Kerta tuo Omega muuttui kertaheitolla talvipulkasta harrasteautoksi "ruosteettomuuden" takia niin mietin että aiheesta sopisi kirjoittaa tänne pientä topicia. Auto tuli hommattua Tuusulasta varsin lyhyellä varoitusajalla. E36 tuli myytyä niin saman tien lähdettiin E36 perään helsinkiä kohti.
Kyseessä on siis aivan vakio 20SE GL Ompppu sedani.
Auto on ennen minua ja aikaisempaa omistajaa viettänyt reilun 30 vuotta Lapissa Yli-Tornion alueella joten koriin ei ole ruoste iskenyt läheskään yhtä pahasti kuin aikaisemmin kesällä ostamaani aitoon 3000:n.
Itseasiassa auton runkoaisoissakin on vielä orkkis maalipintaa jäljellä eikä pohjasta ole löytynyt kuin kaksi paikkaa, siitä takapenkin matkustajien kantapäitten kohdalta kummaltakin puolelta on syöpynyt se kulma hiukan haperoksi. Mitään muuta ei ole löytynyt vaikka miten syynäsi.

Autoon olisi tarkoitus kunnostuksen kautta vaihtaa kaikki 3000 osat harmaasta, konetta myöten. Nyt olen aloitellut korin osien vaihdosta niin saa omegasta hiukan papppalookkia poies. Tavoite ensikesäksi olisi saada nyt ainakin 3000-lookki, alustasarja ja jotkut hipo-vanteet.
Hiukan harmittaa kyllä kun on pakko ajaa omegalla tämä talvi kun ei ole muuta vaihtoehtoa opiskeluiden takia, mutta jospa se jo 2023 talven olisi tallissa lämpimässä ottamassa jumal C30SE:tä kitusiinsa.
Pitäisi nyt tehdä myös hiukan huoltoa. Painelaakeri vikisee ja oikeassa etupäässä kolisee varmaankin tukivarsi. Jakopääkin on tehty viimeeksi 5 vuotta sitten niin kai sekin olisi syytä tehdä ennenkuin kosahtaa.

