Astra L
Re: Astra L
Minkäs hintainen tuo pilvipalvelu on? Jos ei halua kk-maksua maksella, niin saahan sen esilämmityksen kyl ajastettua auton valikoistakin esim. joka aamu klo 7.
Re: Astra L
e-Remote on ilmainen.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Astra L
Kappas joo, toistaiseksi ilmainen, mutta tällä sivulla on jo valmiiksi jätetty tilaa "Valitse tilauksesi" kohdassa muillekin vaihtoehdoille ja sen alapuolella olevassa tekstissä puhutaan ostamisesta. Tuskin tulee siis olemaan kovin pitkään ilmainen. Veikkaanpa, että tämän vuoden lopulla kun ovat jo saaneet riittävästi autoja liikenteeseen, alkavat pyytää rahaa pilvipalvelusta.
Niinhän se oli Koossakin aikoinaan, että eka vuosi ilmainen ja sen jälkeen jotain 90,- eur/vuosi.
https://connect.opel.fi/store/e-remote-etaohjaus
...josta päästäänkin sit jatkokysymykseen: Saakohan tuohon kabiinin esilämmitykseen perinteistä "webaston kaukosäädintä" ? Siitä voisin vaikka 100,- eur kertamaksun maksaa, niin välttyisin maksamasta vuosimaksuja koko eliniän.
Niinhän se oli Koossakin aikoinaan, että eka vuosi ilmainen ja sen jälkeen jotain 90,- eur/vuosi.
https://connect.opel.fi/store/e-remote-etaohjaus
...josta päästäänkin sit jatkokysymykseen: Saakohan tuohon kabiinin esilämmitykseen perinteistä "webaston kaukosäädintä" ? Siitä voisin vaikka 100,- eur kertamaksun maksaa, niin välttyisin maksamasta vuosimaksuja koko eliniän.
Re: Astra L
Etusivulla on lause, et on ilmainen koko auton elikaaren ajan. Tosin auton elinkaaren pituudesta ei ole mitään lupaustaAskoik kirjoitti: ↑24 Tammi 2023, 19:02 Kappas joo, toistaiseksi ilmainen, mutta tällä sivulla on jo valmiiksi jätetty tilaa "Valitse tilauksesi" kohdassa muillekin vaihtoehdoille ja sen alapuolella olevassa tekstissä puhutaan ostamisesta. Tuskin tulee siis olemaan kovin pitkään ilmainen. Veikkaanpa, että tämän vuoden lopulla kun ovat jo saaneet riittävästi autoja liikenteeseen, alkavat pyytää rahaa pilvipalvelusta.
Niinhän se oli Koossakin aikoinaan, että eka vuosi ilmainen ja sen jälkeen jotain 90,- eur/vuosi.
https://connect.opel.fi/store/e-remote-etaohjaus
...josta päästäänkin sit jatkokysymykseen: Saakohan tuohon kabiinin esilämmitykseen perinteistä "webaston kaukosäädintä" ? Siitä voisin vaikka 100,- eur kertamaksun maksaa, niin välttyisin maksamasta vuosimaksuja koko eliniän.
Opel Astra GS 180 A PHEV MY2023A Keltakultainen
Re: Astra L
Ainakin Grandland X Phevin kohdalla on niin paskasti toimiva softa, että ei siitä kehtaa lipevinkään myyntimies pyytää rahaa
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Astra L
Saksalaisella palstalla oli sellainen juttu, että Sports Tourerin sarjatuotanto alkaisi lopulta ensi viikolla. Toivotaan, että näin käy.Askoik kirjoitti: ↑22 Tammi 2023, 18:51 Kenelle ne niitä valmistavat, kun ei niitä ole päästy vielä edes tilaamaankaan? Vai olikos farkkumallikin suomen hinnastoissa joskus vuosi sitten, ehkä kuukauden tai kahden ajan?
Jos niitä "joskus keväällä" aletaan valmistaa ja luovuttaa, niin milloinkohan ne tilauskirjat mahtaa aueta? Luulis että hinnat olis jo tiedossa ja auto tilattavissa.
Re: Astra L
Kuten siinä sivulla sanotaan: Tämä palvelu Opelilta on ilmainen sinulle koko ajoneuvon elinkaaren ajan.Askoik kirjoitti: ↑24 Tammi 2023, 19:02 Kappas joo, toistaiseksi ilmainen, mutta tällä sivulla on jo valmiiksi jätetty tilaa "Valitse tilauksesi" kohdassa muillekin vaihtoehdoille ja sen alapuolella olevassa tekstissä puhutaan ostamisesta. Tuskin tulee siis olemaan kovin pitkään ilmainen. Veikkaanpa, että tämän vuoden lopulla kun ovat jo saaneet riittävästi autoja liikenteeseen, alkavat pyytää rahaa pilvipalvelusta.
Niinhän se oli Koossakin aikoinaan, että eka vuosi ilmainen ja sen jälkeen jotain 90,- eur/vuosi.
https://connect.opel.fi/store/e-remote-etaohjaus
...josta päästäänkin sit jatkokysymykseen: Saakohan tuohon kabiinin esilämmitykseen perinteistä "webaston kaukosäädintä" ? Siitä voisin vaikka 100,- eur kertamaksun maksaa, niin välttyisin maksamasta vuosimaksuja koko eliniän.
Tuo e-remotehan on ollut jo kolme vuotta käytössä. Grandland phev, Mokka-e ja corsa-e
Mitään perinteistä "kaukosäädintä" on hankala alkaa rakentamaan autoon, jossa ei ole mikään mikä ottaisi vastaan niitä kaukosäätimen komentoja. Autossa on 4G yhteys auto juttelee pilven kanssa ja puhelimen appi juttelee pilven kanssa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Astra L
Onhan siinä perinteinen 450 MHz kaukosäädin ovien avauksellekin, niin ei se nyt olis kovin suuri lisäkustannus laittaa samaan kapulaan yksi painike lisää, jota painamalla kabiini alkaa tavoitella +20°C lämpötilaa, oli sitten kesä tai talvi. Toimintavarmuus lähietäisyyksiltä ja käytön nopeus olisivat kertaluokkaa paremmat, kuin jotain kännykkäappia hivelöimällä ja odottelemalla. Toki kännykkä on sit taas kätevämpi silloin, kun hiihtolenkin loppusuoralla (3 km päässä) lähestyt autoa.
Re: Astra L
Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?
Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: Astra L
Vähän huolettaa vaan tuo japanilaisten etumatka sarjavalmisteisten hybridi-autojen tekniikassa. Esim. joku Toyota on niitä kehittänyt ja myynyt jo ainakin sen 20 vuotta, kun taas saksalaiset keskittyi polttomoottorien tekemiseen. Opelkin vasta ensimmäisiä pykää nyt kun tuli pakko. Saa nähdä, onko etumatka otettavissa kiinni miten nopeasti vai vaivaako lastentaudit alkuvuosina pahasti?
Re: Astra L
Moottori on vaihteistossa. Momentinmuuntimen kanssa eli tavallaan laatikon ja bensakoneen välissä. Tosin mittariston mukaan se ei sähköllä käytä vaihteistoa, eikä sitä samanlaista nykäisyä ole mitä bensakoneella vaihteiden kanssa tapahtuu.Opestra kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 12:56 Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?
Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Tosin nuo nyt kokemukset tuosta 4wd grandlandista, niin joku 2wd Grandlandin omistajahan pystyy kertomaan vähän paremmin, kun sama kone + laatikko yhdistelmähän noissa kaikissa pheveissä on. 4-vetoon vaan laitettu yksi sähkömoottori taka-akselille enemmän.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Astra L
En olisi niin huolissani. Hybridit häviää muutaman vuoden sisään. Uskon että jopa ennen pelkällä polttomoottorilla varustettuja autoja.Juha2U kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 14:51 Vähän huolettaa vaan tuo japanilaisten etumatka sarjavalmisteisten hybridi-autojen tekniikassa. Esim. joku Toyota on niitä kehittänyt ja myynyt jo ainakin sen 20 vuotta, kun taas saksalaiset keskittyi polttomoottorien tekemiseen. Opelkin vasta ensimmäisiä pykää nyt kun tuli pakko. Saa nähdä, onko etumatka otettavissa kiinni miten nopeasti vai vaivaako lastentaudit alkuvuosina pahasti?
Täyssähkö on tulevaisuutta, ja siinä japanilaisilla onkin pelkkää takamatkaa.
Re: Astra L
[nettiauto][/nettiauto]
Todennäköisesti tuo on sitten toteutettu niin, että vaihteistossa on sama pykälä (kakkonen?) käytössä koko ajan pelkällä sähköllä ajettaessa. Se riittää sitten sinne sähköiseen huippunopeuteen, olikohan n. 135 km/h.Nible kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 16:00Moottori on vaihteistossa. Momentinmuuntimen kanssa eli tavallaan laatikon ja bensakoneen välissä. Tosin mittariston mukaan se ei sähköllä käytä vaihteistoa, eikä sitä samanlaista nykäisyä ole mitä bensakoneella vaihteiden kanssa tapahtuu.Opestra kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 12:56 Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?
Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Tosin nuo nyt kokemukset tuosta 4wd grandlandista, niin joku 2wd Grandlandin omistajahan pystyy kertomaan vähän paremmin, kun sama kone + laatikko yhdistelmähän noissa kaikissa pheveissä on. 4-vetoon vaan laitettu yksi sähkömoottori taka-akselille enemmän.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: Astra L
Facebookin Grandland X hybrid ryhmässä:Opestra kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 18:30 [nettiauto][/nettiauto]Todennäköisesti tuo on sitten toteutettu niin, että vaihteistossa on sama pykälä (kakkonen?) käytössä koko ajan pelkällä sähköllä ajettaessa. Se riittää sitten sinne sähköiseen huippunopeuteen, olikohan n. 135 km/h.Nible kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 16:00Moottori on vaihteistossa. Momentinmuuntimen kanssa eli tavallaan laatikon ja bensakoneen välissä. Tosin mittariston mukaan se ei sähköllä käytä vaihteistoa, eikä sitä samanlaista nykäisyä ole mitä bensakoneella vaihteiden kanssa tapahtuu.Opestra kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 12:56 Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?
Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Tosin nuo nyt kokemukset tuosta 4wd grandlandista, niin joku 2wd Grandlandin omistajahan pystyy kertomaan vähän paremmin, kun sama kone + laatikko yhdistelmähän noissa kaikissa pheveissä on. 4-vetoon vaan laitettu yksi sähkömoottori taka-akselille enemmän.
Electrified Transmission The 8-speed electrified transmission system is standard and offers both smooth transition between gears. The 8-speed electrified gearbox includes the following content: • Multi-disc wet clutch replaces removed torque converter • Permanent electric motor that transforms electric energy into mechanical drive energy • Electric motor installed into the gearbox and petrol engine • Comes with intuitive and stylish Automatic gearbox with electric shifter with shift paddles
Gear box is exceptional 8 speed auto and the electric part is built into the output shaft side
Tuo että se olisi vaihteiston ja moottorin välissä tuli jostakin Aisinin tiedoista, mutta en nyt muista mistä.
Tuo EAT8 on Aisin AWF8F35, mutta ei tietoa ainakaan itsellä että onko tuo E-EAT8 Aisinin vai PSA:n omaa muunnosta siitä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Astra L
Tuo kuulostaisi kyllä ihan järkevältä suunnittelulta, ettei sähkömoottorin tarvitsisi pyörittää turhaan vaihteistoa, josta tulisi tehohäviötä ja sähköinen toimintamatka laskisi. Jos siellä on siis vielä omat kytkimet bensamoottorin irroittamiseksi vaihteistosta ja sähkömoottorin irroittamiseksi vaihteistosta. Jossain Mazdan uudessa mallissa nimittäin sähkömoottori käyttää vaihteistoa samalla tavalla, kuin polttomoottori. Siinä sähkömoottori on polttomoottorin ja vaihteiston välissä, momentinmuuntimen sijaan. Sähkömoottorin veto ei ole siinä katkeamatonta, toisin kuin esim. tässä PSA:n ratkaisussa.Nible kirjoitti: ↑31 Tammi 2023, 17:49Facebookin Grandland X hybrid ryhmässä:Opestra kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 18:30 [nettiauto][/nettiauto]Todennäköisesti tuo on sitten toteutettu niin, että vaihteistossa on sama pykälä (kakkonen?) käytössä koko ajan pelkällä sähköllä ajettaessa. Se riittää sitten sinne sähköiseen huippunopeuteen, olikohan n. 135 km/h.Nible kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 16:00Moottori on vaihteistossa. Momentinmuuntimen kanssa eli tavallaan laatikon ja bensakoneen välissä. Tosin mittariston mukaan se ei sähköllä käytä vaihteistoa, eikä sitä samanlaista nykäisyä ole mitä bensakoneella vaihteiden kanssa tapahtuu.Opestra kirjoitti: ↑30 Tammi 2023, 12:56 Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?
Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Tosin nuo nyt kokemukset tuosta 4wd grandlandista, niin joku 2wd Grandlandin omistajahan pystyy kertomaan vähän paremmin, kun sama kone + laatikko yhdistelmähän noissa kaikissa pheveissä on. 4-vetoon vaan laitettu yksi sähkömoottori taka-akselille enemmän.
Electrified Transmission The 8-speed electrified transmission system is standard and offers both smooth transition between gears. The 8-speed electrified gearbox includes the following content: • Multi-disc wet clutch replaces removed torque converter • Permanent electric motor that transforms electric energy into mechanical drive energy • Electric motor installed into the gearbox and petrol engine • Comes with intuitive and stylish Automatic gearbox with electric shifter with shift paddles
Gear box is exceptional 8 speed auto and the electric part is built into the output shaft side
Tuo että se olisi vaihteiston ja moottorin välissä tuli jostakin Aisinin tiedoista, mutta en nyt muista mistä.
Tuo EAT8 on Aisin AWF8F35, mutta ei tietoa ainakaan itsellä että onko tuo E-EAT8 Aisinin vai PSA:n omaa muunnosta siitä.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16