihtoehto olisi.
Sumujen saarilta löysin yhden topicin jossa jonkunverran vastauksia löytyi ja kysyin tekijältä itseltään lisää tuon r25 sovituksesta (kaaveli mielessä):

https://forum.retro-rides.org/thread/19 ... ered-capri

"I haven't got many more pictures than what Is already on the thread. 3 of the bolts lined up and I had to slot the fourth one to get it to bolt up.

I used a z20let flywheel and clutch which mates up to the omega gearbox."


shamrock kirjoitti: 24 Tammi 2023, 05:25 Tuossa ketjussa löytyy tarinaa Saabin koneen asennuksesta Omegaan. Toki puhutaan vanhemmasta koneesta, mutta jotain osviittaa voisi tuosta saada. Onhan tuo B207 sukulaisineen nimenomaan Saabin suunnittelua pohjimmiltaan.

https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 1&start=15
En lähtisi ehkä liikaa nuita kahtelemaan, on kuitenkin aikalailla eri moottori tämä ecotec sukuinen mitä nuo t5/t7 moottorit.
Pohjana oman ymmärrykseni mukaan kuitenkin on ollut 2.2 ecotec, eli meikäläisittäin z22se joka sittemmin käynyt Ruotsissa päivitettävänä muotoon z20net/b207. Kun katselee sitä moottoria niin huomaa kyllä melko oleellisia eroja fyysisesti, kuten imu- ja pakopuolen sijainti :D

Facebookissa KMPracing nimellä löytyy B Ascona naksua uudemman generaation moottorilla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
ajcanez
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Kesä 2017, 17:51

Re: Z20NET takavetoasennus?

Viesti Kirjoittaja ajcanez »

Sämä kirjoitti: 24 Tammi 2023, 08:07 Tuli tätä samaista swappia itekkin pohdittua eikä välttämättä huono vaihtoehto olisi.
Sumujen saarilta löysin yhden topicin jossa jonkunverran vastauksia löytyi ja kysyin tekijältä itseltään lisää tuon r25 sovituksesta (kaaveli mielessä):

https://forum.retro-rides.org/thread/19 ... ered-capri

"I haven't got many more pictures than what Is already on the thread. 3 of the bolts lined up and I had to slot the fourth one to get it to bolt up.

I used a z20let flywheel and clutch which mates up to the omega gearbox."


shamrock kirjoitti: 24 Tammi 2023, 05:25 Tuossa ketjussa löytyy tarinaa Saabin koneen asennuksesta Omegaan. Toki puhutaan vanhemmasta koneesta, mutta jotain osviittaa voisi tuosta saada. Onhan tuo B207 sukulaisineen nimenomaan Saabin suunnittelua pohjimmiltaan.

https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 1&start=15
En lähtisi ehkä liikaa nuita kahtelemaan, on kuitenkin aikalailla eri moottori tämä ecotec sukuinen mitä nuo t5/t7 moottorit.
Pohjana oman ymmärrykseni mukaan kuitenkin on ollut 2.2 ecotec, eli meikäläisittäin z22se joka sittemmin käynyt Ruotsissa päivitettävänä muotoon z20net/b207. Kun katselee sitä moottoria niin huomaa kyllä melko oleellisia eroja fyysisesti, kuten imu- ja pakopuolen sijainti :D

Facebookissa KMPracing nimellä löytyy B Ascona naksua uudemman generaation moottorilla.
Vaikuttaa hyvälle, on varmasti huomattavasti edullisempikin vaihtoehto kuin vaikka teetättää tuolle opelin kopalle joku vaihteisto.

Eli ihan perus b omega & x20xev laatikko käynee ainakin, V6 eikö ollut ainakin eri jaolla :nerd:

Todella halpa moottori (ainakin vielä) aihioksi tämmöinen z20net, koitetaan saadaanko budjetilla jotain aikaan. Tämän sukulainen, joka tehtaalta varustautunut remmiahtimella kuulostaa olevan ainakin ihan kohtuu aihio pikku virityksille, mitä ulkomailta yrittänyt tietoa kaivaa..
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Z20NET takavetoasennus?

Viesti Kirjoittaja Sämä »

V6 on sama kaaveli ku X20XEV.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Vastaa Viestiin