Auto: Signum z20net 2004
Osaisko joku sanoa kumpi noista sisäkennon letkuista on sisään ja kumpi on ulos?
Olen harkinnut tt-thermon asentamista ja ohjeissa käskettiin liittää se lämppärinkennolle menevään letkuun...
z20net lämppärin letkut sisään/ulos?
z20net lämppärin letkut sisään/ulos?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Re: z20net lämppärin letkut sisään/ulos?
Vastaan itse itselleni ja jos tästä olis apua jollekin... Ostin 1000W TT-Thermon.
En edelleenkään tiedä nesteen kiertosuuntaa, mutta sillä ei ole merkitystä kunhan muistaa, ettei käynnistä moottoria lämppärin ollessa päällä, ettei moottorin ja lämmittimen pumput pumppaa toisiaan vastaan.
Laitteelle löytyi hyvä paikka vasemman iskaritornin juuresta. Ruuvikiinnitys mukana tulleella raudalla ei onnistunut tilan ahtauden takia. Kiinnitin laitteen valmiita reikiä hyödyntäen laittaen kaksi vahvaa nippusidettä ristiin lämmärin ympärille ja alle pehmikkeeksi solumuovinauhaa. Eipähän jyrise käydessään metallia vasten.
Päädyin käyttämään vasemman puoleista kennon letkua kiertosuunnasta tietämättä. TT-Thermon letkuliittimet ovat 16mm letkulle. Auton alkuperäinen letku on suultaa lähempänä 24mm, mutta kapenee heti liitoksen jälkeen. Kennon muovinatsa pyörii ja sen suuntasin sivulle. Survoin siihen 22mm letkun, jonka supistin 16mm sisähalk. ennen laitteen out-natsaa. Ostin Motonetistä 16mm kulmaletkupätkiä ja klemmareita. Alkuperäinen kennon letku (IN/Thermolle) näkyy kuvassa kennon natsojen alla. Se on supistettu ja leikkaamattomana edelleen käytettävissä, jos lämppärin purkaa pois. Natsojen päälle laitoin Defan haarottimen. Siitä menee nyt johto Thermolle ja sisätilan lämppärille. Jätin myös alkuperäisen öljypohjan säteilylämmittimen käyttöön.
Lämmitin on ollut nyt kolme kk käytössä ja tuntuu toimivan hyvin.
En edelleenkään tiedä nesteen kiertosuuntaa, mutta sillä ei ole merkitystä kunhan muistaa, ettei käynnistä moottoria lämppärin ollessa päällä, ettei moottorin ja lämmittimen pumput pumppaa toisiaan vastaan.
Laitteelle löytyi hyvä paikka vasemman iskaritornin juuresta. Ruuvikiinnitys mukana tulleella raudalla ei onnistunut tilan ahtauden takia. Kiinnitin laitteen valmiita reikiä hyödyntäen laittaen kaksi vahvaa nippusidettä ristiin lämmärin ympärille ja alle pehmikkeeksi solumuovinauhaa. Eipähän jyrise käydessään metallia vasten.
Päädyin käyttämään vasemman puoleista kennon letkua kiertosuunnasta tietämättä. TT-Thermon letkuliittimet ovat 16mm letkulle. Auton alkuperäinen letku on suultaa lähempänä 24mm, mutta kapenee heti liitoksen jälkeen. Kennon muovinatsa pyörii ja sen suuntasin sivulle. Survoin siihen 22mm letkun, jonka supistin 16mm sisähalk. ennen laitteen out-natsaa. Ostin Motonetistä 16mm kulmaletkupätkiä ja klemmareita. Alkuperäinen kennon letku (IN/Thermolle) näkyy kuvassa kennon natsojen alla. Se on supistettu ja leikkaamattomana edelleen käytettävissä, jos lämppärin purkaa pois. Natsojen päälle laitoin Defan haarottimen. Siitä menee nyt johto Thermolle ja sisätilan lämppärille. Jätin myös alkuperäisen öljypohjan säteilylämmittimen käyttöön.
Lämmitin on ollut nyt kolme kk käytössä ja tuntuu toimivan hyvin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Re: z20net lämppärin letkut sisään/ulos?
22mm letku mahtui juuri imuputken ja rintapellin välistä. Alempana rintapelti on syvempi ja siellä mahtuu "inlet"-letku kulkemaan hyvin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.